Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr 50 4 jaar stil gestaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69201 - Tzr 50 4 jaar stil gestaan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 13-8-2016 14:15 Print topicpost

Posts: 129
Ik heb nog een tzr gekocht de derde onderhand. Deze heeft 4 jaar stilgestaan en ik ben de tweede eigenaar van de tzr. Wat raden jullie om voordat ik hem start om te doen.
Wat ik zoiezo ga doen is:
carburateur schoonmaken
Nieuwe blokolie/2 takt olie
nieuwe bougie.
nieuwe koelvloeistof.
that it.




De koppeling heb ik ook een vraag zie hier een foto:

Maakt het veel uit als die veer kapot.


Wat kan dit betekent dat er water is bij gekomen bij de koelvloeistof of puur vuil.



en nog een vraagje kan je als begrenzer niet gewoon je koppeling draad vaster draaien waardoor je koppeling slipt voor rollerbank. Waardoor hij minder kracht overgeeft en dan maar 55 rijdt ofzo. of is dit echt super super slecht.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 13-8-2016 om 20:00 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Aprilia RX 50 2003 14-8-2016 12:54 Print reply

Posts: 6717
Nieuwe benzine.

Alles goed poetsen en schoonmaken, dan vindt je wel het een en ander.

Die veer zou ik wel vervangen voordat je gaat rijden. Kost ook maar 2 euro ofzo.

Dat is roest wat je ziet. Dus water/condens.

Die manier van begrenzen zou heel precies moeten komen en dus onvoorspelbaar + onbetrouwbaar.

Je koppeling wordt dan ook verschrikkelijk heet en icm olie is dat niet echt wenselijk zegmaar.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 15-8-2016 18:55 Print reply

Posts: 129
Heb hem gestart en toen ging ik wat rijden . Allen kwam er olie bij de veer van de koppeling uit. Komt dat omdat de veer kapot is? Hij klonk wel goed kwam veel troep uit uitlaat. Is standaard en is lek maar dat wordt gemaakt of ander gehaalt


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 15-8-2016 om 21:14 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 16-8-2016 16:40 Print reply

Posts: 3586
Hoe vetter dat ding weg gezet is, hoe beter.

Maar dat er veel drap uit de uitlaat komt kan een paar dingen betekenen.
A: de uitlaat is nooit schoon gemaakt.
B: te vet gesmeerd
C: krukaskeerring bakzijde lek.

Dat de olie bij het koppelingsheveltje er uit komt kan komen dat het keerringetje lek is. Een ding wat langer stil staat zou ik toch alle keerringen van vervangen.
 
Viertakt uber alles.
Diesel2000 16-8-2016 18:05 Print reply
Posts: 14
de demper van je uitlaat is schoon te branden met dakbrander of gasbrander als je zoiets hebt (wel de demper eruit/eraf halen dan )

Die manier van begrenzen is mogelijk maar doordat je je koppeling zo laat slippen slijten die platen gigantisch snel.
Tzr heeft toch elek onsteking? cdi begrenzer is in dat geval beter
 
Xephos 16-8-2016 18:50 Print reply

Posts: 129
Dan haal ik een koppelingsheveltje pakking en de veer ervoor.
En denk dat het wel A is want hij heeft hem zeer lang niet gebruikt en heeft alleen een keer ongrensd de uitlaat. cdi begrenzer kan wel allen dacht zo van al kan je koppeling dan valt het niet op en is er niks extra bijgekomen bij je brommer.

En ga denk ander goedkope uitlaat vervanger kopen. Ben nu bezig met zoeken op markplaats voor een uitlaat die goedkoop en goed is niet kwa uiterlijk maar innerlijk.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 16-8-2016 om 18:51 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 17-8-2016 14:59 Print reply

Posts: 3586
Denk je dat een agent niet in de gaten heeft dat de koppeling slipt?
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved