Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achter, brug/wiel sh stellen :O

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6940 - achter, brug/wiel sh stellen :O
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 6-1-03?21:12 Print topicpost

Posts: 5996
vraagje, hoe stellen jullie je achterwiel recht?
ik heb het vage probleem dat me ene kettingspanner op een ander getal staat als me andere, en dat me achterwiel niet recht onder me spatbord staat. en toch staan me voor en achtertandwiel tegenover elkaar...vreemd...NEE en hijs niet krom en me frame ook niet...was nml al voordat ik me 80cc had, o en hij heeft nergens speling...iemand ook zowiets?
 
ik haat mensen

electrics 6-1-03?22:51 Print reply
Posts: 111
Je kunt meten of je wiel recht in je achterbrug zit.
Meet met een lineaal de afstand tussen je velg en je achterbrug deze afstand moet bij een symetrische achterbrug gelijk zijn.

Waarom je kettingspanners verschillend staan weet ik niet, misschien zijn de spanners ongelijk uitgelubberd of is je achteras krom??

 
Neonlampje 6-1-03?23:03 Print reply

Posts: 14825
ik heb het ook, op 2 verschillende standen.. maar het gaat erom dat hij recht tenopzichte van je voorwiel zit.. en je frame..

dit doe je door 2 lange latten erlangs te leggen, en te kijken of hij evenwijdig met je voorwiel lopen..
of zoals hierboven gezegt.. meten op je achterbrug, zo doe ik het ook altijd als ik niet een TE grote band erin heb, als dat wel t geval is stel ik hem zo af dat hij niet aanloopt
 
Erik_N 7-1-03?09:04 Print reply

Posts: 5360
Bij mij SH staat ie ook op twee verschillende cijfers, maar staat ie ook recht. Maargoed, als ie maar recht staat dan is het toch goed? Zal natuurlijk wel niet horen zo, maar mijn brommer is hiervoor altijd origineel geweest, dus lijkt me niet dat hij daardoor krom getrokken is...

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?12:04 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: electrics

Je kunt meten of je wiel recht in je achterbrug zit.
Meet met een lineaal de afstand tussen je velg en je achterbrug deze afstand moet bij een symetrische achterbrug gelijk zijn.

weet ik...das et probleem niet

Waarom je kettingspanners verschillend staan weet ik niet, misschien zijn de spanners ongelijk uitgelubberd of is je achteras krom??



neem, geen kromme 8teras en niks is uitgelubberd of heeft speling. maar het rare is dat het achterwiel niet recht onder me spatbord staat
 
ik haat mensen
Erik_N 7-1-03?13:50 Print reply

Posts: 5360
Staat je ketting wel recht dan?

Of heb je verkeerde bussen gebruikt of iets dergelijks?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?16:16 Print reply

Posts: 5996
ketting staat recht loopt er niet af...en gewoon zelfde bussen als een vriend van me..heb ze vergeleken
 
ik haat mensen
Erik_N 7-1-03?16:25 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

ketting staat recht loopt er niet af...en gewoon zelfde bussen als een vriend van me..heb ze vergeleken


heb je anders ff fototje, kan ik het ff vergelijken me mijne
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
De Schout 7-1-03?16:36 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

neem, geen kromme 8teras en niks is uitgelubberd of heeft speling. maar het rare is dat het achterwiel niet recht onder me spatbord staat


staat je spatbord toch niet scheef
 
tune tweak fiddle bang bummer
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?16:47 Print reply

Posts: 5996
hahah nee denk niet dat tie krom is...

ik zal eens fotos maken
 
ik haat mensen
erikrulezz 7-1-03?17:04 Print reply
Posts: 382
bij mij was dat ook. dat is bij bijna elke mtx.
ik zet hem altijd recht op het oog.
 
mtx-sh 7-1-03?17:27 Print reply
Posts: 180
haha, hey dat heb ik ook maar ik heb de oplossing Na een half jaar mtx-sh rijden vroeg ik mij af waarom ik altijd als ik de ``stel plaatjes`` gelijk zetten met een scheef wiel zat

Wat blijkt nou, na een studie van 2dagen de achterbrug is niet ``evenwijdig`` aan elkaar
en nee, hij is niet krom

Als je goed kijkt is de rechter ``vork`` recht zeg maar en de linker vork loopt krom (zeg maar met een knikje van 15graden ofz)
owja dit alles vanaf de achterkant gezien.

maar zo als jij nu je wiel afsteld en je zet je stuur recht en je laat de brom ergens rechtop tegenaan leunen dan loop je naar achter en ziet dat je wielen niet achter elkaar staan :a

maar zet de plaatjes is bijna gelijk en je wiel zal ongeveer in het midden staan, en dat rijdt ook beter (ten opzichten van je voorwiel)

ik denk dat het gedaan is om te voorkomen dat de kettting tegen je band komt ofz

GRAPPIG DAT IK ER NIET ALLEEN MEE ZAT,
 
suzuki tsx
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-03?18:20 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: electrics

Je kunt meten of je wiel recht in je achterbrug zit.
Meet met een lineaal de afstand tussen je velg en je achterbrug deze afstand moet bij een symetrische achterbrug gelijk zijn.



zo doe ik het ook, dat werkt (y)
 
ik haat mensen
huh 7-1-03?19:57 Print reply
Posts: 1755
Hmm ja kettingspannen is sowieso een kunst op zich. Bij mij kun je wel leuk je kettingspannen en dan de achteras aandraaien, je kunt gewoon nog aan de rechterkettingspanner draaien (= vaster zetten). En dat terwijl die achteras zo gruwelijk lomp hard vast zit :n!!! Ik heb het opgegeven dat kettingspannen. Tis gewoon een KUT klus, en als ie maar een beetje recht staat, is het al goed
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-1-03?11:15 Print reply

Posts: 8499
ik zal is kijken of dat bij mij ook zo is... misschien slijten daarom men ketting en tandwielen wel altijd zo hard
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved