Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder en carburateurs enzo?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6942 - cilinder en carburateurs enzo?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 7-1-03?10:22 Print topicpost

Posts: 900
Ik heb een honda MT gekocht, ben een beetje aan het afstellen geweest maar blijf an de gang met dit weer :( Vraagje, er ligt een 70cc taiwan imitatie met adige 4 kleps membraam onder met 24mm mikuni en powerfilter. Onderin vin ik em vrij klote, gaat traag qua gasreactie en bovenin gaattie wel lekker. Onderin verzuiptie een beetje, ik vind 24mm wel groot voor een imitatie. Zou een powerbox wat meer reactie onderin geven? Of is een kleinere carburateur beter? Ik heb ff gekeken en zag dat er ook dellorto 18mm op passen, ik heb zo eent ook op de puch zitten, volgens mij is het dezelfde dellorto 18mm? En die past dan op zon opschuif membraam stuk?

En een malossi cilinder 70cc, zou die onderin goed trekken met een 24 mikuni?



 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Steve_ZHC 7-1-03?12:38 Print reply

Posts: 2716
Malossi is laagtoerig, en Polini hoogtoerig, dus met die 24mm kan je beter de Polini nemen (zou ik persoonlijk iig doen) denk ik en een powerbox?
Kan je proberen, als je hem goed monteerd dan kan het wel wat helpen ja...
Maar verwacht geen wonderen.

Is het trouwens een vlakschuif?
Die zijn namelijk aso-moeilijk af te stellen!!

Edit:
Btw, wat voor powerfilter?
Als je zo'n cheap-ass ding hebt haal dan eens een Malossi of ander GOED schuimfilter en probeer dan nog eens.
Ik had zelf op mijn MT ook zo'n goedkope (enige die erachter paste ivm de monoshock) en daarbij had ik de hele achterkant weggeslepen en er een dubbele panty overheen getrokken voordat ik mijn 18 Keihin een beetje kon afstellen.

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 7-1-03 12:42]
 
Hans F 7-1-03?13:29 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer
Is het trouwens een vlakschuif?
Die zijn namelijk aso-moeilijk af te stellen!!



waarom denk je dat?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?13:39 Print reply

Posts: 5996
mja, waarom zou dat moerlijker zijn? zitten meer schroefjes op
 
ik haat mensen
robert 7-1-03?14:13 Print reply

Posts: 900
nee het is een gewone, en het powerfilter en een standaard knn type, heb ook wel een malossi liggen maar die past net niet zegmaar. Heb ff gezocht voor een slang maar ook nog niet gevonden. Maar buiten dat het filter is net nieuw. Ik heb ook nog een arreche op mijn cross scooter maybe dat ik die er wel op pleur.

Maar als die polini hoogtoerig is, dan trektie onderin wat minder? Daar doet die malossi het dus beter, assik einde maand nog wat euros over heb wil ik nl een nieuwe cilinder gaan kopen, en wil er wel 1 die het goed doet met die 24mm. Hij moet het liefste wel snel trekken en een snelheidje van 90+ geen probleem is. Ik heb nu een techno uitlaat btw. Wat voor vertanding moet ik aan gaan denken?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 7-1-03?17:33 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Malossi is laagtoerig, en Polini hoogtoerig,


is net andersom bij MT
 
nobody fuck with us!!
Steve_ZHC 7-1-03?17:35 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Hans F

Quote:
Originally posted by: RS80_Racer
Is het trouwens een vlakschuif?
Die zijn namelijk aso-moeilijk af te stellen!!



waarom denk je dat?


Schijnt 'algemeen bekend' te zijn...
Geen ervaring mee.
 
wipe-out 7-1-03?18:03 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Malossi is laagtoerig, en Polini hoogtoerig,


is net andersom bij MT


nietes

en tov van wat is dat net omgedraaid dan volgens jou?

[Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 7-1-03 18:03]
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 7-1-03?18:26 Print reply

Posts: 7007
polini op mb is laagtoerig en malossi hoogtoerig
 
nobody fuck with us!!
verwijderd 7-1-03?18:53 Print reply
Posts: 4082
idd, polini cil valt me tegen van mt.
 
wipe-out 7-1-03?21:09 Print reply

Posts: 7672
wat bart/mb50tuned zegt:

De polini is een van de bruutste cilinders die je onder je mb kan hangen. Hij is in ieder geval het bruutst getimed, beter (hoogtoeriger) dan malossi.

merk spoelpoorten boostpoorten uitlaatpoort blowdown duration
70 malossi 116 104 174 29
70 polini 127 120 183 28


[Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 7-1-03 21:12]
 
Hans F 7-1-03?22:02 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Schijnt 'algemeen bekend' te zijn...
Geen ervaring mee.


Post dan nix.., nablaten hebben we niks aan

Verder kun je het best kijken naar wat voor uitlaat je hebt om een cilinder te kiezen. Ik heb geen ervaring met mt uitlaten. Dus kan niet zeggen of een tecno mt uitlaat het goed doet icm malossi of polini cilinder.

24mm is mischien wat groot, maar zal het op een laagtoerige setup ook wel doen. Goed afstellen is altijd noodzakelijk, en soms voldoed de standaard gasnaald bv. niet, om hem in ieder toerengebied goed te laten lopen.
 
Robert Lukkes 7-1-03?22:28 Print reply
Posts: 1406
Ja, ik hoor ook bij de brommerzaak dat polini hoogtoerig is.
1 van de bruutste cilinders is voor mt/b.
 
I'm a supersonic highspeed racer

Dit topic is 673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved