Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha tzr vonkt niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69286 - Yamaha tzr vonkt niet?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AM6Problemen 8-11-2016 17:20 Print topicpost
Posts: 2
hallo,
Ik heb reeds een yamaha tzr volledig gereviceerd, hierbij alle juiste gereedschappen gebruikt en dit is dus goed gebeurt.
Echter toen ik het blok terugplaatste en voor het eerst weer starte, liep die even maar zodra er gas werd gegeven was het over met de pret..
-> vonk weg. toen zag ik dat er een draadje van de massa stuk/bloot lag, deze gerepareert, maar helaas nog geen vonk.

Wat doet hij nu? wanneer ik accumassa loskoppel bij het blok, springt er een mooie vonk over bij de bougie(hierbij op startmotor, enkel indrukken en niet inhouden BLOK GAAT DUS NIET ROND!) wanneer ik deze massa terugplaats doet hij helemaal niks. wel meet 50 ohm voor de bobine?

wat is er al vervangen/getest?
ik heb toevallig een dt50mx uit '08 die dezelfde organen deelt, hierbij heb ik dus de complete onsteking al eens verruilt, de spanningsregelaar omgezet en een extra massa aangelegd.
ook is de complete bobine & kabel/dop en bougie al eens verruilt met een hpi variant.
dit mocht niet baten..

Zover ik kan vinden zijn er nergens draadbreukjes, en de killswitches zijn ook naar behoren.
accu is ook volledig opgeladen(gezien deze onsteking deels over accu loopt)

ik heb alleen de cdi nog niet vervangen, gezien ik deze niet bij de hand heb, zou dit het kunnen zijn? doorgebrand door een gebrek aan massa? of toch iets anders...?

ik had al meerdere forums en berichten afgespeurd maar kon helaas niks vergelijkbaars vinden!

ik hoor het graag!

met vriendelijke groeten,
Leon
 

Aprilia RX 50 2003 8-11-2016 18:59 Print reply

Posts: 6717
Spanningsregelaar, accu enzovoort hebben hier niks mee te maken. Bij AM6 komt de spanning voor de vonk niet vanaf de accu. Je kunt zelfs zonder accu rijden. Ook bij het Yamaha systeem.

Ik snap even niet hoe je blok niet rond gaat als je de startmotor knop in drukt...? Ook bij heel even indrukken zal direct de krukas aangedreven worden. In 1 seconde zal hij al meerdere omwentelingen maken. Hierbij zal de bougie dus gaan vonken.

Meerdere dingen komen zo bij me op:

- Een verkeerde timing, heb je het vliegwiel wel mbv de vliegwielspie gemonteerd. Als je het vliegwiel er gewoon op drukt en vastdraait zal hij op een willekeurig moment vonken.

- Wat ook kan is dat die ''massa'' daar helemaal niet hoort. Dus gewoon dingen verkeerd aangesloten. Waar komt die massa draad naar het blok vandaan?

- Je contactslot(bedrading) zit mogelijk verkeerd. Daar komt een draad vandaan die massa maakt waardoor de brommer afslaat als je het contact er af haalt. Als je je contactslot er af haalt zou hij dan gewoon moeten lopen (even uit laten vallen om hem dan uit te zetten). Dit zou de eerder genoemde massa draad kunnen zijn.

Verder betekent het juiste gereedschap niet persé dat je iets goed hebt gedaan natuurlijk. Met een mooie werkplaats ben je niet ineens een straalmotor monteur
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
AM6Problemen 8-11-2016 20:59 Print reply
Posts: 2
bedankt voor je comment!
bij mijn dt had ik reeds eens de spanningsregelaar kapot, hier liep die niet om, hoe het precies zat weet ik niet, maar na een nieuwe liep die weer.
met dat startmotor gebeuren, snap het zelf ookniet, maar het vliegwiel stond echt stil! kapje deraf gehad, hij vonkt als het ware net voordat de bendix het vliegwiel raakt?

timing-> sws goed, zit gemonteerd met spie, grondplaat kan er maar op 1 manier op.

massadraad-> massadraad kwam bij de motor'ruimte'weg, bovendien was het een dikke massakabel(accu) met een 8mm oog eraan, die zit nu aan de blokbout.

contactslot-> niet veranderd, liep die voorheen ook net zo mee, heb hem zelfs nog doorgemeten of het klopte.


haha dat is zeker waar! maar dit is niet mijn eerste revisie
maar alles werkt ook gwn zoals het hoort verder, schakelen/koppelen alles is soepel, compressie is aanwezig, dus dat klopt ook gewoon. alleen ergens zit er een kink in de kabel


Dit bericht is gewijzigd door AM6Problemen op 8-11-2016 om 21:01 uur.
 

Dit topic is 6815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved