Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelbrommer komt in 6de versnelling niet hoger dan 7500 toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69152 - schakelbrommer komt in 6de versnell...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Herpediederp 11-6-2016 22:12 Print topicpost
Posts: 18
hallo,
ik heb laatst mijn twv veranderd van 12 naar 13 voor iets meer snelheid op de top, maar nu komt hij in de 6de versnelling niet meer op toeren?

ik wil toch echt iets meer snelheid op de top dus terug naar 12 wil ik niet

ik las ergens dat een groter spruitstuk en carburateur kan helpen?
 

Aprilia RX 50 2003 11-6-2016 22:32 Print reply

Posts: 6717
Je setup is gewoon te zwak. Met tandwiel 12 zul je dus sneller gaan dan met 13.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Herpediederp 11-6-2016 23:31 Print reply
Posts: 18
ja daarom,
ik heb al 50cc carenzi en een yasuni racing.
artek race membran. alleen carbu en srpuitstuk zijn nog niet aangepast.

zal een 21mm carb en spruitstuk helpen?

 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2016 11:25 Print reply

Posts: 6717
Het spijt me te moeten zeggen, maar de Carenzi is nog trager dan de originele. De Yasuni zal een bepaald type hebben, maar eigenlijk zijn die allemaal wel rap.

21mm kan die cilinder van jou helemaal niks mee. Als je daar 16 a 17.5 mm op hebt zit je al meer dan groot zat.

Ik denk dat je met 12 voorop (wat heb je achterop) al meer dan ruim genoeg zit voor die cilinder. Meer vermogen heb je nu eenmaal niet.

Wat haalde je als top toeren met de 12?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Stroothoes 16-6-2016 13:49 Print reply
Posts: 33
Het maakt niet uit met hoeveel CC's jij rijdt, maar met een tandwielverhouding (twv) van 13-45 zal je net zo snel rijden met een 50cc als met een 80cc. Echter, wanneer jij een zwaardere twv aanneemt zal hij harder gaan rijden, alleen op een gegeven moment kan het lagere aantal CC's het niet meer trekken (hij zal dus niet op toerenkomen, zoals jij beschrijft). Dan zal je dus hoger moeten gaan qua CC's, wat dus een zwaardere twv aankan en dus harder loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Stroothoes op 16-6-2016 om 13:50 uur.
 
Braaap
bassie909 16-6-2016 13:59 Print reply
Posts: 184
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Het maakt niet uit met hoeveel CC's jij rijdt, maar met een tandwielverhouding (twv) van 13-45 zal je net zo snel rijden met een 50cc als met een 80cc. Echter, wanneer jij een zwaardere twv aanneemt zal hij harder gaan rijden, alleen op een gegeven moment kan het lagere aantal CC's het niet meer trekken (hij zal dus niet op toerenkomen, zoals jij beschrijft). Dan zal je dus hoger moeten gaan qua CC's, wat dus een zwaardere twv aankan en dus harder loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Stroothoes op 16-6-2016 om 13:50 uur.



echter is dit pure bullshit want:

als jij op een 50cc 13-45 hebt en je draai 8k toeren ga je niet even hard als een 80cc met 13-45 die 12k toeren draait dus ik denk dat jij nog wel wat moet leren voordat je een oordeel kan geven.

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 16-6-2016 om 14:00 uur.
 
-

Dit topic is 3268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved