Ik hang altijd een doorzichtige slang aan het nippel zodat ik kan zien of er nog bellen uit komen, dit voorkomt ook dat je perongeluk weer lucht aanzuigt via het nippel. De hoofdremcilinder hoort zichzelf te ontluchten, echter als de boel ooit flink vervuild is geweest, kan het wel eens helpen om deze ook te ontluchten. (druk zetten, bout van de slang los en vast, vervolgens onmiddelijk alle gesmeerde remvloeistof opdeppen.)
Als je remzuigers/keerringen niet goed zijn zou hij daar remolie moeten lekken en/of dan zitten de remzuigers vast waardoor je rem nooit lekker vrij gaat lopen.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 30-9-2016 om 11:07 uur.
En het los en vastdraaien van het nippel dient snel te gebeuren, het is niet de bedoeling dat je de volledige slag remolie wegpompt.
trouwens, hoort de set van remklauw en rempomp bij elkaar?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 30-9-2016 om 11:09 uur.
|