Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzen tzr 2005

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 536 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69265 - Begrenzen tzr 2005
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xDearWorld 21-10-2016 22:56 Print topicpost
Posts: 35
Hallo iedereen,

Kom zojuist thuis met een wok-melding...

Nu weet ik niet precies wat er allemaal ontgrenst is van mijn brommer aangezien ik hem zo heb gekregen.
Wat ik wel weet is dat er een DR50 snel cilinder opzit en dat de prop uit de uitlaat is gehaald.

Kan iemand mij vertellen of ik dit met alleen een begrensde uitlaat dit allemaal op kan lossen of moet ik nog naar meer kijken?

Ik heb ook gelezen dat de cdi's vanaf 2007 begrenst zijn, is dit met die van 2005 ook het geval?

Alle hulp is welkom, en ik heb mijn brommer nodig voor mijn werk, dus ik wil het zo snel mogelijk oplossen.

Groetjes!
 

De Schout 22-10-2016 11:49 Print reply
Posts: 5327
Ik heb geen idee hoe streng de keuring is.
Maar als het enige doel is om hem 45km/h te laten gaan moet je het met een prop wel redden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aprilia RX 50 2003 23-10-2016 0:27 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xDearWorld
Hallo iedereen,

Kom zojuist thuis met een wok-melding...

Nu weet ik niet precies wat er allemaal ontgrenst is van mijn brommer aangezien ik hem zo heb gekregen.
Wat ik wel weet is dat er een DR50 snel cilinder opzit en dat de prop uit de uitlaat is gehaald.

Kan iemand mij vertellen of ik dit met alleen een begrensde uitlaat dit allemaal op kan lossen of moet ik nog naar meer kijken?

Ik heb ook gelezen dat de cdi's vanaf 2007 begrenst zijn, is dit met die van 2005 ook het geval?

Alle hulp is welkom, en ik heb mijn brommer nodig voor mijn werk, dus ik wil het zo snel mogelijk oplossen.

Groetjes!


DR50 presteert gelijk aan standaard, hoef je dus niks aan te doen.
Enkel een prop in de uitlaat is genoeg.
Hiermee + daarbij behorende afstelling van de carb kun je iedere top bereiken die je wilt (onder wat je nu hebt). 40 a 45 kun je er dus makkelijk van maken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
xDearWorld 23-10-2016 2:10 Print reply
Posts: 35
@De Schout; ja dat is eigenlijk het enige wat er mis was.

@Erwin; dat is fijn om te horen, was toevallig toch opzoek naar een nieuw uitlaatje, iets meer middeltoerig, aangezien ik het meeste in de stad rij.
Had niet heel lang geleden mijn twv al veranderd van 15-60 naar 11-47 (wat er oorspronkelijk op zou moeten zitten) hierdoor ging die in de 5e en 6e niet harder dan 65, maar de tweede agent die hem op de rollerbank zette trok hem even flink door in z'n 4é…, de eerste agent probeerde het in zijn neutraal, moest wel even mijn lach inhouden

Iemand nog adviezen voor een middeltoerig leuk uitziend uitlaatje? Misschien dat ik hem na de keuring 55/60 wil laten lopen, gok ik.

Alvast bedankt voor jullie info De Schouten en Erwin!
 
Aprilia RX 50 2003 23-10-2016 18:27 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xDearWorld
@De Schout; ja dat is eigenlijk het enige wat er mis was.

@Erwin; dat is fijn om te horen, was toevallig toch opzoek naar een nieuw uitlaatje, iets meer middeltoerig, aangezien ik het meeste in de stad rij.
Had niet heel lang geleden mijn twv al veranderd van 15-60 naar 11-47 (wat er oorspronkelijk op zou moeten zitten) hierdoor ging die in de 5e en 6e niet harder dan 65, maar de tweede agent die hem op de rollerbank zette trok hem even flink door in z'n 4é…, de eerste agent probeerde het in zijn neutraal, moest wel even mijn lach inhouden

Iemand nog adviezen voor een middeltoerig leuk uitziend uitlaatje? Misschien dat ik hem na de keuring 55/60 wil laten lopen, gok ik.

Alvast bedankt voor jullie info De Schouten en Erwin!


Als je 55 a 60 wilt kunnen rijden heb je aan alle uitlaten de goeie. Het mooiste is dan een Leovince V6 of de opvolger daarvan.
Erg fijne laagtoerige uitlaatjes.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
xDearWorld 23-10-2016 23:58 Print reply
Posts: 35
Super, dan weet ik genoeg, dankjewel!

Deze mag van mij /close.
 

Dit topic is 2845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved