Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Is laagtoerig rijden slecht op hoogtoerige

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69222 - Is laagtoerig rijden slecht op hoog...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan56 31-8-2016 1:46 Print topicpost
Posts: 9
Beste medeforumers,

Ik heb pas een hebo manston revelution, snel ding dus.
Ik heb nou gehoord dat je er alleen hoge toeren op moet rijden ( logisch want het is een hoogtoerig cilinder) maar dat lage toeren rijden erop slecht is...
Ik vond dat zelf een beetje raar lage toeren rijden kan toch geen kwaad?
En het leek me ook niet zo slim om m'n hebo op een weg van 1 km vol open te Gooien weet niet of mn cilinder dat leuk gaat vinden
Weet niet hoe jullie daarover denken:p


Mvg

Dit bericht is gewijzigd door jan56 op 31-8-2016 om 1:50 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 31-8-2016 18:24 Print reply

Posts: 6717
Kan geen kwaad. Alleen hoog in de toeren presteert hij beter.

Je kunt hem gewoon altijd vol open gooien mits hij warm gereden is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan56 31-8-2016 18:56 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Kan geen kwaad. Alleen hoog in de toeren presteert hij beter.

Je kunt hem gewoon altijd vol open gooien mits hij warm gereden is.


Bedankt, dus in z'n 3 met weinig toeren kan met een hoogtoerige cilinder geen kwaad toch?

 
Aprilia RX 50 2003 31-8-2016 22:07 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan56
[...]


Bedankt, dus in z'n 3 met weinig toeren kan met een hoogtoerige cilinder geen kwaad toch?



Zeker niet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Stroothoes 1-9-2016 13:29 Print reply
Posts: 33
Het is niet persé slecht om laagtoerig te rijden, maar onthoudt wel dat wanneer jij rijdt met je brommer dat bij hoge toeren de zuiger net iets hoger komt in de cilinder. Wanneer je heel lang (eigenlijk zo lang dat het nauwelijks voorkomt) bijvoorbeeld 5000 toeren rijdt slijt de cilinder uit netzoals altijd, maar dan slijt hij bovenaan iets minder dan onderaan. Wanneer je dan in een keer gas geeft kan hij vastlopen.

In de praktijk gebeurt dit eigenlijk zo'n beetje nooit. Maar ik dacht, misschien wou je dit wel weten haha
 
Braaap
Aprilia RX 50 2003 1-9-2016 15:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Het is niet persé slecht om laagtoerig te rijden, maar onthoudt wel dat wanneer jij rijdt met je brommer dat bij hoge toeren de zuiger net iets hoger komt in de cilinder. Wanneer je heel lang (eigenlijk zo lang dat het nauwelijks voorkomt) bijvoorbeeld 5000 toeren rijdt slijt de cilinder uit netzoals altijd, maar dan slijt hij bovenaan iets minder dan onderaan. Wanneer je dan in een keer gas geeft kan hij vastlopen.

In de praktijk gebeurt dit eigenlijk zo'n beetje nooit. Maar ik dacht, misschien wou je dit wel weten haha


Dit effect is wel heel erg minimaal, maar theoretisch mogelijk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 1-9-2016 22:27 Print reply

Posts: 3586
Als je te laag in toeren rijd (lees onder de 2-3k toeren) krijgt je bigend op de kop.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 4141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved