Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onbalans vliegwiel ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 711 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69387 - onbalans vliegwiel ?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 10-10-2017 9:18 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
mag je mij vertellen hoe je een 70cc malossi op het achterwiel krijgt met alleen gas geven dus zonder koppeling etc



Door er meer vermogen in te brengen - tuning heet dat
 
bassie909 10-10-2017 17:47 Print reply
Posts: 184
ja best logisch,
maar ik ben geen poorten tandarts dus daar begin ik niet aan,

zou deze ontsteking eventueel pas gemaakt kunnen worden voor de tsx ?
https://nl.aliexpres...rch0306.4.201.RMax4Z

wel erg goedkoop... maar zou t werken ?

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 10-10-2017 om 19:39 uur.
 
-
PRO TUNING 10-10-2017 20:25 Print reply

Posts: 4000
Koop dan een digitale PVL binnen rotor ontsteking
 
Aprilia RX 50 2003 11-10-2017 16:08 Print reply

Posts: 6717
PVL ontsteking is mooi, maar wel erg duur voor zo'n jongen denk ik.

Die ontsteking die de TS noemt zou wel heel toevallig zijn als het past.

De aansluiting voor de stator krijg je nog wel een keer pas gemaakt en als je er vrede mee hebt dat je geen verlichting mee hebt zal het ook best werken.

Maar je kruktap is voor 99% anders. Dus je rotor gaat niet passen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bassie909 11-10-2017 19:01 Print reply
Posts: 184
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz

Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?
 
-
Aprilia RX 50 2003 11-10-2017 22:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz

Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?


Welke kruktap overeen komt zou ik niet weten, heel goed mogelijk dat er geen 1 buiten jouw eigen type zo is.

Maar op het grasland wil je juist een beetje massa in het vliegwiel, anders zak je bij elk bultje zo snel terug.

Bij een crossmotor is dit veel minder van toepassing omdat die gewoon veel meer vermogen hebben.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-10-2017 16:38 Print reply

Posts: 17929
RM125 uit de jaren 80 heeft een ontsteking die goed passend te maken is
 
PRO TUNING 12-10-2017 16:58 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz

Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?


Waarom denk je dat er wel gebruikte HPI worden aangeboden ??

De meeste 50 cc grasbaan coureurs en brommercross coureurs rijden met (digitale of analoge) PVL ontstekingen omdat deze zelden kapot gaan in tegenstelling tot de HPI

 
tsxhunter 12-10-2017 21:54 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
RM125 uit de jaren 80 heeft een ontsteking die goed passend te maken is




weet je ongeveer wat er aan moet gebeuren voordat het werkt? heb nog wel een ontsteking van een rm125 uit die tijd over, die op mijn tsx kan
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-10-2017 8:34 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]




weet je ongeveer wat er aan moet gebeuren voordat het werkt? heb nog wel een ontsteking van een rm125 uit die tijd over, die op mijn tsx kan



De diameter van de grondplaat moet afgedraaid worden naar TSX grondplaat diameter.

En je moet de rotor monteren zonder spie, heb geen flauw idee meer hoe precies. Ff een stroboscooplamp regelen dus.

Je zou uit kunnen vogelen hoe de rotor precies staat op het moment van vonken en dan de grondplaat zo aanpassen dat je de rotor wel met spie kunt monteren

Verder uiteraard een RM125 CDI en bobine gebruiken
 
tsxhunter 13-10-2017 14:26 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



De diameter van de grondplaat moet afgedraaid worden naar TSX grondplaat diameter.

En je moet de rotor monteren zonder spie, heb geen flauw idee meer hoe precies. Ff een stroboscooplamp regelen dus.

Je zou uit kunnen vogelen hoe de rotor precies staat op het moment van vonken en dan de grondplaat zo aanpassen dat je de rotor wel met spie kunt monteren

Verder uiteraard een RM125 CDI en bobine gebruiken


uitvogelen hoe hij staat op moment van vonken lijkt mij niet zo heel moeilijk. gewoon de zuiger van mijn rm125 op het bovenste dode punt zetten. streep trekken van rotor naar grondplaat, en klaar.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2017 12:34 Print reply

Posts: 17929
dan kom je in de buurt, maar aangezien de slag en drijfstanglengte van RM anders zijn klopt het aantal graden voorontsteking niet
 
jan w. 50 22-10-2017 15:46 Print reply

Posts: 965
ik heb een pvl 12 graden analoog.
pas gemaakt voor mijn japanner.

in de rotor zit een ijzeren bus.
die niet gehard is.

die kun je pas maken op je Suzuki as.

de orgineele grond plaat moet je glad maken.
of omdraaien dat je weer een vlakke grond plaat hebt.

waar je de stator weer op kunt zetten.

[ik wwet dat het niet zo hoord.
maar het werk wel.]

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
bassie909 23-10-2017 20:17 Print reply
Posts: 184
Jongens k heb een vraag,

Mijn suzuki is nu
70cc malossi
Originele ontsteking
X1361x pijp
19mm dellortho
Gaas filter/power filter

Heb nu sproeier 94 hiermee loopt die op top goed maar blijft af en toe in toeren hangen en valt dan langzaam terug loopt wel goed stationair wat is dit ? (Valse lucht, gasnaald ?)

En als ik het originele filter erop zet stottert die als de pleuris met sproeier 90 lijkt me erg raar als ik richting de 80 moet gaan ? Is wel erg klein
 
-
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-10-2017 21:10 Print reply

Posts: 8603
Trouwens voor een wheelie gewoon genoeg naar achter gaan zitten en zorg en dat je niet achterover slaat.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 14637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved