Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 471 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69250 - Honda NSR 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leonardo1957 3-10-2016 15:58 Print topicpost
Posts: 7
Mijn zoon heeft deze brommer.
Onder zijn zadel zit een olietankje die met een slang aangesloten zit naar een pompje die dit toevoegd aan de euro benzine.
Wat voor olie moet hier eigenlijk in,misschien een domme vraag
maar het lijkt mij synthetische olie ?

Wie weet wat goed is .

Vriendelijk bedankt.

Leo
 

bassie909 3-10-2016 18:01 Print reply
Posts: 184
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leonardo1957
Mijn zoon heeft deze brommer.
Onder zijn zadel zit een olietankje die met een slang aangesloten zit naar een pompje die dit toevoegd aan de euro benzine.
Wat voor olie moet hier eigenlijk in,misschien een domme vraag
maar het lijkt mij synthetische olie ?

Wie weet wat goed is .

Vriendelijk bedankt.

Leo



2-takt olie....
syntetisch of half syntheet maakt niet veel uit als het maar 2-takt olie/ mengsmering is

 
-
Leonardo1957 3-10-2016 19:08 Print reply
Posts: 7
Dank je wel.
 
PRO TUNING 3-10-2016 19:26 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
[...]



2-takt olie....
syntetisch of half syntheet maakt niet veel uit als het maar 2-takt olie/ mengsmering is



Dit verhaal klopt niet helemaal, niet elke 2-takt olie is geschikt voor het gebruik in een oliepomp voor mix.

Wereldwijd moet de viscositeit namelijk gelijk zijn.

Het beste is een goed merk Synthetische 2-takt olie te gebruiken die voldoet aan deze specificaties.

http://www.denicol.com/pdf/racing2syntex.pdf
 
vol_gas 5-10-2016 10:03 Print reply
Posts: 173
Hallo Leonardo,

Je kunt het beste de olie gewoon door de brandstof doen. (1:50 mist vrij orgiele setup)
en de aansluiting op spruitstuk tussen cindinder en carburateur afdoppen.


 
De Schout 6-10-2016 14:06 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Hallo Leonardo,

Je kunt het beste de olie gewoon door de brandstof doen. (1:50 mist vrij orgiele setup)
en de aansluiting op spruitstuk tussen cindinder en carburateur afdoppen.




wat is dat nou weer voor onzin. Die oliepompjes van honda zijn echt wel goed. Zeker met een redelijk originele setup zou ik het blijven gebruiken. Zelfs mn bijgewerkte 80cc die uiteindelijk 125+km/h liep deed het prima met t oliepompje.

 
tune tweak fiddle bang bummer
bassie909 6-10-2016 21:44 Print reply
Posts: 184
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dit verhaal klopt niet helemaal, niet elke 2-takt olie is geschikt voor het gebruik in een oliepomp voor mix.

Wereldwijd moet de viscositeit namelijk gelijk zijn.

Het beste is een goed merk Synthetische 2-takt olie te gebruiken die voldoet aan deze specificaties.

http://www.denicol.com/pdf/racing2syntex.pdf



daar geef ik je gelijk in maar een brommer uit 1990 oid heeft geen behoefte aan de ultra dure olie. Zelf gooi ik in mijn honda mt altijd een busje 2 takt olie van 8 a 9 euro het hoeft geen speciaal ontwikkelde olie te zijn om te smeren helemaal niet bij de oerdegelijke honda brommers
 
-
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-10-2016 23:16 Print reply

Posts: 8613
Als er 2T op de bus staat is het wel goed.
Buiten smeren moet deze olie schoon verbranden. Je mengsel verandert ook wel met de viscositeit van je 2T olie.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 4066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved