Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzen TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69140 - Begrenzen TZR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gfhoihoi72 2-6-2016 8:35 Print topicpost

Posts: 66
Mijn Yamaha TZR loopt nu rond de 90 en dat is toch echt wel een stukje te hard. Wil liever niet dat ie in beslag genomen wordt bij een controle dus wil em liever rond de 55 laten lopen. Wat zou hiervoor de beste manier zijn?

Er zit een Leovince V6 uitlaat op zonder prop. Tandwielverhouding is 12/49. Verder weet ik niet wat er aan de brommer veranderd is om em zo hard te laten gaan.

Alvast bedankt!
 

Stroothoes 2-6-2016 18:29 Print reply
Posts: 33
Ik denk dat je het beste gewoon een prop in de uitlaat kan maken
 
Braaap
bassie909 4-6-2016 20:00 Print reply
Posts: 184
indd gewoon verschillende proppen proberen
 
-
Herpediederp 9-6-2016 15:58 Print reply
Posts: 18
je kunt ook een combinatie proberen, begin met standaard tandwielverhouding en dan 1 tandje lichter, trekt hij iets harder op en komt hij sneller in toeren.

en dan vanaf dit punt een prop in laten lassen voor de gewenste snelheid.

want vanaf 90 een prop naar 55 zal hij voor geen meter lopen.
 
gfhoihoi72 13-6-2016 11:38 Print reply

Posts: 66
Ik heb ondertussen tandwielverhouding 11x54 en heb een begrenzer gevonden in de brommer. Wist niet dat die erin zat en de vorige eigenaren blijkbaar ook niet. Binnenkort even goed testen hoe snel ie dan gaat.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar het juiste aantal schakels, mijn ketting met 136 schakels past niet meer met het nieuwe tandwiel. Dus als iemand me daar nog mee kan helpen?
 
vol_gas 15-6-2016 15:51 Print reply
Posts: 173
Wiel helemaal naar voren?

anders nieuwe ketting.

Dat is zoiezo beter met nieuw tandwielen.

Zonder nieuwe ketting slijten je nieuwe tandwiel sneller doordat de oude ketting is opgerekt enz enz.
 

Dit topic is 2953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved