Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #69253 - minibike blok zit vast
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 6917 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-10-2016 17:47 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FunkeyPim12
oh een paar tientjes, ik dacht aan honderden euros :P
maar hij loopt, deed t ff maar nu stopte hij, starte daarna wel maar reed niet verder, heb wat gekloot met die schroef met veer erop maar tevergeefs.. heb de bougie eruit gehaald, was compleet zwart dus veel te rijk mengsel/ te veel 2takt?
zijn er ook blokken die eruit zien als het nepgedeelte van de chopper? dat lijkt mij wel vel, misschien beetje veel te veel power voor zon frame maar toch
Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 11-10-2016 om 10:56 uur.
Nee dat is een ''2 cilinder'' Dat is er natuurlijk niet in een brommerblok. Wat je wel kunt zoeken is een staande 2 takt die lucht gekoeld is. Krijg je toch soort van je chopper look.
Ik zou in dat geval voor een Tomos blokje gaan denk ik. Kosten ook niet wat en overal te krijgen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-10-2016 19:14 |
Posts: 8601 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Viertakt |
11-10-2016 22:47 |
Posts: 3586 |
Wehe, mooi luchtfilter
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-10-2016 19:33 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
afbeelding
Vindt t wel grappig bedacht.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
FunkeyPim12 |
15-10-2016 13:19 |
Posts: 22 |
Oh oh oh, ik ben echt een oelewapper :P
Ik dacht dat ik geen reacties meer kreeg, maar ik zag niet dat er een pagina 2 was...
Maar goed, dat plaatje, is dat wat aprilia beschreef? Want dat ziet er inderdaad vet uit!
Want ik kan hem niet vinden.. Enige foto is van een amerikaans brommer forum, maar daar staat ook niks van info over het blok..
En omdat ik erg eigenwijs ben ben ik nogsteeds bezig met het blok, hij start we met choke maar komt niet vooruit, en als je de choke loslaat valt hij uit na een korte duw naar voren, soms een hele lange duw, dat ik de straat uitkom, maar meestal een stap naar voren ofzo..
Het zit het em bij het uitlaat blokje, dat is lek aan alle kanten
Als hij niet loopt komt er toch benzine in de krukaskamer, de volgende morgen is de tank meestal leeg en zit alles bij de krukas.. Carb die niet weet wanneer hij moet stoppen?
Nog bedankt voor de reacties
Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 15-10-2016 om 18:04 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-10-2016 17:06 |
Posts: 8601 |
Op dat fotootje is de achterste cilinder geen echte cilinder maar wel het luchtfilter. Eigenlijk dus een staande 50cc monocilinder.
En die overlopende carb komt door je vlotter die blijft hangen, dat zou wel eens het enige probleem kunnen zijn aan jouw brommer.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
FunkeyPim12 |
16-10-2016 19:39 |
Posts: 22 |
Ja dat dacht ik ook al. Probleem is, er is geen vlotter, het enige bewegende deel in de carb is het gat dat grote wordt als je je has opendraaid en een deel van het membraam gaat heen en weer.. Dus als het volloopt moet dat debk ik uitzetten en dat zorgt er dan voor dat er geen benzine bij komt.. Maar dat gebeurt dus niet..
https://imgur.com/gallery/qFxB4
En die foto; de linker is toch nep, of heb ik dat nou?
Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 16-10-2016 om 20:00 uur.
|
|
|
|
Viertakt |
16-10-2016 21:17 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Op dat fotootje is de achterste cilinder geen echte cilinder maar wel het luchtfilter. Eigenlijk dus een staande 50cc monocilinder.
En die overlopende carb komt door je vlotter die blijft hangen, dat zou wel eens het enige probleem kunnen zijn aan jouw brommer.
Beetje een raar blok, lijkt me namelijk niet als de standaard staande cilinderblokken, maar eerder als de bekende liggende blokken, die een schop gekregen heeft waardoor de cilinder een andere hoek heeft. Zie ook de kettingspanner onder de vliegwielkap (staande blokken hebben deze op de cilinder). En de kop lijkt meer a la de C/SS/Enz.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Stroothoes |
17-10-2016 19:13 |
Posts: 33 |
Hahahaha grapjassen, er bestaat geen 2 cilinder brommer (50cc totaal)?
Geen dingen posten als je het niet zeker weet...
http://www.qooqle.nl/?q=Honda+CB50+Dream
Nou wordt dit door de Nederlandse staat niet gezien als "Bromfiets" omdat volgens de wet een brommer geen 2 cilinder mag zijn. Afgezien van het feit dat dit "officieel" dus niet mag, vind ik persoonlijk dat je dit gemotoriseerde voertuig wel als brommer mag aanschouwen, aangezien het 50cc is.
|
|
Braaap |
|
jordi50cc |
19-10-2016 18:32 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Hahahaha grapjassen, er bestaat geen 2 cilinder brommer (50cc totaal)?
Geen dingen posten als je het niet zeker weet...
http://www.qooqle.nl/?q=Honda+CB50+Dream
Nou wordt dit door de Nederlandse staat niet gezien als "Bromfiets" omdat volgens de wet een brommer geen 2 cilinder mag zijn. Afgezien van het feit dat dit "officieel" dus niet mag, vind ik persoonlijk dat je dit gemotoriseerde voertuig wel als brommer mag aanschouwen, aangezien het 50cc is.
sinds wanneer is een honda dream een 2 cilinder?
omdat bij 2 uitlaten heeft ?
|
|
JST performance |
|
Viertakt |
20-10-2016 0:24 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Hahahaha grapjassen, er bestaat geen 2 cilinder brommer (50cc totaal)?
Geen dingen posten als je het niet zeker weet...
http://www.qooqle.nl/?q=Honda+CB50+Dream
Nou wordt dit door de Nederlandse staat niet gezien als "Bromfiets" omdat volgens de wet een brommer geen 2 cilinder mag zijn. Afgezien van het feit dat dit "officieel" dus niet mag, vind ik persoonlijk dat je dit gemotoriseerde voertuig wel als brommer mag aanschouwen, aangezien het 50cc is.
I call bullshit, 3 times!!!
1, de cb50 dream is een 1 cilinder 4 klepper met een dubbele nokkenas.
2, je voert ze zonder problemen in als bromfiets
3, de nederlandse wet zegt niets over het aantal cilinders, alleen over de maximale cilinderinhoud, de constructiesnelheid en het daarbij horende vermogen.
Maar Niek, doe je nog ff de groeten aan Arne trouwens?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-10-2016 om 0:25 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
FunkeyPim12 |
23-10-2016 23:36 |
Posts: 22 |
Hopelijk is deze thread nog niet dood, maar weet iemand hoe de carb werkt? Niemand die ik ken snapt het..
Hier zijn de fotos nogmaals:
http://imgur.com/a/qFxB4
Het probleem is dat het blok zwaar overloopt. De dikkere benzine ingang(brons inlaatje) krijgt continu benzine omdat de buis niet stopt met geven, heb geen kraan, 2 benzine slangetjes. Verder snap ik er weinig van...
Wat Als ik nou een vespa ciao carb erop gooi met een ander spruitstuk? Zou dat helpen?
Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 23-10-2016 om 23:57 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-10-2016 19:30 |
Posts: 8601 |
Ja het is een beetje op zijn Chinees allemaal...
Haal de carb er af.
Kijken of hij afsluit door de afsluiter manueel te bedienen.
Andere carb kan ook wel eens moeilijk passend te krijgen zijn...
Heel nieuw compleet blokje is ook cheap te vinden voor je brommer, dat wist je ook al.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
FunkeyPim12 |
25-10-2016 1:45 |
Posts: 22 |
ah okay, bedankt, maar welk deel is de afsluiter? het grote bewegende rond deel, met zilver kleurige cirkel in het midden?
edit:
heb dit gevonden, hier zit sowieso het probleem, maar dan moet ik eerst het membraam eraf pielen..
http://www.ereplacem...y-pump-p-837478.html
Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 26-10-2016 om 23:56 uur.
|
|
|
|
Stroothoes |
25-10-2016 8:40 |
Posts: 33 |
Ik meen toch echt dat het een twee cilinder is, zal me er wel op hebben verkeken dan op die twee uitlaten haha, mijn welgemeende excuses . En VIERTAKT, zal ik doen? hahaha
|
|
Braaap |
|
Dit topic is 6917 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|