Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oude cilinder voor de vuilbak? Welke nieuwe cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69380 - Oude cilinder voor de vuilbak? Welk...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 10342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-7-2017 0:27 Print reply

Posts: 8601
Als je zegt dat hij loopt geloof ik niet echt in de zwakke vonk theorie.
Ik denk eerder aan een uitlaat die goed dicht zit of aan een vuile luchtfilter.
Probeer ook eens te rijden met de benzinedop los.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
PRO TUNING 15-7-2017 9:27 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
[...]


Heb sproeiers van 76 tot 110 getest, bij 110 liep hij zowizo te rijk.

Hij wilt gwn geen vermogen leveren.

Want carbu is ook volledig gereinigd.

Ik snap het gwn niet meer, hij heeft gwn geen vermogen zelfs niet volledig ontgrensd.


Er zitten veel meer afstel onderdelen aan een carburateur dan hoofd sproeiers.

Denk aan stationair sproeiers - naalden - naaldgeleiders - gasschuiven - remluchtsproeiers - vlotterniveau - doorlaat vlotternaald etc.


Wat voor timingen heeft je cilinder en wat is je compressie verhouding ?

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 15-7-2017 om 9:29 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 15-7-2017 13:21 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Er zitten veel meer afstel onderdelen aan een carburateur dan hoofd sproeiers.

Denk aan stationair sproeiers - naalden - naaldgeleiders - gasschuiven - remluchtsproeiers - vlotterniveau - doorlaat vlotternaald etc.


Wat voor timingen heeft je cilinder en wat is je compressie verhouding ?

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 15-7-2017 om 9:29 uur.


Ik kan hem die moeite wel besparen door te zeggen dat er niet 1 standaard AM6 cilinder (mogelijk misschien een gaar China ding). Met zulke belabberde eigenschappen/poorten/compressie is dat hij zo traag moet lopen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Alec_B 15-7-2017 21:08 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als je zegt dat hij loopt geloof ik niet echt in de zwakke vonk theorie.
Ik denk eerder aan een uitlaat die goed dicht zit of aan een vuile luchtfilter.
Probeer ook eens te rijden met de benzinedop los.


Uitlaat heb ik net goed uit gekuist, ik zal morgen wel laten weten of dat geholpen heeft.
Maar hij leek niet verstopt te zitten.

En morgen zal ik ook is met losse benzine dop rijden, ook lijkt mij dit raar aangezien het ineens is opgekomen en hij een gaatje heeft aan de bovenkant om niet vacuĆ¼m te zuigen.
Dat de stator niet meer goed werkt kan wel, dan kan hij blijkbaar nog perfect stationair lopen en rijden.
Maar hij gaat dan inhouden bij hogere toerentallen.

Heb trouwens met mijn vorige brommer ook stator problemen gehad, deze was dan wel een 4 takt maar qua ontsteking is het het zelfde principe.

Want bij de vorige brommer werkte de brommer ook gwn nog, maar hij hield in en stotterde bij hogere toerentallen.

En heb ook deze post gelezen van een Engels forum :
http://www.hardcores...bad.html#post4700503


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ik kan hem die moeite wel besparen door te zeggen dat er niet 1 standaard AM6 cilinder (mogelijk misschien een gaar China ding). Met zulke belabberde eigenschappen/poorten/compressie is dat hij zo traag moet lopen.


Daar ken ik niks van van poorten enzo..
Maar compressie heeft ie genoeg, meer als de originele(had er ook al 9000km op toen ik hem kocht) en daar kon ik deels ontgrensd al 70 mee halen.

Is geen china cilinder, volgens mij is het van Franse oorsprong



Uitlaat en tankdop hebben geen verschil gemaakt.



Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 17-7-2017 om 21:45 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
der Chef 19-7-2017 9:24 Print reply

Posts: 3265
Even wat anders, heb je niet bijvoorbeeld een rem muurvast zitten?
 
Alec_B 23-7-2017 9:40 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Even wat anders, heb je niet bijvoorbeeld een rem muurvast zitten?


Heb ik ook al getest, maar remmen zitten gewoon goed.
Voorrem loopt niet aan en achterrem ook niet, anders zou je dat ook wel merken bij het duwen van de brommer, niet?
 
If it smokes it's a two stroke

Dit topic is 10342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved