Quote: Oorspronkelijk gepost door: maurice1234
hallo,
ik weet wel vrij veel over de carb en heb um al vaak opgehad.
Mijn vlotter sluit goed af als ik um omhoog doe en dan door de benzineslang blaas (dan komt er niks door heen, ook als ik de scooter zijwaarts houd komt er dan geen lucht door). De vlotter ondergedompeld en hij komt snel naar het oppervlak en drijft dan ook. het vlotternaaldje heeft nog een mooi scherp rubbertje erop zitten en het veertje in de vlotternaald veert ook goed. Hij rijd echt perfect zonder dipjes of iets maar heeft wel moeite met starten omdat hij denk ik verzopen is. Het membraan laatst nog open gehad en was niks mis mee, maar ik zou het nog een keer checken.
B100rick , bedoel je het clipje van de gasnaald naar boven toe? (ik heb 5 gleufjes en hij staat op de 2e van boven.)
Bij de gasnaald is het hoe hoger het clipje komt op de naald hoe lager de naald zakt, dus hoe dieper hij in de naaldhouder(of hoe dat noemt) komt te zitten.
En hoe minder rijk hij komt te staan.
En het omgekeerde is ook waar natuurlijk.
Maar ik denk niet dat dit het probleem is, ik denk toch dat het aan je vlotternaald of vlotter of zo ligt, want hij blijft blijkbaar benzine in de carb krijgen terwijl het niet meer nodig is.
Want als je brommer schuin komt te staan gaat de benzine in je vlotterkamer ook schuin staan.
Er kan normaal geen benzine uit je carbu komen als je brommer niet draait omdat het basis principe van een carburateur dan niet werkt.
Dit is wel als alles werkt natuurlijk
Wat je natuurlijk ook kan doen, maar ik weet niet of jij dat hebt, is je benzinekraantje toedraaien
PS: je kan je post ook editen door op het rechtse edit icoontje te klikken van je recent geplaatste post
Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 1-7-2016 om 20:33 uur.
|