pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-2-2018 23:41 |
Posts: 8607 |
Als je de vlotter omhoog houdt met de hand, moet hij afsluiten als je in de benzineleiding blaast.
Als de vlotter beneden is moet je kunnen doorblazen.
Verder rijdt hij best lang op een volle vlotterbak, dus als je na een stilstand nog altijd direct bij vertrek de indruk hebt dat er iets met je vlotter is, moet je iets anders gaan controleren.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Nico van Duin |
23-2-2018 20:10 |
Posts: 12 |
Bedankt voor je reactie. Hier ben ik me van bewust. Echter zitten er tussen deze twee uitersten (vlotternaald dicht, vlotternaald helemaal open) nog een heleboel posities waarin de vlotter kan worden afgesteld. Hiermee wordt geregeld hoeveel brandstof de motor krijgt (arm/rijk) Dit is per model verschillend dus vandaar mijn vraag.
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:11 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:13 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-2-2018 20:27 |
Posts: 8607 |
Hij mag net niet overlopen.
Die carb is niet je bottleneck.
Arm of rijk heeft er niets mee te maken.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Nico van Duin |
25-2-2018 14:10 |
Posts: 12 |
Sorry maar de vlotterhoogte bepaalt zeer zeker wel de arm/rijk afstelling. Het is een van de belangrijkste onderdelen van het afstellen van je carburateur. Kijk maar eens wat rond op internet als je mij niet gelooft
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 25-2-2018 om 14:11 uur.
|
|
|
|
maerijn |
25-2-2018 14:42 |
Posts: 2455 |
Nico, ik denk dat je de gasnaald bedoelt ipv de vlotter?
|
|
|
|
Nico van Duin |
25-2-2018 19:57 |
Posts: 12 |
Ik bedoel toch echt het vlotterniveau. Ondertussen ben ik al achter het juiste vlotterniveau gekomen aan de hand van een werkplaatshandboek.
Deze moet 24 milimeter zijn, gemeten vanaf het oppervlak waar de vlotterkamer pakking op ligt en de onderkant van de vlotter (voor de genen die hier belang bij hebben)
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
25-2-2018 23:38 |
Posts: 8607 |
Krijgt hij nu genoeg benzine dan ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Nico van Duin |
26-2-2018 8:52 |
Posts: 12 |
Ga ik vandaag uitproberen, Ik houd jullie op de hoogte
|
|
|
|
Nico van Duin |
26-2-2018 17:24 |
Posts: 12 |
Ben vandaag weer wezen proberen hem aan de praat te krijgen. Helaas start hij nog steeds erg moeizaam, alleen op de choke, en blijft dan een paar seconden lopen voordat hij weer uitvalt.
Ik dacht eerst dat hij ergens valse lucht trekt maar na inspectie blijkt het hele inlaatkanaal luchtdicht. Het lijkt dus alsof hij nog steeds niet genoeg benzine krijgt
Als iemand nog suggesties heeft waar het aan zou kunnen liggen hoor ik het graag!
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-2-2018 18:18 |
Posts: 8607 |
Hij stottert dus ?
Welke sproeier zit er in ?
Wat is je bougiekleur ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Nico van Duin |
26-2-2018 18:55 |
Posts: 12 |
Stotteren doet hij niet echt, loopt vrij regelmatig maar hij valt simpelweg uit na een paar seconde. Spelen met het gas heeft ook geen invloed. De bougie is net nieuw dus daar kan ik weinig over zeggen.
Sproeiermaat zou ik zo snel niet weten, maar ik weet wel dat hij het er altijd goed op gedaan heeft. Een vuiltje in de carburateur zou het ook niet mogen zijn, heb hem namelijk al 2x ultrasonisch gereinigd
Ontsteking ligt het ook niet aan denk ik, de vonk ziet er goed uit, en als de motor eventjes loopt klinkt hij goed. Wel blijft hij vrij droog (soms zelfs helemaal als ik hem probeer te starten terwijl de choke erop staat) dus vandaar dat ik denk dat het probleem bij de benzine ligt.
|
|
|
|
chineesboer |
26-2-2018 22:18 |
Posts: 3676 |
Loopt je benzinekraan wel goed door?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-2-2018 22:52 |
Posts: 8607 |
Inderdaad, het kan de benzinekraan zijn. Of oude benzine gewoon.
Verstopte uitlaat heb ik ook al een paar keer gehad.
Hoezo, je weet je bougiekleur niet eens ? Zwart ? Bruin ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Henk-88 |
27-2-2018 1:00 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nico van Duin
Ik bedoel toch echt het vlotterniveau. Ondertussen ben ik al achter het juiste vlotterniveau gekomen aan de hand van een werkplaatshandboek.
Deze moet 24 milimeter zijn, gemeten vanaf het oppervlak waar de vlotterkamer pakking op ligt en de onderkant van de vlotter (voor de genen die hier belang bij hebben)
Heb je dat inmiddels opgemeten of deed het niet terzake?
Er moet uiteraard wel voldoende brandstof in je vlotterkamer zijn.
Haal ook eens je benzineslang los van je carb of je kraantje en zet je kraantje open en kijk of er iets uitstroomt. Begin bij het begin?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nico van Duin
Heb de carburateur al 2x ultrasonisch gereinigd
Had dat een reden?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 27-2-2018 om 2:26 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Nico van Duin |
27-2-2018 10:28 |
Posts: 12 |
Bedankt voor jullie suggesties allemaal!
De bougiekleur heb ik nog niet kunnen controleren omdat hij nog maar heel eventjes gelopen heeft op een nieuwe bougie.
De benzinekraan loopt goed door, de benzine is nog geen dag oud dus daar ligt het ook niet aan. Voor de zekerheid heb ik ook getest met een ander benzinetankje (zonder benzinekraan) maar dit mocht ook niet baten.
De vlotterbak zit nadat ik de vlotterhoogte heb afgesteld goed vol met benzine.
Alles lijkt dus in orde te zijn qua benzinetoevoer...
Aan de krukaskeerringen kan het ook niet liggen, deze heb ik net vervangen evenals alle andere keerringen in het blok.
Enige wat dan nog over blijft is compressie. Naar mijn mening is deze redelijk.(zit een nieuwe zuiger in)
Ik ga vandaag de squish opmeten, en even testen zonder koppakking om de compressie te verhogen, om zo te weinig conpressie uit te kunnen sluiten.
Henk-88, ik heb de carburateur ultrasonisch gereinigd omdat ik zeker wilde zijn dat het niet aan een vuiltje o.i.d zou kunnen liggen
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 27-2-2018 om 10:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 27-2-2018 om 10:32 uur.
|
|
|
|