Je moet het een beetje slim aanpakken.
Kijk eerst of je naakte draden ZIET. Ik zou vooral dicht bij de batterij en dicht bij het balhoofd kijken.
Als je dat niet uit de nood helpt, de zekering er uit laten en proberen in gang lopen in tweede, of met startkabels op de startmotor zelf.
Als hij start zit er geen probleem in je wisselstroomcircuit.
Je zekering zekert je gelijkstroomcircuit, zijnde je neutraallampje, je remlicht en je startcircuit. De kabel die weggaat bij je batterij heb je al bekeken, misschien nog eens doormeten.
Om door te meten met de multimeter, je meter op weerstand meten zetten, en kijken of er draden contact maken met de massa (weerstand nul). Daartoe één eind van de multimeter aan de naakte massa. Het andere eind aan de te meten draad. Een massa ligt uiteraard wel aan de massa.
Voor dit alles de aanwezige fiches uittrekken, en elke draad dus meten.
Het kan ook nog je gelijkrichter zijn.
|