Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bezwaarschrift goedgekeurd!!! :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6949 - Bezwaarschrift goedgekeurd!!! :)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Woeter 7-1-03?16:17 Print topicpost

Posts: 2832
Volgens mij schrijven veel mensen geen bezwaarschrift als ze een boete krijgen. De meesten denken nou betalen die hap dan ben ik ervan af. Als ik een boete krijg en ik denk dat ik een klein beetje kans zou maken met een bezwaarschrift schrijf ik er altijd een, je krijgt sowieso uitstel van betaling...

Op 26 juni werd ik aangehouden door een vriendelijke meneer met een kleurige motor en mocht ik mee om even op zo'n apparaat te gaan staan:([URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=1&id=4494[/t]Verhaal Staat Hier[/URL])



Daarop kreeg ik de volgende boete



Daarop schreef ik het volgende bezwaarschrift

Wouter
adres blabla

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

19 september 2002,

Bezwaarschrift tegen beschikking: 89053695659

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik door middel van deze brief bezwaar indienen tegen de door mij ontvangen bekeuring.

Op 28 juni jl. werd ik aangehouden door een motoragent en mij werd om mijn certificaat en verzekeringspapieren gevraagd. De agent stak deze in zijn zak en mij werd mede gedeeld dat ik mee moest naar het politiebureau voor een algemene rollenbank test.

Het bezwaar wil ik motiveren door de slordigheid waarmee deze algemene controle werd uitgevoerd. Ter plekke werden mijn gegevens genoteerd en de brommer gecontroleerd op verdere mankementen, welke er niet waren. Daarna werd de brommer op de rollenbank gezet. Nou zet ik zeer grote vraagtekens wat betreft de kwaliteit en de ijking van deze rollenbank. Het apparaat kwam zeer onbetrouwbaar over, tijdens de test kon de brommer niet fatsoenlijk vast worden gezet en moest de brommer met maar liefst 3 agenten vastgehouden worden. De koelingsbuis welke op het motorblok gericht hoort te zijn, stond niet op de koeling van de brommer gericht wat betekend dat de meting niet geldig is. Deze koelingsbuis viel tijdens de test herhaaldelijk van de rollenbank af, waardoor er gestopt moest worden met de test om de buis weer op de testbank te zetten. De analoge meter gaf ook een zeer onbetrouwbare indruk, de naald zwabberde heen en weer waardoor je maar een soort gok moest doen wat nou de precieze waarde was. Graag zou ik een ijking- of goedkeuringsrapport inzien zodat ik zeker weet dat deze testbank goed functioneerde. De agent welke op de brommer zat had zijn beide benen op de grond, waardoor dus niet zijn volle gewicht op de brommer rustte, waardoor er dus minder wrijving op het achterwiel was, dan als je echt rijd, dan heb je de benen niet op de grond.

Verder ergerde ik me aan het feit dat er wel 20-25 agenten op de been waren voor deze algemene controle en de helft maar stond te kijken wat er gebeurde en niks te doen had, volgens mij kunnen die kostbare uren wel in betere dingen gestoken worden. Overigens, de agent die mij staande gehouden had en mijn certificaat in zijn zak gestoken had was vergeten deze terug te geven en was alweer vetrokken met mijn papieren dus in zijn zak. Nog een slordigheidfout dus, de agent moest teruggeroepen worden om het certificaat terug te brengen.



Ik hoop op uw begrip en hoop dat u deze beschikking ongegrond verklaart.


Met vriendelijke groet,


Wouter


En daarop kreeg ik de volgende brief terug



En vandaag deze



Oftewel ik hoef niet te betalen dat is toch wel een bezwaarschriftje waard of niet!!

Ze zijn wel hard genaaid, ik stond op die rollerbank met begrenzer aan en ook de gasstelschroef ingedraaid toen dus nog 86 euro en nu hoef ik die ook niet te betalen, terwijl me brommer 110 liep

EDIT:

Wat ik nu pas zie is dat er boven de laatste brief verzenddatum 8 januari staat terwijl het vandaag 7 januari is, stelletje sukkels van het CJIB :p

[Dit bericht is ge-edit door Woeter op 7-1-03 16:42]
edit naam

Dit bericht is gewijzigd door Woeter op 20-10-2006 om 22:14 uur.
 

jeroen 7-1-03?16:53 Print reply

Posts: 15066
wow, je hebt best wel geluk gehad meot ik zeggen.


En ik begrijp niet waarom er altijd van zulk onleesbaar taalgebruik moet zijn.
Je leest wat, en dan denk je: hmm, wat staat er nu.
Iig dat heb ik meestal.
 
bart de schakelgek 7-1-03?17:05 Print reply

Posts: 5987
ja ok dat taalgebruik, maar dat heb je wel netjes aangepakt! ik sla dit wel ff op voor in de toekomst, ik zou dus bijgod niet weten hoe je zoon brief moet opstellen :a maarja het gaat dus goed met een bezwaarschrift
 
Limburger
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 7-1-03?17:17 Print reply

Posts: 7007
hehe beter dan
gewoon geen boete gehad! netjes

ik denk dat ik die opzet ook maar ff opsla, strax heeft iedereen wouter's brief
zullen ze leuk vinden
 
nobody fuck with us!!
The Godfather AKA Danny 7-1-03?17:15 Print reply

Posts: 693
Ik moet ook ff wachten tot mijn rollenbank bekeuring binnenkomt om een bezwaarschrift in te typen...

Foutjes van ambtenaar in functie :

1) Ambtenaar in functie stond met de voeten op de grond in plaat van te zitten

2) Rollenbank was incompleet :
dat ding om je voorwiel vast te klemmen mistte gewoon!! , dus mijn schatjuh stond gewoon met d?r voorwiel op de grond i.p.v de klem ( die er tog verplicht op hoort te zitten???).

Dus ff wachten op de boete en afwachten wat ik mag gaan betalen :p ....OF juist niet
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Ronald 7-1-03?17:23 Print reply
Posts: 956
hier hebben ze ook zo'n rollenbank, mijne konden ze ook al niet vastzetten , voorwiel viel geloof ik bijna helemaal over de rollenbank heen, maar ik kon toen kiezen voor door rood rijden of voor die boete (ik reedt door oranje d8 ik omdat ik geen zin had in politie die net iemand anders had aangehouden) maar ik koos dus voor door rood, was goedkoper. verder nog een keer aangehouden voor te hard rijden en 1x voor zonder helm, was achterop ori 4t brommer toen ik geen helm bij had, eer dat dat ding is ingereden waren we al lang waar we moesten zijn, zet normaal altijd helm op maarja ik heb dus eigenlijk nog nooit geen bezwaarschrift in kunnen dienen
 
joachim 7-1-03?17:26 Print reply
Posts: 204
Inderdaad zeker de moeite om te proberen waart!
Bedankt eh wouter!
 
Steve_ZHC 7-1-03?17:33 Print reply

Posts: 2716
Hmm, ik had dat ook, maar dan voor het negeren v/e rood verkeerslicht.

Dus brief aan officier, gelijk gekregen, maar de flip had ik al betaald, dus nu krijg ik nog 55 ofsow van het CJIB.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?17:38 Print reply

Posts: 5996
cool, op de laatste brief kan je ook nog bezwaar tekenen

alleen niet slim maar het kan wel
 
ik haat mensen
crazypeter 7-1-03?17:55 Print reply

Posts: 1298
zozo ik sla hem op bewerk hem en gebruik hem

 
bla bla bal bla bla bla blah
Woeter 7-1-03?18:04 Print reply

Posts: 2832
Kheb al een keer eerder vrijstelling gehad voor een boete... was 140 gulden toen nog. Toen moest ik er zelf op zitten en ik weeg maar 60 kg in de bestuurder moet minstens 80kg wegen.

Kheb nog een bezwaarschrift lopen voor precies dezelfde overtreding, alleen 5 dagen later, ben benieuwd of ze die ook goedkeuren, als ze ff naar m'n 'strafblad' kijken zullen ze toch wel een keer denken van hmmmmm er klopt iets niet

Laatst ook een keer met mn fox op de roller, beetje gematst, kreeg 28 euro... maar dat was zo'n nieuw politie ventje en die oudere kerel zei zo van ja hoeveel weeg je? ja 67 ongeveer zegt dat mannetje. oooh dat kan wel zegt die oudere... dus ik zat alweer in mezelf te lachen en had mn bezwaarschrift al weer klaar maar die moet ik nog binnenkrijgen
 
-Zeroed in- 7-1-03?18:55 Print reply

Posts: 3255
wouter jonge, diz perfect.
ik heb bijna precies hetzelfde gehad, bij mij flikkerde de koeling er ook bijna af.
als ik mijn boete krijg (had over de 2 kw, is al 3 maanden geleden) ga ik ongeveer hetzelfde schrijven.

heeft iemand trouwens een afbeelding of site met regels waaraan een controle moet voldoen.

 
barry 7-1-03?20:49 Print reply

Posts: 7387
dit is ook een bezwaar schrift voor rollerbank maar dan netter. deze kun je aanvullen met bepaalde punten waarom de meeting niet correct was en wat er mankeerde en blablabla (je kunt genoeg verzinnen)

" Officier van Justitie ...........,
adres......................
datum
Betreft: Bezwaarschrift Wet Mulder
Klager:
naam,
adres,
geboortedatum + plaats,
rek.nr.:???
Edelachtbare Heer, Mevrouw,
Hierbij maak ik bezwaar tegen Uw beschikking met beschikkingsnummer ........ d.d. ........ waarvan kopie is bijgevoegd.
Ik wijs daartoe op het volgende.
In ieder geval is de snelheidsmeting niet juist geweest.
Ik ben ervan overtuigd, onder meer op basis van eigen waarneming en/of ervaringsregelen, dat mijn bromfiets niet is opgevoerd en dus gewoon voldoet aan de maximum constructiesnelheid van 45 km/h.Dit betekent dus dat de snelheidmeting onjuist moet zijn geweest. Dit laatste is veroorzaakt doordat het gebruikte meetmiddel niet deugdelijk functioneerde, of doordat deze niet volgens de voorschriften of niet door een gekwalificeerde ambtenaar werd gebruikt.
Gelet op de op het OM rustende bewijslast dient dan ook te worden aangetoond dat de meting deugdelijk is gebeurd. Daartoe dienen de volgende documenten te worden geproduceerd:
a) Het ambtsedig proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt de door de opsporingsambtenaren gedane waarneming van de behaalde constructiesnelheid. Uit het zelfde proces-verbaal dient eveneens te blijken dat het meetmiddel volgens de voorschriften is bediend door een daartoe gekwalificeerde ambtenaar. Hiertoe dient ook het bedieningscertificaat van de betreffende ambtenaar te worden overgelegd.
b) een verklaring van een onderzoek van de betreffende meetapparatuur (dus waarmee deze meting is verricht) door het NMi, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997. Ik verwijs u hiervoor naar de uitspraak van de Hoge Raad d.d. 22 augustus 2000 Zaaknr. 323-99-V.
Indien u om nadere informatie aan de politie vraagt verzoek ik u hiervan mij op de hoogte te stellen. Indien de informatie u niet binnen 4 weken bereikt verzoek ik u, op grond van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999 (registratienummer 1999A027; laatst gewijzigd per 7 november 2000; Stcrt 1999, 137 en 2000, 236, 238) de beschikking te vernietigen.
Ten slotte verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik wijs u hiervoor op de termijn van 16 weken die door verschillende parketten wordt gehanteerd en die als redelijke beslistermijn wordt beschouwd. Indien niet binnen deze termijn kan worden beslist dan wordt de beschikking vernietigd. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast. Ik maak dus ook bij voorbaat bezwaar tegen een verlenging van deze termijn.
Hoogachtend
(naam)

[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 20:55]
 
He?
Erik_N 7-1-03?20:53 Print reply

Posts: 5360
Goh, die ambtenaar snapte der echt niks van he? Jouw snelheid is de originele 45 en toch 2 KW, volgens mij hebben ze die rollerbank opgevoerd meneer ....
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Woeter 7-1-03?21:09 Print reply

Posts: 2832
Dat bezwaatschrift wat Barry heeft gepost is wel net iets teveel van het goede, als ze zo'n brief ontvangen van een knulletje van 16 denken ze ook van "yeah right"

Dit is het andere bezwaarschrift die toen goedgekeurd werd

Officier van justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

Beschikkingsnummer: 59043531964
Kenteken voertuig: BHJ279

Geachte heer/mevrouw,

20 juni jl. werd mij een boete opgelegd van fl 140,- voor het overschrijden van de maximum constructiesnelheid meer dan 15 en t/m 20 km/h. Dit werd gemeten met een rollerbank van de politie, er was namelijk een algemene controle voor alle bromfietsers.
Nou zijn er enige regels aan zo’n rollerbank test verbonden, namelijk dat de bestuurder 80 kg of zwaarder moet wegen als de bromfiets op de rollerbank getest wordt (dat is voor de nodige wrijvingskracht), en ook dat de koelingsbuis op het motorblok gericht moet worden.
Nu was het geval dat er eerst een agent op mijn bromfiets ging zitten en de test wilde uitvoeren, maar de agent was niet bekwaam genoeg om mijn brommer te besturen, dus zei de agent tegen mij dat ik het zelf moest doen, ik heb het toen zelf gedaan, maar ik weeg zelf geen 80 kg, ik ben namelijk 1.72 en weeg maar 59 kg.
Daar kwam nog bovenop dat de koelingsbuis niet goed op het motorblok gericht was, maar ergens langs mijn been heen blies.

Ik vind dat deze meting ongeldig is, omdat de motor veel meer toeren maakte als dat ik er normaal mee rijdt, en hij dus een veel hogere snelheid aangaf dan als de bromfiets normaal op de weg rijdt.
Ook omdat de koelingsbuis niet goed gericht was, vind ik het een ongeldige meting.

Met deze brief wil ik graag bezwaar aantekenen tegen deze opgelegde sanctie en hoop ik dat deze ongedaan gemaakt wordt.

Met vriendelijke groet,

Wouter van der Haar


Kijk voor meer in het [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=1&id=2782[/t]Dit Topic[/URL]
 
barry 7-1-03?21:48 Print reply

Posts: 7387
ik heb dit in wouters bezwaarschrift bijgeschreven. misschien dat je dan nog wat sterker staat met je bezwaar schrift:


Wouter
adres blabla

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

19 september 2002,

Bezwaarschrift tegen beschikking: 89053695659

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik door middel van deze brief bezwaar indienen tegen de door mij ontvangen bekeuring.

Op dd-mm-jj werd ik aangehouden door een motoragent en mij werd om mijn certificaat en verzekeringspapieren gevraagd. Door de aanwezige rollerbank zag ik dat het hier om een algemene bromfietscontrole ging en ik mijn brommer moest afstaan om deze te laten testen op de aangewezen rollenbank of mijn brommer de toegestane vermogen heeft.

Het bezwaar wil ik motiveren door de slordigheid waarmee deze algemene controle werd uitgevoerd. Ter plekke werden mijn gegevens genoteerd en de brommer gecontroleerd op verdere mankementen, welke er niet waren. Daarna werd de brommer op de rollenbank gezet. Nou zet ik zeer grote vraagtekens wat betreft de kwaliteit en de ijking van deze rollenbank. Het apparaat kwam zeer onbetrouwbaar over, tijdens de test kon de brommer niet fatsoenlijk vast worden gezet en moest de brommer met maar liefst 3 agenten vastgehouden worden. De koelingsbuis welke op het motorblok gericht hoort te zijn, stond niet op de koeling van de brommer gericht wat betekend dat de meting niet geldig is. Deze koelingsbuis viel tijdens de test herhaaldelijk van de rollenbank af, waardoor er gestopt moest worden met de test om de buis weer op de testbank te zetten. De analoge meter gaf ook een zeer onbetrouwbare indruk, de vermogensmeter liep steeds verder op nadat er elke keer werd overgeschakeld naar de volgende versnelling. Uiteindelijk gaf de meter in de laatste versnelling bij vol gas het uiteindelijke vermogen van mijn bromfiets wat hier niet klopt! Want een schakelbrommer heeft in elke versnelling het zelfde vermogen afgifte en aan de hand van de versnellingen wordt deze verdeelt. Dit zou dus betekenen dat ik bij elke keer overschakelen dat mijn bromfiets als maar meer vermogen krijgt! Deze rollerbank kan dus nooit het goede vermogen aflezen en zo ook niet de geconstrueerde snelheid worden berekend. Ik heb daar toen om een ijkingsrapport gevraagd wat ze daar niet konden tonen. Graag zou ik een ijking- of goedkeuringsrapport inzien zodat ik zeker weet dat deze testbank goed functioneerde. De agent welke op de brommer zat had zijn beide benen op de grond, waardoor dus niet zijn volle gewicht op de brommer rustte, waardoor er dus minder wrijving op het achterwiel was, dan als je echt rijd, dan heb je de benen niet op de grond.

Verder ergerde ik me aan het feit dat er wel 20-25 agenten op de been waren voor deze algemene controle en de helft maar stond te kijken wat er gebeurde en niks te doen had, volgens mij kunnen die kostbare uren wel in betere dingen gestoken worden. Overigens, de agent die mij staande gehouden had en mijn certificaat in zijn zak gestoken had was vergeten deze terug te geven en was alweer vetrokken met mijn papieren dus in zijn zak. Nog een slordigheidfout dus, de agent moest teruggeroepen worden om het certificaat terug te brengen.



Ik hoop op uw begrip en hoop dat u deze beschikking ongegrond verklaart.


Met vriendelijke groet,


[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:51]

[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:54]

[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:55]
 
He?

Dit topic is 10274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved