Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer te snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69343 - Brommer te snel
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Alec_B 21-2-2017 17:51 Print topicpost

Posts: 110
Hey,

Ik had een vraagje,

Ik heb onlangs een rieju mrt gekocht, en deze rijd op gps 54-55, en nu heb ik momenteel het geld niet om de brommer te laten afstellen.
Aangezien ik net de brommer heb gekocht, en ik het thuis niet echt breed heb.
Ook heb ik de brommer nodig voor woon werk verkeer.

Nu was mijn vraag, wat is de boete, als ik met 54-55 op de rollerbank gemeten word(België)?

En ik vraag hier dus geen regels uit het wetboek, of het bekende zinnetje van dat het niet legaal is.
Maar vraag hier of dat er iemand is die de boetes weet en/of al op de rollerbank heeft gestaan met deze snelheid.

Want een vriend van me zei dat het een boete van 50€ zou zijn.

Hopelijk is hier iemand die kan helpen.

Groetjes
 
If it smokes it's a two stroke

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2017 20:04 Print reply

Posts: 8593
https://juridischfor...iewtopic.php?t=38282

Dus een correctie van 8 km/h, vanaf 53 km/h riskeer je een boete van 200 a 300 euro.

Voor de bromfiets kan niemand echt zeggen wat het echt als gevolg gaat geven, er wordt van correcte fabrikanten uitgegaan.

Voor auto's, motorfietsen, enz. is er wel een exact tabelletje...het staat in de wet op politie.

Nu zijn dat de dingen die jij niet vernoemd wil zien, maar waar zou het ook anders kunnen staan als in een wettekst.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Alec_B 21-2-2017 21:51 Print reply

Posts: 110
Bedankt voor je reactie, heb btw op een ander forum te horen gekregen dat ikngwn een 10 i.p.v. een 11 tands tandwiel kan steken en hiermee 5-10 km kan "winnen".

Klopt dit, is nog altijd met een prop in de uitlaat.
 
If it smokes it's a two stroke
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2017 22:47 Print reply

Posts: 8593
Met een kleiner voortandwiel heb je inderdaad een lagere topsnelheid en meer trekkracht.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Dixon 22-2-2017 6:59 Print reply

Posts: 122
Hier zijn de boetes zwaarder als in Nederland, te snel is te snel (wel een correctie van 8 km/u dacht ik)

Gaat u brommer te snel, word deze aanzien als een motorfiets.

Door dit voertuig op een openbare plaats te besturen, heb je een aantal overtredingen begaan:

Het voertuig is geen goedgekeurde motorfiets (geen gelijkvormigheidsattest voor een motorfiets).
De motorfiets is niet ingeschreven bij de DIV (geen kentekenplaat).

Er is geen verkeersbelasting betaald voor een motorfiets.
Je hebt onverzekerd gereden, want je hebt geen verzekering burgerlijke aansprakelijkheid voor een motorfiets.

Je hebt een motorfiets bestuurd zonder houder te zijn van een rijbewijs geldig voor het besturen van voertuigen van categorie A (motorfietsen).
Het is onmogelijk een raming te maken van de boetes, omdat de minimum- en maximumbedragen zeer sterk uit elkaar liggen, en er een gedeelte kan uitgesproken worden met uitstel.

Voor het rijbewijs bijvoorbeeld riskeer je een boete van 1.100 tot 11.000 Euro (opdeciemen inbegrepen). Er staat bovendien een gevangenisstraf op van 15 dagen tot 6 maanden.

Voor het onverzekerd rijden bijvoorbeeld riskeer je een boete van 550 tot 5.500 Euro (opdeciemen inbegrepen). Ook hier staat bovendien een gevangenisstraf op van 15 dagen tot 6 maanden.

Bovenop alle boetes zul je een bijdrage van 137,50 Euro moeten betalen voor het slachtofferfonds, plus de gerechtskosten (reken op bijna 40 Euro).
 
Dixon 22-2-2017 7:02 Print reply

Posts: 122
Ik zelf heb een kennis die een jaar geleden een boete van 1200 euro heeft mogen ontvangen voor een opgevoerde brommer (Honda Camino)

Mijn Tsx rijd niet voor niets netjes 48 Km/u op de teller

Dit bericht is gewijzigd door Dixon op 22-2-2017 om 7:02 uur.
 
Alec_B 22-2-2017 11:25 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dixon
Ik zelf heb een kennis die een jaar geleden een boete van 1200 euro heeft mogen ontvangen voor een opgevoerde brommer (Honda Camino)

Mijn Tsx rijd niet voor niets netjes 48 Km/u op de teller

Dit bericht is gewijzigd door Dixon op 22-2-2017 om 7:02 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Met een kleiner voortandwiel heb je inderdaad een lagere topsnelheid en meer trekkracht.


Ik ga proberen om de een 10 tands voortandwiel te steken i.p.v. het 11 tands dat er nu op staat.

Dan zou ik zo een 5km/h trager rijden, en dan komt de snelheid mooi uit op 49-50.

Maar ga ik met de 10 tand voortandwiel geen overtoeren maken, want dat is mij altijd gezecht.
En dat dit slecht is voor je blok.

Groetjes
 
If it smokes it's a two stroke
vol_gas 22-2-2017 12:21 Print reply
Posts: 173
Als je setup voor de rest vrijwel normaal is zou dit wel mee vallen.
 
Alec_B 22-2-2017 12:58 Print reply

Posts: 110
Heb net even de tanden geteld van het voortandwiel en deze is een 12 tands, dus als ik er een 11 of een 10 tands op zet gaat de snelheid toch hard omlaag gaan toch?
 
If it smokes it's a two stroke
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-2-2017 14:18 Print reply

Posts: 8593
Doe 11 tands, daar zal hij 50 km/h mee gaan, er zit toch nog een fout op je teller en op de rollenbank. Overtoeren zal hij niet direct doen zo, volgens mij liever wat meer toeren trouwens voor een 50cc tweetakt, dat maakt het schakelen aangenamer.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Alec_B 22-2-2017 17:01 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Doe 11 tands, daar zal hij 50 km/h mee gaan, er zit toch nog een fout op je teller en op de rollenbank. Overtoeren zal hij niet direct doen zo, volgens mij liever wat meer toeren trouwens voor een 50cc tweetakt, dat maakt het schakelen aangenamer.


Heb ook nog eens de uitlaat eraf gehaald, en er zit geen vernauwing aan de cilinderkant van de uitlaat

Dus volgens mij is de prop er toch uitgehaald, maar als de prop er uit is zou die toch sneller moeten rijden dan 55-60?

Of zou het kunnen zijn dat de katalysator en de secondary air valve er voor zorgen dat de brommer deze snelheid heeft ipv bv 75?

Begrijp me niet verkeerd, wil niet sneller gaan, maar vraag mij gewoon af waarom de brommer zonder prop volgens de teller maar 55-60 rijd.

En als ik er een prop in steek met een 10 tands voorwiel zou het dan wel moeten lukken?

Want heb daarstraks een ringetje tussen de uitlaat en de cilinder gedaan en dan rijd hij hij wel iets trager 5-8km/h trager, de ring had een binnendiameter van 10mm(1cm)



Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 22-2-2017 om 17:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 22-2-2017 om 17:53 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
Aprilia RX 50 2003 22-2-2017 20:54 Print reply

Posts: 6717
Zonder prop moet hij veel harder gaan tenzij hij waardeloos afgesteld is. Je zou al op 80+ moeten uitkomen met jouw model.

Met een 10 of 11 zal een begrensde AM6 niet minder hard gaan lopen, omdat hij toeren genoeg beschikbaar heeft. Hij zal gewoon iets meer toeren gaan maken en misschien zelfs in de powerband komen waardoor hij nog harder gaat.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Alec_B 23-2-2017 21:17 Print reply

Posts: 110
Hij gaat op de teller max 60 - 62 heb ik nu getest, en ik zag geen vernauwing in de uitlaat.

Maar het kan toch niet als alles standaard is dat de brommer met een 12 ipv een 11 tands 10-15km harder gaat?

Want kan nu zonder de ring die ik eventjes snel heb geknutselt in 1ste 20km/h halen en in 4 haal ik al 50???

Maar als ik die ring plaats heb ik in 1 ste echt heel wijnig trekkracht, in vergelijking met mijn vorige 4takt waarvan de zuigerveren naar de haantjes waren
Wat dus echt weinig is.

Ik moet wel zeggen dat ik zo een uitlaat met katalyzator en secondary air valve heb.
En heb mensen al horen zeggen dat deze daardoor ook niet die 80Km/h haalt zonder de prop, kan dit kloppen?

Of zou het kunnen dat bij mij de prop het zelfde is zoals bij deze 2 mensen?

http://www.brommerforum.nl/showtopic/55922

en

http://derbi-forum.n...c.php?f=4&t=9035


Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 23-2-2017 om 21:20 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
Alec_B 24-2-2017 14:32 Print reply

Posts: 110
Update : Heb toch maar de 3 bouten losgeschroeft die aan het begin van de uitlaat zitten, en blijkbaar zit daar de prop(13mm).



De prop heeft een binnendiameter van 13mm, en zou daarmee standaard 55km/h gaan.
Want aan de hand van wat ik op het internet heb gevonden heb(allemaal duits is
):

10mm voor 45 km/h

13mm voor 55km/h

Ik ga dus nu dat ik weet dat er een prop in zit gewoon de standaard tandwielverhouding aanbrengen en dan zou hij terug 5km/h trager gaan, en wat meer trekken.

Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 24-2-2017 om 14:36 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-2-2017 17:25 Print reply

Posts: 8593
Dat wist je allemaal al, maar je wou hem trager hebben en toch verander je niets...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 24-2-2017 18:05 Print reply

Posts: 6717
Zo kort door de bocht als jij het gevonden hebt is het niet, maar met een prop kun je prima iedere gewenste snelheid voor elkaar krijgen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 9211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved