Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - boetes snorfiets duitsland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 650 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69153 - boetes snorfiets duitsland
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rubah 13-6-2016 10:33 Print topicpost
Posts: 1
Hallo,

Ik weet dat een snorfiets (volgensmij 'Mofa' in Duitsland) 25kmh mag rijden. Ik weet alleen niet hoe hoog de boetes zijn mocht die harder rijden dan de toegestane snelheid. Ik heb het hier dus over een evt. duitse rollerbank controle. Dit leidt meteen naar mijn tweede vraag; hebben ze in Duitsland een beetje hetzelfde systeem/controle qua rollerbank? En graag had ik dus geweten hoe hoog de boetes zijn.

Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien ben ik absoluut geen kenner. Ik rijd pas op deze snorfiets sinds november. Ik ben 17 j/o. De snorfiets is een opgevoerde Grande Retro van het merk La Souris. IK heb het nog nooit echt getest maar naar mijn schatting gaat deze al harder dan 65kmh.

Alvast bedankt!

ps: Ja, ik ga een helm aanschaffen.
 

vol_gas 15-6-2016 15:38 Print reply
Posts: 173
Hallo Rubah,

Belangrijk is dat als je met de snorfiets Duitsland in gaat, dat je een helm nodig hebt. Daar kan je snel boette voor krijgen als je dit niet doet.
Voor de rest is de Duitse politie niet zo van de snorfiets rollerbank controles.Doordat de klasse 'snorfiets met helm' daar veel minder populair is en dus ook minder wordt gebruikt. Dus daar zou ik niet bang voor zijn.

Maar buiten boette om is het zoiezo niet verkeerd om helm op te hebben op snor waarmee 65 km/h wordt gereden.
 
Stroothoes 16-6-2016 13:26 Print reply
Posts: 33
Betekent dit nou dat wanneer ik op mijn spartamet naar duitsland ga, ik een helm op moet doen? Ik met mijn crosshelm op de spartamet.... whahahaha. Wel handig om dit te weten, omdat ik nog wel eens met de spartamet naar Duitsland ga.


Edit ====>>
Ik heb net even research gedaan, maar er bestaan dus enkele categoriën brommers in Duitsland, waaronder Leichtmofa, Mofa en Moped. Een Leichtmofa mag in principe maar 20 km/h gaan, en hier is geen helmplicht voor. Een Mofa mag 25 km/h, en heeft wel helmplicht. de Moped mag maximaal 45 km/h en heeft ook een helmplicht.

Vroeger waren er de Leichtkraftrad en de Kleinkraftrad, maar dit is later veranderd naar gewoon de Moped. Het verschil zat hem hier volgens mij in CC's, waarin de Kleinkraftrad 80cc was en de Leichtkraftrad volgensmij 50cc. Dit is volgensmij ook afgeschaft omtrent de Europese richtlijnen/wetgevingen.

Het nadeel is dus als je met je spartamet zonder helm Duitsland in gaat, en je wordt staande gehouden en je kentekenbewijs wordt gevraagd, dat ze kunnen zien dat de maximale constructiesnelheid 25 km/h is. Ik betwijfel of ze hier moeilijk over doen, maar wettelijk gezien zal je dus een helm op moeten hebben wanneer je met een Nederlands snorfietskenteken binnenkomt, echter wanneer je in Duitsland woont en je spartamet laat (om)keuren naar Leichtmofa is er geen helmplicht meer.

Ik hoop dat dit gelijk de vragen beantwoordt trouwens.

Dit bericht is gewijzigd door Stroothoes op 16-6-2016 om 13:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Stroothoes op 16-6-2016 om 13:47 uur.
 
Braaap
Viertakt 17-6-2016 0:00 Print reply

Posts: 3586
Echter zijn alle snorfietsen in nederland een mofa, omdat nederland de verschillende categorieën niet kent.

Dus zelfs met een nederlandse spartamet met blauwe plaat moet je in Duitsland een helm op hebben.

Ik heb die discussie al een keer gehad (met een zeer schappelijke duitse agent overigens, die me gewoon liet doorrijden)

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2016 om 0:02 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 6165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved