Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als je zegt dat hij loopt geloof ik niet echt in de zwakke vonk theorie.
Ik denk eerder aan een uitlaat die goed dicht zit of aan een vuile luchtfilter.
Probeer ook eens te rijden met de benzinedop los.
Uitlaat heb ik net goed uit gekuist, ik zal morgen wel laten weten of dat geholpen heeft.
Maar hij leek niet verstopt te zitten.
En morgen zal ik ook is met losse benzine dop rijden, ook lijkt mij dit raar aangezien het ineens is opgekomen en hij een gaatje heeft aan de bovenkant om niet vacuĆ¼m te zuigen.
Dat de stator niet meer goed werkt kan wel, dan kan hij blijkbaar nog perfect stationair lopen en rijden.
Maar hij gaat dan inhouden bij hogere toerentallen.
Heb trouwens met mijn vorige brommer ook stator problemen gehad, deze was dan wel een 4 takt maar qua ontsteking is het het zelfde principe.
Want bij de vorige brommer werkte de brommer ook gwn nog, maar hij hield in en stotterde bij hogere toerentallen.
En heb ook deze post gelezen van een Engels forum :
http://www.hardcores...bad.html#post4700503
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Ik kan hem die moeite wel besparen door te zeggen dat er niet 1 standaard AM6 cilinder (mogelijk misschien een gaar China ding). Met zulke belabberde eigenschappen/poorten/compressie is dat hij zo traag moet lopen.
Daar ken ik niks van van poorten enzo..
Maar compressie heeft ie genoeg, meer als de originele(had er ook al 9000km op toen ik hem kocht) en daar kon ik deels ontgrensd al 70 mee halen.
Is geen china cilinder, volgens mij is het van Franse oorsprong
Uitlaat en tankdop hebben geen verschil gemaakt.
Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 17-7-2017 om 21:45 uur.
|