Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoge druk kop op honda mt8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 543 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69277 - hoge druk kop op honda mt8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjengsjearwater 4-11-2016 14:14 Print topicpost
Posts: 2
vraagje of iemand hier ervaring mee heeft.

ik heb mijn blok gereviseerd alles nieuw erin, weer opgebouwd.
het enige verschil is dat ik er een hoge druk kop heb gemonteerd.

nu als ik in de vrij gas geef klinkt het mooi.maar onder het rijden is het een veel harder metaalachtig brul geluid vanuit de cilinder/bocht.zou dit door de kop komen?

grt Jan




 

PRO TUNING 4-11-2016 19:29 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjengsjearwater
vraagje of iemand hier ervaring mee heeft.

ik heb mijn blok gereviseerd alles nieuw erin, weer opgebouwd.
het enige verschil is dat ik er een hoge druk kop heb gemonteerd.

nu als ik in de vrij gas geef klinkt het mooi.maar onder het rijden is het een veel harder metaalachtig brul geluid vanuit de cilinder/bocht.zou dit door de kop komen?

grt Jan






Detoneren - pingelen heet dat.

Heb je je compresieverhouding en squish hoogte opgemeten c.q. uitgerekend ?
 
sjengsjearwater 8-11-2016 13:33 Print reply
Posts: 2
nee dat had ik niet gedaan.maar dat zal het inderdaad geweest zijn,
heb nu de oude kop erop gezet het geluid is weg.
bovenkant zuiger en kop zat nog geen mm tussen.

thnx.



 
PRO TUNING 9-11-2016 14:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjengsjearwater
nee dat had ik niet gedaan.maar dat zal het inderdaad geweest zijn,
heb nu de oude kop erop gezet het geluid is weg.
bovenkant zuiger en kop zat nog geen mm tussen.

thnx.






Insert voor je kop berekenen en plaatsen is de enige goede oplossing.
 
honda fryslan 10-11-2016 13:53 Print reply

Posts: 1914
waarom is een losse binnenkop de enige goede oplossing?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 10-11-2016 14:10 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
waarom is een losse binnenkop de enige goede oplossing?



Omdat je met het uitdraaien van een originele kop niet genoeg hoogte / diepte van de verbrandingsrumte krijgt
 

Dit topic is 3023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved