PRO TUNING |
3-2-2017 10:11 |
Posts: 4000 |
Een remschijf is altijd iets scheef anders worden de remblokken niet terug geduwd
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-2-2017 22:05 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een remschijf is altijd iets scheef anders worden de remblokken niet terug geduwd
Niet met je eens, een goede remschijf van een auto of motor zie je met de micrometer amper een slag weer.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
4-2-2017 12:25 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Niet met je eens, een goede remschijf van een auto of motor zie je met de micrometer amper een slag weer.
Je denkt het vaker beter te weten maar toch werkt het zo.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
4-2-2017 12:44 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Je denkt het vaker beter te weten maar toch werkt het zo.
Dus schijven die ze afdraaien om recht te maken (de wat duurdere schijven in motor/auto wereld kan dit uit) werken volgens jou per definitie niet
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
5-2-2017 10:45 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Dus schijven die ze afdraaien om recht te maken (de wat duurdere schijven in motor/auto wereld kan dit uit) werken volgens jou per definitie niet
Het gaat maar om een minimale slingering anders blijven de remblokken constant aanlopen.
Dit heb ik voor 50 jaar geleden al geleerd bij mijn opleiding VAM 1e monteur motorvoertuigen.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-2-2017 12:14 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Het gaat maar om een minimale slingering anders blijven de remblokken constant aanlopen.
Dit heb ik voor 50 jaar geleden al geleerd bij mijn opleiding VAM 1e monteur motorvoertuigen.
Oke, hoe verklaar je het goed werken van afgedraaide schijven dan?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
5-2-2017 19:48 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Oke, hoe verklaar je het goed werken van afgedraaide schijven dan?
Meet eens een naaf ? - speling lagers ?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-2-2017 19:58 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Meet eens een naaf ? - speling lagers ?
Er zal dan inderdaad altijd wel wat in zitten, maar dat ga je sowieso niet merken op het remmen. Als ik tijdens het remmen bonken, schudden of wat ook voel gaat het gewoon uit elkaar.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-2-2017 8:57 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Het gaat maar om een minimale slingering anders blijven de remblokken constant aanlopen.
Dit heb ik voor 50 jaar geleden al geleerd bij mijn opleiding VAM 1e monteur motorvoertuigen.
Geeft toch maar weer goed aan dat er in 50 jaar veel veranderd is
Leg me eens uit hoe die blokken teruggaan bij een zwevende remklauw dan?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
6-2-2017 12:09 |
Posts: 8613 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Alec_B |
7-2-2017 17:32 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
https://answers.yaho...0140320093119AAaCUBX
https://community.ca...brake-pedal/81350/16
Meest voorkomende antwoord is dus dat de vierkantige sectie van de de dichtingen er voor zorgt dat de blokjes teruggaan.
Kleine afwijkingingen in centrering en luchtverplaatsing helpt ook.
Sorry, heb deze links nu een paar keer doorgelopen, en ik weet nog altijd niet welke dichtingen en welke sectie je bedoeld.
Hopelijk wilt u dit even goed uitleggen, want het probleem blijft.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
7-2-2017 23:12 |
|
vol_gas |
8-2-2017 14:49 |
Posts: 173 |
Interessant,
Dat met de seal wist ik niet. Wel van zwevende remschijf (of "floating disc" is een remschijf die bestaat uit 2 delen, waarbij het gedeelte dat in contact komt met de remblokken enige zijdelingse speling heeft ten opzichte van het deel dat star aan de wielnaaf is gemonteerd.
Dit zorgt ervoor dat zijdelingse krachten op de wielnaaf niet kunnen doorwerken naar de remblokken. Bij starre remschijven kunnen deze zijdelingse bewegingen ervoor zorgen dat de remblokken verder teruggedrukt worden dan nodig is om de rem vrij te laten lopen, zodat de rem niet meer direct aangrijpt. Enige speling in de ophanging van de remklauw en speling in de wiellagers ondervangt dit probleem.
Daarnaast vangt de zwevende ophanging van de remschijven ook het krimpen en uitzetten door de grote temperatuurwisselingen op.
(bron: wiki)
|
|
|
|
vol_gas |
8-2-2017 14:51 |
Posts: 173 |
@ alec: Laat je voorwiel vrij boven de grond draaien en druk een keer je rem in, en draai vervolgens verder, dat merk je wel of remschijf krom is of iets anders speelt. Gaan zuigers wel goed terug de remklauw in?
|
|
|
|
Alec_B |
10-2-2017 15:44 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
@ alec: Laat je voorwiel vrij boven de grond draaien en druk een keer je rem in, en draai vervolgens verder, dat merk je wel of remschijf krom is of iets anders speelt. Gaan zuigers wel goed terug de remklauw in?
Zal dat van het weekend is doen, en het is nu precies iets minder.
Heb er nog niets aan gedaan.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|