Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR Start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 489 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69256 - Yamaha TZR Start niet
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gfhoihoi72 17-10-2016 12:20 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik gok er op dat je niet goed weet hoe met de choke te werken. Als je een aantal keer met choke hebt gestart zonder succes, ook eens terug proberen zonder choke enkele keren.
Er zijn nog wel truukjes, maar het kan soms even zoeken zijn waar jouw brommertje van houdt.
Ik denk niet dat die benzine slecht is op die tijd.
Verder hoop ik dat je wel degelijk koelvloeistof er in hebt en geen demi water, want dat kan ook startproblemen geven.
Probeer hem anders ook eens in gang te lopen, even langdurig starten kan ook één en ander positief beinvloeden.



Ik weet prima hoe de choke werkt, maar daar ligt het probleem niet. Heb ondertussen de carb helemaal schoongemaakt (was nodig, zat wat gele aanslag van de benzine in) en de benzinetank schoongemaakt. Die ligt nu nog even een dagje te drogen. Binnenkort even verse benzine erin gooien en ik gok dat ie dan weer prima loopt.


 
gfhoihoi72 31-10-2016 10:50 Print reply

Posts: 66
Pfff, het is echt niet te geloven. Heb er weer verse benzine in gegooid, accu helemaal opgeladen. Ik dacht nu MOET het toch wel lukken, niet dus..... Ben er ondertussen toch echt wel een beetje klaar mee.

Wat o wat zou het probleem nog kunnen zijn??
Wat ik al gecontroleerd heb:
-bougie vervangen
-compressie getest, er komt druk op de cilinder te staan
-bougie wordt vochtig, beetje vetdruppeltjes en ik denk/hoop benzine
-bougie vonkt goed
-carb is volledig schoongemaakt en werkt (moet misschien goed afgesteld worden)
-benzine is vers

Ik ruik als ik probeer te starten wel de geur van verbrande benzine, dus er vind wel iets van verbranding plaats. Kan het dat de CDI kapot is en de timing van de vonk niet goed is? En hoe valt dat te controleren?

En wat valt er nog meer aan te controleren? Heb nu toch wel alles nagelopen. En om nou heel m'n cilinder open te gaan schroeven, zou niet weten waar ik dan naar moet kijken en wat goed en niet goed is.

Wil nu toch wel eens dat dat ding gewoon werkt. Heb als het goed is eind deze week m'n rijbewijs, beetje lullig als ik dan nog niet kan rijden...
 
gfhoihoi72 31-10-2016 11:16 Print reply

Posts: 66
Oja, misschien handig erbij te vermelden. Het lampje op m'n dashboard met dat motorblokje, motorstoring betekent het volgens mij knippert ook de hele tijd een bepaald ritme. Kort lang lang ofzo. Dit was ook al regelmatig toen ie nog wel gewoon startte en reed, maar misschien dat dit ermee te maken heeft?

En helpt het een beetje te spelen met de lucht/stationairschroef?

Nouja, ik hoop snel iets te horen, alle hulp is welkom!

Dit bericht is gewijzigd door gfhoihoi72 op 31-10-2016 om 11:34 uur.
 
maerijn 31-10-2016 18:25 Print reply

Posts: 2455
Klinkt als een elektronische storing, in het handboek staat dit:

Waarschuwingslampje motorstoring“”Dit waarschuwingslampje knippert wan-neer er een probleem wordt aangegevenin het elektrisch circuit dat de motor con-troleert. Vraag in dat geval een Yamahadealer het zelfdiagnosesysteem te contro-leren.Het elektrisch circuit voor het waarschu-wingslampje controleert u door de sleutelnaar “ ” te draaien. Als het waarschu-wingslampje niet een paar seconden langoplicht en dan dooft, vraag dan eenYamaha dealer om het elektrisch circuit tetesten.

misschien de lokale brommerboer even bellen?
 
gfhoihoi72 31-10-2016 22:34 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Klinkt als een elektronische storing, in het handboek staat dit:

Waarschuwingslampje motorstoring“”Dit waarschuwingslampje knippert wan-neer er een probleem wordt aangegevenin het elektrisch circuit dat de motor con-troleert. Vraag in dat geval een Yamahadealer het zelfdiagnosesysteem te contro-leren.Het elektrisch circuit voor het waarschu-wingslampje controleert u door de sleutelnaar “ ” te draaien. Als het waarschu-wingslampje niet een paar seconden langoplicht en dan dooft, vraag dan eenYamaha dealer om het elektrisch circuit tetesten.

misschien de lokale brommerboer even bellen?


Ik vraag me af wat dat lampje precies meet en waar die sensor dan zit. Heb ergens een keer gelezen dat dat die stekker naast je bougie is, maar heb geen idee wat het is en wat het doet.

Dit probleem kwam ook regelmatig voor toen de brommer nog wel gewoon werkte dusja, na een tijdje rijden ging het lampje uit geloof ik. Maar misschien dat het ermee te maken heeft ja, ik heb echt geen idee.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-11-2016 1:23 Print reply

Posts: 8613
Schiet me maar af als ik fout zit...maar heeft dat engine trouble lampje soms te maken met een side stand switch of een koppelingsswitch defect...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gfhoihoi72 1-11-2016 20:54 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Schiet me maar af als ik fout zit...maar heeft dat engine trouble lampje soms te maken met een side stand switch of een koppelingsswitch defect...


Pff geen idee. Kan (nouja, kon) de brommer wel altijd gewoon starten in z'n vrij met de zijstandaard uitgeklapt en koppeling los. Het is een model uit 2008 dus daar zit als het goed is zo'n startnderbreking in. Zou nog best kunnen dat dat het is Ja maar dat is dan dus niet de rede dat ie niet wilt starten. Bougie vonkt wel gewoon ook al is alles uitgeklapt en los.
 
gfhoihoi72 5-11-2016 9:17 Print reply

Posts: 66
FEEESSSTT, m'n brommer werkt weer. Was iets met de koelvloeistof die niet goed was en de afstelling klopte niks meer van met dit koude weer.

Nu moet ik em alleen nog ff finetunen. Heb nu wel een ander soort van probleempje met de koppeling. Als ik in z'n vrij start, koppeling indruk en naar z'n 1 schakel valt de brommer direct uit. Als ik em in z'n 1 start werkt het wel gewoon, daarna kan ik heen en weer schakelen zoveel ik wil en werkt het gewoon. Als ik daarna weer start vanuit z'n vrij en naar z'n 1 schakel werkt het ook gewoon.

Lijkt wel alsof de koppeling erg plakt als ie een tijdje niet heeft bewogen. Zo erg dat ie ervan stil valt (ook al is daar niet heel veel voor nodig met een 50cc maar dan nog).

Weet iemand iets dat ik hieraan kan doen? Betekent dit dat de olie vervangen moet worden? Er zit nog genoeg in, heeft alleen wel een beetje een grijsachtige kleur gekregen.

Dit bericht is gewijzigd door gfhoihoi72 op 5-11-2016 om 18:02 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-11-2016 19:56 Print reply

Posts: 8613
Dat van die koelvloeistof heb je van mij hm.
Het probleem dat je nu hebt...je koppelingskorf kan ingeslagen zijn.
Maar begin met je olie te vervangen.
De grijze kleur van je olie duidt op water erin, kan een lekke koppakking zijn, of het kan ook via de olievuldop er in geraken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gfhoihoi72 5-11-2016 20:03 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dat van die koelvloeistof heb je van mij hm.
Het probleem dat je nu hebt...je koppelingskorf kan ingeslagen zijn.
Maar begin met je olie te vervangen.
De grijze kleur van je olie duidt op water erin, kan een lekke koppakking zijn, of het kan ook via de olievuldop er in geraken.


Er zat te weinig koelvloeistof in, en blijkbaar kwam het uit het reservoir niet in de radiator terecht. Das nu ook gefixt. Lijkt me sterk dat er iets met de koppeling gebeurd is aangezien de brommer al een aantal maanden stil staat en de laatste keer alles nog perfect werkte.

Ga dus de olie maar eens vervangen. Welke olie kan ik hiervoor het beste gebruiken? Lees best veel verschillende dingen op internet.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-11-2016 22:50 Print reply

Posts: 8613
Als je maar olie voor natte koppelingen neemt. Er staat altijd wel een motorfietsje of brommer op de bus. Het zijn normaal bussen van 1 liter. De vijf literbussen (of groter) zijn normaal voor auto's.
Welk merk is goed...is zoals de coca cola...er is niets echt slecht en iedereen heeft een eigen voorkeur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
xDearWorld 6-11-2016 0:54 Print reply
Posts: 35
Ik heb zelf Motul Transoil sae 10W30 in mijn tzr als koppelingsolie, en vindt dit heerlijk rijden!
 
gfhoihoi72 7-11-2016 9:06 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xDearWorld
Ik heb zelf Motul Transoil sae 10W30 in mijn tzr als koppelingsolie, en vindt dit heerlijk rijden!


Thanks, dan ga ik die maar eens proberen!
 

Dit topic is 8159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved