Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR of RS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6919 - NSR of RS
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Zeroed in- 6-1-03?04:18 Print reply

Posts: 3255
voor hoeveel moet je die rs kwijt

 
solidsjakie 6-1-03?09:17 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

ik zou zowieso die rs kopen, is veel mooier dan nsr.
en hoe erg kan die rs er nou aan toe zijn, neem aan dat dat ding 2 jaar rond rijdt.
dan zal ie er waarschijnlijk beter aan toe zijn dan je nsr nu.



Ha, was dat maar waar!!!
Een RS is ?cht een onderhoudsgevoelige brommer, het lijkt wel of de koppeling van veel mindere kwaliteit is, het materiaal voor de tandwielen etc.: ik vind het troep...

En een o.t. RS is tussen 1994 en 1998?? gebouwd, als je een vierkante koplamp hebt dan issie uit 1994 (zoals de mijne) en nu dus 9 jaar oud.
Dus dik kans (helemaal met 70cc) dat dit je nieuwe sleutelproject wordt maar dan duurder.

Koop gewoon die RS, maar stouw er een Honda LC blok onder, 50 of 80...
Dan ga je maar wat minder hard, maar je hebt iig een betrouwbaar blok en ik vertrouw die minarelli niet meer.

Ik heb nu een RS, als die strax opgeknapt is (duurt niet lang meer) dan verkoop ik hem en koop ik weer een MT...
Nadat ik naturlijk mijn motorrijbewijs gehaald heb


ik heb geen id hoe oud die rs is.
Mn nsr is uit 90. Ik wil nu een betrouwbare brommer die 80/90 loopt. En goed rijd, en ut moet een racer zijn. En ik heb bijna geen geld, opt moment, komt wel weer, strax een euro of 200.
 
Hier_ben_ik - Administrator 6-1-03?09:39 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: crazypeter

moet je maar izz op marktplaats kijke waar een nsr voor te koop staat

rond de 1200 euro



ja op MARKTPLAATS staat dat inderdaad.. daar moet je van alle prijzen ongeveer een derde aftrekken voordat het een redelijke prijs is (en dat lukt ook altijd als je gaat kijken/kopen )


ik zou gewoon je nsr houden. voor 200 euro kun je hem wel goed maken lijkt me.. wat is er allemaal NIET goed?? denk alleen misschien cilinder (blokje) want verder kan er niet veel kapot zijn (uiterlijk telt fftjes niet). Kabelboom is compleet neem ik aan, daar ligt het dus niet aan (misschien een snelle cdi ofzo kopen/krijgen) dus dan heb je alleen blok, ketting en tandwielen over. Je koopt een goed, compleet MBX80blok voor 400 gulden, nieuwe ketting/tandwielen voor 30 euro ofzo en je blaast 100 (of harder op een nsr.. 110?) voor 200 euro zonder elke keer dat mierengeneuk van hij doettut niej




gewoon honda houden, zeer goeie kwaliteit

en als je een mbx80blokje koopt kun je dat ori blokje weer verkopen voor 100 euro compleet ofzo dus dan houd je nog 100 euro over.. misschien 2 nieuwe bandjes, houd je nog 50 euro over voor een nieuwe koppelingskabel, remblokken, spuitbus en euhm.... halogeenlampje
 
Members zijn vervelend :-|
solidsjakie 6-1-03?09:57 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

Quote:
Originally posted by: crazypeter

moet je maar izz op marktplaats kijke waar een nsr voor te koop staat

rond de 1200 euro



ja op MARKTPLAATS staat dat inderdaad.. daar moet je van alle prijzen ongeveer een derde aftrekken voordat het een redelijke prijs is (en dat lukt ook altijd als je gaat kijken/kopen )


ik zou gewoon je nsr houden. voor 200 euro kun je hem wel goed maken lijkt me.. wat is er allemaal NIET goed?? denk alleen misschien cilinder (blokje) want verder kan er niet veel kapot zijn (uiterlijk telt fftjes niet). Kabelboom is compleet neem ik aan, daar ligt het dus niet aan (misschien een snelle cdi ofzo kopen/krijgen) dus dan heb je alleen blok, ketting en tandwielen over. Je koopt een goed, compleet MBX80blok voor 400 gulden, nieuwe ketting/tandwielen voor 30 euro ofzo en je blaast 100 (of harder op een nsr.. 110?) voor 200 euro zonder elke keer dat mierengeneuk van hij doettut niej




gewoon honda houden, zeer goeie kwaliteit

en als je een mbx80blokje koopt kun je dat ori blokje weer verkopen voor 100 euro compleet ofzo dus dan houd je nog 100 euro over.. misschien 2 nieuwe bandjes, houd je nog 50 euro over voor een nieuwe koppelingskabel, remblokken, spuitbus en euhm.... halogeenlampje


ik zijk ook niet, van hij doet het niet,maar ik heb er zon hekel aan dat ik 2000/3000 km rijd, dan weer 2 maand in de schuur, dan weer dit, daar word ik strontziek van, en het liefste had ik er al lang een 80 mbx ondergeknald, maar mn pa wil niet. En ik wou altijd gewoon met verkeer mee, 80/90, maar nu wil ik het liefste rijden.
Ik zal ut verhaal wel ff uit type:

Er was eens een nsr. Ik had een hele zomervakantie hard gewerkt en gefeest, en genoeg geld voor een 70 en wat andere dinge die ik wou hebbe, dus ik bestelle, bij vdh, duurde lang, dus afgezegd, en immi gekocht, dronder gezet, rook, kut, koppakking lek, dus nieuwe dr tusse, nog rook, kut, kop krom, dus andere kop halen, nieuwe koppakking, rook. Dus ik weer naar de brommerhoer, zij kijken, en na 2 weken waren ze erachter dat de cil nie goed was. Dus zij belle, als we dr een gehoonde goeie malossi drop zette, en je moet 50 euro bij legge, is het dan goed, zijke over de prijs, maar niet redden, doe ook maar, dus ik brom opgehaald en inrijden, 600 km bij smeren, de hele zooi, en toen langzaam aan meer gaan jagen, na 2000km wil een kameraad gaan rijde, beltie na 10 min op, ja, hij doet nix meer, dus ik op zijn scoot :p naar hem toe, nsr opghaald, zuiger, cil en rukas an stront, alles, dus ik bale, nou ja, miskien garantie, nee, wel krukas voor halve prijs, gelukkig, nog iets, maar ze zien me daar niet weer, dus ik naar kameraad, blok revicere(duurt 1 maand bij hem, heb meer te doen, maar tis gratiz) en nu, ori drop met 70 kop, da wil nie. Nou, dan maar zeta, nee, die is niet honderd. En vliegwiel loopt ook aan tege onsteking. Dat laaste zal nog wel verholpen worden, maar dat met de cil, jah, wat moet je daar nou mee. En hij leefde nog lang en gelukkig.

Ik ga denkik een immi 70 kope als ik mn nsr houd, maar die rs zit me ook wel goed, maar ik wil geen sleutel bak hebben.








[Dit bericht is ge-edit door solidsjakie op 6-1-03 10:32]
 
solidsjakie 6-1-03?11:05 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: solidsjakie

Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

ik zou zowieso die rs kopen, is veel mooier dan nsr.
en hoe erg kan die rs er nou aan toe zijn, neem aan dat dat ding 2 jaar rond rijdt.
dan zal ie er waarschijnlijk beter aan toe zijn dan je nsr nu.



Ha, was dat maar waar!!!
Een RS is ?cht een onderhoudsgevoelige brommer, het lijkt wel of de koppeling van veel mindere kwaliteit is, het materiaal voor de tandwielen etc.: ik vind het troep...

En een o.t. RS is tussen 1994 en 1998?? gebouwd, als je een vierkante koplamp hebt dan issie uit 1994 (zoals de mijne) en nu dus 9 jaar oud.
Dus dik kans (helemaal met 70cc) dat dit je nieuwe sleutelproject wordt maar dan duurder.

Koop gewoon die RS, maar stouw er een Honda LC blok onder, 50 of 80...
Dan ga je maar wat minder hard, maar je hebt iig een betrouwbaar blok en ik vertrouw die minarelli niet meer.

Ik heb nu een RS, als die strax opgeknapt is (duurt niet lang meer) dan verkoop ik hem en koop ik weer een MT...
Nadat ik naturlijk mijn motorrijbewijs gehaald heb


ik heb geen id hoe oud die rs is.
Mn nsr is uit 90. Ik wil nu een betrouwbare brommer die 80/90 loopt. En goed rijd, en ut moet een racer zijn. En ik heb bijna geen geld, opt moment, komt wel weer, strax een euro of 200.


ik hoor net dat die rs uit 96 is, ori uitlaat, 70 top performance.
 
-Zeroed in- 6-1-03?14:35 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

Quote:
Originally posted by: crazypeter

moet je maar izz op marktplaats kijke waar een nsr voor te koop staat

rond de 1200 euro



ja op MARKTPLAATS staat dat inderdaad.. daar moet je van alle prijzen ongeveer een derde aftrekken voordat het een redelijke prijs is (en dat lukt ook altijd als je gaat kijken/kopen )


ik zou gewoon je nsr houden. voor 200 euro kun je hem wel goed maken lijkt me.. wat is er allemaal NIET goed?? denk alleen misschien cilinder (blokje) want verder kan er niet veel kapot zijn (uiterlijk telt fftjes niet). Kabelboom is compleet neem ik aan, daar ligt het dus niet aan (misschien een snelle cdi ofzo kopen/krijgen) dus dan heb je alleen blok, ketting en tandwielen over. Je koopt een goed, compleet MBX80blok voor 400 gulden, nieuwe ketting/tandwielen voor 30 euro ofzo en je blaast 100 (of harder op een nsr.. 110?) voor 200 euro zonder elke keer dat mierengeneuk van hij doettut niej




gewoon honda houden, zeer goeie kwaliteit

en als je een mbx80blokje koopt kun je dat ori blokje weer verkopen voor 100 euro compleet ofzo dus dan houd je nog 100 euro over.. misschien 2 nieuwe bandjes, houd je nog 50 euro over voor een nieuwe koppelingskabel, remblokken, spuitbus en euhm.... halogeenlampje


hehe, vind het altijd leuk dat honda rijders zeggen dat je honda moet houden omdat ze weten dat er telkens minde honda's rondrijden en ze honda hoog willen houden omdat ze er zelf op rijden (niks tegen honda verder hoor)

ga iig kijken naar die rs, zie in wat voor staat ie is, en als die goed is, koop je em.
klaar.


 
Blukaap 6-1-03?14:49 Print reply

Posts: 10006
Misschien omdat een deel ook bekend is met de geweldige kwaliteit () die die Minarelli blokken wel eens hebben.
Iets wat bij Honda en Suzuki duidelijk minder voorkomt.

Ask Ralf, die is erg te spreken over minarelli AM5/6 .
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 6-1-03?16:01 Print reply

Posts: 2716
Hmm, die RS gaat niet voor weinig weg, want dan heb je gewoon een hele goede/snelle.

En 70 TP met ori uitlaat is denk ik wel goed; TP is laagtoerig, ori uitlaat is extreem laagtoerig, dus het rijdt wel mooi, ik denk niet dat het heeeeeeel hard slijt ivm lage toeren alleen; verbruik is erg slecht...

Neem die RS maar, voor 1100,- ofsow.
 
solidsjakie 7-1-03?09:11 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Hmm, die RS gaat niet voor weinig weg, want dan heb je gewoon een hele goede/snelle.

En 70 TP met ori uitlaat is denk ik wel goed; TP is laagtoerig, ori uitlaat is extreem laagtoerig, dus het rijdt wel mooi, ik denk niet dat het heeeeeeel hard slijt ivm lage toeren alleen; verbruik is erg slecht...

Neem die RS maar, voor 1100,- ofsow.


wat je dus zegt is dat het blok enz weinig op ze donder hep gehad van veel toeren, en dat het technische gedeelde nog wel 9 maanden heel zal blijven?? ZO ja, dan haal ik em mischien wel.
 
Steve_ZHC 7-1-03?11:30 Print reply

Posts: 2716
Als die kerel alleen deze cilinder erop heeft gehad (en/of natuurlijk origineel) dan zou het maar zo kunnen dat het in orde is, en owja, E 1100,- is eigenlijk een beetje weinig maar je kan het proberen;

Je moet er wel ff goed op letten dat de koppeling 100% is want die platen zijn erg duur (zoals ALLE Aprilia/Minarelli onderdelen).


 
-Zeroed in- 7-1-03?11:50 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Misschien omdat een deel ook bekend is met de geweldige kwaliteit () die die Minarelli blokken wel eens hebben.
Iets wat bij Honda en Suzuki duidelijk minder voorkomt.

Ask Ralf, die is erg te spreken over minarelli AM5/6 .


mischien komt dat ook wel omdat 50cc honda's en suzuki's gewoon niet snel te krijgen zijn in vergelijking met nieuwe blokken.
je weet dat hoe sneller iets is hoe harder het slijt.

als je dat am6 blokje ff reviseerd is het ook weer prima.


 
Martijn 7-1-03?13:23 Print reply
Posts: 10000
beter in dit geval iets minder hard gaan en kwaliteit kopen...anders kost het je je reinste knaken...

anders koop je zooi wat mss 120 loop en ken je elke weet veul knaken uitgeven aan revisaties..

het is gewoon lomp...ze kunne de blokkies wel sneller maken..maar niet slijtvaster
of het zijn naaierts dat ze het niet gewoon doen..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 7-1-03?14:23 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-
mischien komt dat ook wel omdat 50cc honda's en suzuki's gewoon niet snel te krijgen zijn in vergelijking met nieuwe blokken.
je weet dat hoe sneller iets is hoe harder het slijt.

als je dat am6 blokje ff reviseerd is het ook weer prima.




Blokken opzich zijn prima en gewoon snel, alleen d'r zijn geen goede cilinders (en uitlaten) voor te krijgen, maar dat snappen veel mensen niet geloof ik.
 
Bastila is lief
jeroen 7-1-03?20:12 Print reply

Posts: 15066
Wat ik heb geleerd van die 'nieuwe merken' is dat ze vrse.lijk duur zijn met onderdelen.
Dit vind ik van die rs'jes, en mn derbi ook.
Maar dat komt denk ik omdat honda redelijk goedkoopis.
Eerste ingeving is rs kopen.
Maar als ie al zo oud is, en een poos 70 ondergezeten heeft.....
Zo als ik nu lees zou ik de nsr weer opknappen.
 
-Zeroed in- 8-1-03?00:07 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Quote:
Originally posted by: -[inferno]-
mischien komt dat ook wel omdat 50cc honda's en suzuki's gewoon niet snel te krijgen zijn in vergelijking met nieuwe blokken.
je weet dat hoe sneller iets is hoe harder het slijt.

als je dat am6 blokje ff reviseerd is het ook weer prima.




Blokken opzich zijn prima en gewoon snel, alleen d'r zijn geen goede cilinders (en uitlaten) voor te krijgen, maar dat snappen veel mensen niet geloof ik.


ik zal wel weer happen harrie, maar als er goeie cil's waren waarmee je een 50cc honda 120 kon laten lopen zouden die waarschijnlijk net zo snel slijten als de blokken van tegenwoordig.

 

Dit topic is 2221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved