Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - TZR krukas en voortandwiel as

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69147 - TZR krukas en voortandwiel as
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 8-6-2016 20:04 Print topicpost

Posts: 129
Ik heb een filmpje van beide probleem mijn eerste vraag luid dan ook is het erg de spelling op de voor tandwiel as zit. Op een ander tzr blok is de horizontale spelling op de krukas is die ook erg. Mij lijkt het wel maakt ook schurend geluid en ziet eruit of hij ook de zijkant van de krukas zelf raakt.
hier is het fimplje: https://www.youtube.com/watch?v=hbBG4bHbE_8

PS waarschijnlijk de reden waarom de afstelling totaal niet wouw lukken is. de timing van de ontsteking niet goed staat. Volgens de brommer zaak kan je die af stellen door de balkie wat op de krukas zit er af te halen. Dan kan je hem iets verplaatsen en dus de timing eerder of later zetten allen heb je wel speciaal gereedschap voor nodig die ik niet heb jammer genoeg. Want hun denken hij is wel goed afgesteld door de kleur allen wordt veel te warm en dat zagen ze aan deze foto en al is dat zo ben ik zeker blij.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-6-2016 om 15:44 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Aprilia RX 50 2003 8-6-2016 20:26 Print reply

Posts: 6717
Die spelingen zijn niet extreem. De krukas mag heen en weer, niet op en neer. De tandwiel as mag ong een halve mm heen en weer.

NIET aan je vliewiel gaan lopen draaien (tov de krukas), deze zit std goed op een TZR.
Er zijn AM6 blokken geweest met een verstelbare grondplaat.

Welke ontsteking heb jij? De Ducati of dat huismerk van Yamaha?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 8-6-2016 23:21 Print reply

Posts: 129
Ik zelf vindt de spelling wel extreem. Lijkt zelf wel dat hij die zijkant raakt. De tzr was maar 120 euro en wist dat de cilinder helemaal mee door gereden want de zuigveren waren gewoon op. hier nog een paar foto's van de krukas. Maar kan het geen kwaad dat hij tegen de zijkant kan.Ga binnekort wel zoon goedkope cillinder van octane of tnt moet effe kijken wel best kwa geld is voor kwalitiet.


Maar hoe kan je weten wat voor merk het is. Wouw zelf er niet aan gaan draaien maar laten doen door de brommer zaak want die zegt dat hij te warm wordt dus de ontsteking timing niet goed staat. En zegt dat het aftelbaar is met speciale gereedschap. En dat de spie in de krukas erin zit om op grootschalige te produceren zodat ze dat niet elke keer moeten aanpassen. Wat ik wel weet is dat ik de grondplaat niet kan aanpassen. Laat wel een foto zien van de onsteking misschien weet je zo welke het is. Zouw het kunnen zijn dat ik hem verkeerd erop geplaatst hebt of kan dat voor geen mogelijkheid.









Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 9-6-2016 om 9:58 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
PatrickPoz 9-6-2016 17:36 Print reply
Posts: 35
Hallo dit is heel off-topic, maar ik krijg de ontstekingsbout van mijn am6 blok niet los heb wd-40 en remmenreiniger gebruikt maar krijg hem niet los ook als ik met mn 65 kg op de ratel ga leunen. Alle replies welkom bedankt alvast!

Dit bericht is gewijzigd door PatrickPoz op 9-6-2016 om 17:37 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 9-6-2016 18:04 Print reply

Posts: 6717
Dit is de Yamaha ontsteking, die staan altijd goed op tijd. Niet gaan kloten zonder vliegwielspie dat is gewoon gezwets.

Je speling is wel wat ruim inderdaad. Als hij echt de wangen raakt dan moet je zeker een nieuwe.

Patrick vraag dat maar even in het kleine vragen topic of een eigen topic.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 9-6-2016 19:18 Print reply

Posts: 129
Maar alsnog zouw ik hem verkeerd terug kunnen hebben gezet. En wat bedoel je met staat altijd goed op tijd. Want die brommerzaak kon hem dan gaan aanpassen. Zouw hem wel effe los halen en kijken hoe de spie eruit ziet want hij leek wel plat. Want tja dat hij heet woordt en de timing niet goed staat kon wel opzich omdat er ook veel druip uit de uitlaat bij de cillinder komt. Benen werden zelf met zwarte spikkels dus ikzelf vindt het wel logisch. En het verhaal dat hij erbij vertelde klonk ook wel logisch dat die spie voor groot schalige productie is.


En Patrick ik losde het op door. Speciaal gereedschap wat je erop zet en al geef je een tik met een hammer draaidt hij een beetje zo kreeg ik hem ook los dankzij me vader, hij weet allen niet hoe het heet meer. post morgen wel effe een foto voor jouw

het heet dus impact type driver.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-6-2016 om 15:43 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Xephos 10-6-2016 15:47 Print reply

Posts: 129
planning is dat ik hem maandag ga brengen. Ze gaan eerst kijken of de tyming goed staat. En ander halen ze die spie weg en dan afstellen. En al staat hij wel goed hoe kan dan de bougie zo raar worden. Heb gekeken maar zit er gewoon goed in.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 11-6-2016 om 18:11 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved