Hallo allemaal
Dit is mijn eerste topic op dit forum, voor mijn eerste brommer. Ik heb de TZR net een weekje in m'n bezit en er moet best wat aan gebeuren. Hij is vroeger ontgrenst geweest en trok 94 km/h op de rollerbank. Na een dikke boete en een wok status heeft de vorige eigenaar hem begrenst, laten keuren en verkocht aan mij. Helaas zijn er bij het begrenzen wat probleempjes ontstaan. De gehele brommer trilt als een gek, hoe meer toeren hoe erger, zodat je boven de 45 het stuur bijna niet meer vast kan houden.
Hiernaast zijn er nog wat problemen, die allemaal opspeelden na het begrenzen. Nu wil ik natuurlijk, net als iedereen hier, lekker kunnen rijden, maar ook zonder (al te veel) zorgen op de rollerbank terecht kunnen komen.
Het is een model uit 2007, maar er zit geen origineel (begrenst) cdi in en een andere uitlaat op (merk onbekend).
Het probleem lijkt dat hij zo erg begrenst is dat hij gewoon totaal niet meer wil lopen en begint te horten en stoten, waardoor hij trilt. Er zit een enorme ring in de uitlaat die nauwelijk nog wat doorlaat en hij trekt alsnog bijna 60.
Nu mijn echte vraag: Hoe kan ik dit ding soepel laten lopen zonder een bak geld uit te geven aan een originele uitlaat, origineel cdi etcetera.
Ik overweeg om hem gewoon te ontgrenzen, en hem te begrenzen door 2 versnellingen af te sluiten. Ik ben echter bang dat dit wel erg veel achterdocht wekt bij de agent die hem op de rollerbank mietert.
Wat denken jullie van het plan met de versnellingen, en als het dom is, wat is een betere optie met hetzelfde resultaat?
Stijn
|