JB1 |
27-10-2017 19:46 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Waar gaat het heen met de tijd, 10-15 jaar geleden had je er wsl al 50 gedoneerd gekregen van me BFers. ik had er in die tijd ook wel een stuk of 5 liggen.
waar zijn alle brommers gebleven?
Gewoon hier nog in de schuur, tenminste een echte MT, en geen TSX
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
bassie909 |
27-10-2017 19:59 |
Posts: 184 |
Echte mt...
Ik vind de suzuki meer uitstraling hebben ook al is er voor honda meer te krijgen is de suzuki toch mijn favoriet
|
|
- |
|
tsxhunter |
27-10-2017 23:43 |
Posts: 9332 |
ik heb nog het een en ander liggen. zal van t weekend even voor je kijken
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
bassie909 |
7-11-2017 22:27 |
Posts: 184 |
Tandwieldrager is inmiddels gelast,
Nu heb ik nog een vraagje
Wat is nou de maximale carburateurs grote voor een 70cc malossi ?
En ik lees dat veel mensen de ontsteking maximaal vervroegen ? Dus helemaal naar rechts draaien ? Heeft dit veel nut ?
|
|
- |
|
TSX-fan |
8-11-2017 7:00 |
Posts: 574 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Tandwieldrager is inmiddels gelast,
Nu heb ik nog een vraagje
Wat is nou de maximale carburateurs grote voor een 70cc malossi ?
En ik lees dat veel mensen de ontsteking maximaal vervroegen ? Dus helemaal naar rechts draaien ? Heeft dit veel nut ?
20/21 mm Mikuni 2-bouts past er zo op en dat is volgens mij het maximale. Ontsteking vervroegen doe ik eigenlijk altijd bij TSX.
|
|
|
|
bassie909 |
8-11-2017 10:38 |
Posts: 184 |
Levert dit meer vermogen als ik de onsteking vervroeg ?
En vervroegen is naar rechts en later naar links draaien toch ?
|
|
- |
|
TSX-fan |
8-11-2017 14:01 |
Posts: 574 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Levert dit meer vermogen als ik de onsteking vervroeg ?
En vervroegen is naar rechts en later naar links draaien toch ?
Vervroegen = grondplaat met de klok meedraaien. Levert iets meer vermogen op, zal niet erg merkbaar zijn zoals bij HPI.
|
|
|
|
bassie909 |
9-11-2017 12:51 |
Posts: 184 |
Toch heb ik nog 1 vraag om het zeker te weten,
De tandwielhouder met rubbers hoe monteer je die nou precies ?
Ik zet het wiel altijd zo neer als die in de achterbrug moet dan zorg ik dat de rubbers zo liggen dat die de klap naar voren opvangen, dus voor de nokjes van de tandwieldrager is dit goed of doe ik het fout ?
|
|
- |
|
TSX-fan |
9-11-2017 13:57 |
Posts: 574 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Toch heb ik nog 1 vraag om het zeker te weten,
De tandwielhouder met rubbers hoe monteer je die nou precies ?
Ik zet het wiel altijd zo neer als die in de achterbrug moet dan zorg ik dat de rubbers zo liggen dat die de klap naar voren opvangen, dus voor de nokjes van de tandwieldrager is dit goed of doe ik het fout ?
Zo dus:
Achterwiel
Nokjes naar de tandwielhouder.
|
|
|
|
bassie909 |
10-11-2017 14:35 |
Posts: 184 |
nou de suzuki zit volledig in elkaar,
maar ik kom er maar niet uit:
70cc malossi
50cc cilinderkop
19mm dellortho (geen luchtschroef maar mengselschroef) sproeier 90
schuimfilter
originele ontsteking
x1361x uitlaat
11-50 vertand
brommer loopt goed naar mijn weten maar ik mis toch een lading vermogen die ik wel had verwacht
1ste versnelling sportief optrekken = wheelie
2de versnelling is wel een wheelie te trekken maar niet meer met puur vermogen wat eerst wel mogelijk was...
heb trouwens de cilinder gister eraf gehad en ben wel geschrokken, het is een 2de hands cilinder maar met nieuwe zuiger nu nu zitten er al een paar krasjes op de zuiger en is de (chroom?) wand erg glimmend op sommige plekken en op andere plekken nog hoonsporen ?
|
|
- |
|
jan w. 50 |
11-11-2017 13:01 |
Posts: 965 |
ik vraag me een paar dingen af.
maar ik weet het niet zeker.
de sproeier maat.?
heb je de ontsteking de goede kant op gedraaid.
is die uitlaat ook 2de hands.
als die erg vuil,aangekoekt is van binnen.
dan kan die de zaak flink afknijpen.
de cilinder is al in gelopen.
het nieuwe zuigertje een de zuigerveer.
moeten weer inlopen op de gebruikte cilinder.
hou het zuigertje in het licht.
kijk goed naar de zuigerveer een de zuiger.
dan kun je zien waar die klemt of waar die lekt.
met een heel fijn schuurpapier [haaienhuid].
kun je kleine correcties doen in de cilinderwand.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
bassie909 |
11-11-2017 19:21 |
Posts: 184 |
sproeier maat is 90 loopt goed niet te arm
ontsteking staat nu weer origineel aangezien ik geen verschil merkte met vervroegen/origineel
uitlaat is 2de hands maar heb ik 1 maand geleden ontkoolt
dat de zuiger moet inlopen is logisch (trek m ook niet volledig open)
zuiger zou niet mogen lekken/ klemmen is gloednieuw en aangemeten op de cilinder
|
|
- |
|
TSX-fan |
11-11-2017 22:17 |
Posts: 574 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
sproeier maat is 90 loopt goed niet te arm
ontsteking staat nu weer origineel aangezien ik geen verschil merkte met vervroegen/origineel
uitlaat is 2de hands maar heb ik 1 maand geleden ontkoolt
dat de zuiger moet inlopen is logisch (trek m ook niet volledig open)
zuiger zou niet mogen lekken/ klemmen is gloednieuw en aangemeten op de cilinder
Heb je er een Malossi zuiger in gedaan? Zo nee check goed de slotjes van zuigerveren. Mogen niet over poorten gaan. Beter Malossi zuiger erin doen.
|
|
|
|
bassie909 |
12-11-2017 10:35 |
Posts: 184 |
Slotjes lopen niet over de poorten dit had ik al gecheckt
En een malossi zuiger is zowat net zo duur als een 70cc airsal nieuw is en die heeft de zelfde timing als malossi hoorde ik ?
|
|
- |
|
PRO TUNING |
13-11-2017 9:26 |
Posts: 4000 |
Glimmende delen in de cilinderwand betekend meestal dat de cilinderwand niet meer rond is meestal het gevolg van te lang met zuiger doorrijden dan wordt het nicasil weggedrukt in het aluminium vooral rond de uitlaatpoort door het kantelen van de zuiger.
Bij kleine motoren minimaal elke 10-15 draaiuren de zuiger vervangen.
In jouw geval nieuwe nicasil laten zetten
|
|
|
|