PRO TUNING |
10-10-2017 9:18 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
mag je mij vertellen hoe je een 70cc malossi op het achterwiel krijgt met alleen gas geven dus zonder koppeling etc
Door er meer vermogen in te brengen - tuning heet dat
|
|
|
|
bassie909 |
10-10-2017 17:47 |
Posts: 184 |
ja best logisch,
maar ik ben geen poorten tandarts dus daar begin ik niet aan,
zou deze ontsteking eventueel pas gemaakt kunnen worden voor de tsx ?
https://nl.aliexpres...rch0306.4.201.RMax4Z
wel erg goedkoop... maar zou t werken ?
Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 10-10-2017 om 19:39 uur.
|
|
- |
|
PRO TUNING |
10-10-2017 20:25 |
Posts: 4000 |
Koop dan een digitale PVL binnen rotor ontsteking
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-10-2017 16:08 |
Posts: 6717 |
PVL ontsteking is mooi, maar wel erg duur voor zo'n jongen denk ik.
Die ontsteking die de TS noemt zou wel heel toevallig zijn als het past.
De aansluiting voor de stator krijg je nog wel een keer pas gemaakt en als je er vrede mee hebt dat je geen verlichting mee hebt zal het ook best werken.
Maar je kruktap is voor 99% anders. Dus je rotor gaat niet passen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
bassie909 |
11-10-2017 19:01 |
Posts: 184 |
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz
Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?
|
|
- |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-10-2017 22:45 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz
Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?
Welke kruktap overeen komt zou ik niet weten, heel goed mogelijk dat er geen 1 buiten jouw eigen type zo is.
Maar op het grasland wil je juist een beetje massa in het vliegwiel, anders zak je bij elk bultje zo snel terug.
Bij een crossmotor is dit veel minder van toepassing omdat die gewoon veel meer vermogen hebben.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
12-10-2017 16:38 |
Posts: 17929 |
RM125 uit de jaren 80 heeft een ontsteking die goed passend te maken is
|
|
|
|
PRO TUNING |
12-10-2017 16:58 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
Pvl is iets teveel van het goede,
De suzuki is voor grasbaan races enz
Het liefst maak ik er een hpi op die 2 dehands goed verkrijgbaar zijn maar welke kruktap komt dan goed overeen ?
Waarom denk je dat er wel gebruikte HPI worden aangeboden ??
De meeste 50 cc grasbaan coureurs en brommercross coureurs rijden met (digitale of analoge) PVL ontstekingen omdat deze zelden kapot gaan in tegenstelling tot de HPI
|
|
|
|
tsxhunter |
12-10-2017 21:54 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
RM125 uit de jaren 80 heeft een ontsteking die goed passend te maken is
weet je ongeveer wat er aan moet gebeuren voordat het werkt? heb nog wel een ontsteking van een rm125 uit die tijd over, die op mijn tsx kan
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
13-10-2017 8:34 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
weet je ongeveer wat er aan moet gebeuren voordat het werkt? heb nog wel een ontsteking van een rm125 uit die tijd over, die op mijn tsx kan
De diameter van de grondplaat moet afgedraaid worden naar TSX grondplaat diameter.
En je moet de rotor monteren zonder spie, heb geen flauw idee meer hoe precies. Ff een stroboscooplamp regelen dus.
Je zou uit kunnen vogelen hoe de rotor precies staat op het moment van vonken en dan de grondplaat zo aanpassen dat je de rotor wel met spie kunt monteren
Verder uiteraard een RM125 CDI en bobine gebruiken
|
|
|
|
tsxhunter |
13-10-2017 14:26 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
De diameter van de grondplaat moet afgedraaid worden naar TSX grondplaat diameter.
En je moet de rotor monteren zonder spie, heb geen flauw idee meer hoe precies. Ff een stroboscooplamp regelen dus.
Je zou uit kunnen vogelen hoe de rotor precies staat op het moment van vonken en dan de grondplaat zo aanpassen dat je de rotor wel met spie kunt monteren
Verder uiteraard een RM125 CDI en bobine gebruiken
uitvogelen hoe hij staat op moment van vonken lijkt mij niet zo heel moeilijk. gewoon de zuiger van mijn rm125 op het bovenste dode punt zetten. streep trekken van rotor naar grondplaat, en klaar.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-10-2017 12:34 |
Posts: 17929 |
dan kom je in de buurt, maar aangezien de slag en drijfstanglengte van RM anders zijn klopt het aantal graden voorontsteking niet
|
|
|
|
jan w. 50 |
22-10-2017 15:46 |
Posts: 965 |
ik heb een pvl 12 graden analoog.
pas gemaakt voor mijn japanner.
in de rotor zit een ijzeren bus.
die niet gehard is.
die kun je pas maken op je Suzuki as.
de orgineele grond plaat moet je glad maken.
of omdraaien dat je weer een vlakke grond plaat hebt.
waar je de stator weer op kunt zetten.
[ik wwet dat het niet zo hoord.
maar het werk wel.]
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
bassie909 |
23-10-2017 20:17 |
Posts: 184 |
Jongens k heb een vraag,
Mijn suzuki is nu
70cc malossi
Originele ontsteking
X1361x pijp
19mm dellortho
Gaas filter/power filter
Heb nu sproeier 94 hiermee loopt die op top goed maar blijft af en toe in toeren hangen en valt dan langzaam terug loopt wel goed stationair wat is dit ? (Valse lucht, gasnaald ?)
En als ik het originele filter erop zet stottert die als de pleuris met sproeier 90 lijkt me erg raar als ik richting de 80 moet gaan ? Is wel erg klein
|
|
- |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-10-2017 21:10 |
Posts: 8603 |
Trouwens voor een wheelie gewoon genoeg naar achter gaan zitten en zorg en dat je niet achterover slaat.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|