Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TZR 50 begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69284 - TZR 50 begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StijnB 7-11-2016 23:37 Print topicpost
Posts: 4
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste topic op dit forum, voor mijn eerste brommer. Ik heb de TZR net een weekje in m'n bezit en er moet best wat aan gebeuren. Hij is vroeger ontgrenst geweest en trok 94 km/h op de rollerbank. Na een dikke boete en een wok status heeft de vorige eigenaar hem begrenst, laten keuren en verkocht aan mij. Helaas zijn er bij het begrenzen wat probleempjes ontstaan. De gehele brommer trilt als een gek, hoe meer toeren hoe erger, zodat je boven de 45 het stuur bijna niet meer vast kan houden.
Hiernaast zijn er nog wat problemen, die allemaal opspeelden na het begrenzen. Nu wil ik natuurlijk, net als iedereen hier, lekker kunnen rijden, maar ook zonder (al te veel) zorgen op de rollerbank terecht kunnen komen.
Het is een model uit 2007, maar er zit geen origineel (begrenst) cdi in en een andere uitlaat op (merk onbekend).
Het probleem lijkt dat hij zo erg begrenst is dat hij gewoon totaal niet meer wil lopen en begint te horten en stoten, waardoor hij trilt. Er zit een enorme ring in de uitlaat die nauwelijk nog wat doorlaat en hij trekt alsnog bijna 60.
Nu mijn echte vraag: Hoe kan ik dit ding soepel laten lopen zonder een bak geld uit te geven aan een originele uitlaat, origineel cdi etcetera.
Ik overweeg om hem gewoon te ontgrenzen, en hem te begrenzen door 2 versnellingen af te sluiten. Ik ben echter bang dat dit wel erg veel achterdocht wekt bij de agent die hem op de rollerbank mietert.
Wat denken jullie van het plan met de versnellingen, en als het dom is, wat is een betere optie met hetzelfde resultaat?

Stijn
 

gfhoihoi72 8-11-2016 11:42 Print reply

Posts: 66
Ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem... Die van mij heeft ales nog ontgrensd en rijd rond de 80, en wil ook liever dat ie iets minder hard gaat...

Wat ik al heb gedaan en wat bij jou misschien ook iets kan helpen is spelen met de tandwielverhouding. Die ring in je uitlaat een beetje uitboren, totdat ie ongeveer 70 rijd en dan gewoon groter tandwiel van achter en kleiner tandwiel van voor erop zetten. Dan kan al gauw 10km/h schelen. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te hoogtoerig gaat rijden.

Verder kan je je gasschuif begrenzen, dat ie gewoon niet verder open kan... Als je dat heel subtiel doet merken ze daar niks van en het bespaard je ook nog eens benzine, je moet alleen iets sneller schakelen.

En wat het trillen betreft, dat is best een vaag probleem. Dat is dan toch iets in je blok zelf lijkt me, ik zou niet weten hoe dat met begrenzen te maken kan hebben. Bij hoeveel toeren gaat ie ongeveer trillen?
 
StijnB 8-11-2016 14:19 Print reply
Posts: 4
Dat lijkt me wel goede optie inderdaad, bedankt.
Ik zit nu ook met iemand met meer ervaring te kijken naar van die cdi units die je kan afstellen op 2 verschillende maps, maar dat zal wel duur worden denk ik.

Het getril begint eigenlijk boven de +-3500 toeren tot de 7200, waarop hij gewoon doodvalt (als ik door probeer te trekken valt hij van 7200 gewoon terug naar 7000 en dat constant, lekker rijden dus maar niet heus). Ik heb het gevraagd aan wat mensen die zelf ook am6 blokken hebben en die zeiden dat het waarschijnlijk aan de hele dikke ring ligt, omdat hij dus zelfs lekt bij de uitlaat, vandaar die conclusie.
Ik ga er vanavond weer mee aan de slag, dan weet ik hopelijk meer.

Als het niet lukt om vanavond iets uit te vogelen ga ik denk ik doen wat jij suggereerde, als ie maar lekker rijdt en op de rollerbank kan (het wordt steeds drukker met die dingen lijkt het...)
 

Dit topic is 5737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved