Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju rs2 krijg ik niet goed afgesteld?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 502 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69136 - Rieju rs2 krijg ik niet goed afgest...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Herpediederp 31-5-2016 20:22 Print topicpost
Posts: 18
hallo,
ik heb een rieju rs2 die een vastlopertje heeft gehad,
cilinder enzo vervangen en hij reed weer (soort van)

ik zat al op sproeiermaar 124 en op de een of andere manier had ik zelfs met de luchtschroef helemaal dicht geen goeder verhouding. hij trok sloom op, haalde de top niet, en als je gas gaf in stationair bleef hij in toeren hangen (wat duidt op een te veel lucht?) dus ik dacht opeens bij mezelf dat het wellicht valse lucht kon zijn. dus ik spruitstuk eraf gehaald en er weer STEVIG op gedraaid, de opening van de spruitstuk tot carb ook zo strak mogelijk dicht gedraaid.

en nu wil hij niet meer starten.
sproeier 100 geprobeerd, 114 124 maar ik krijg hem maar niet aan.

als ik hem aanren lijkt het soms of hij start, dan loopt de motor een beetje met je weg. en wordt rennen makkelijker maar slaat NET niet aan...
ik heb hem 1 keer in stationair kunnen krijgen met sproeier 100 maar toen ik een beetje gas gaf viel hij meteen weer uit, hierna kreeg ik hem niet aan


ben ten einde raad, iemand die het weet?

Dit bericht is gewijzigd door Herpediederp op 31-5-2016 om 20:23 uur.
 

Stroothoes 31-5-2016 20:26 Print reply
Posts: 33
Aangezien ik lees dat je een vastloper hebt gehad en je 'cilinder enzo' hebt vervangen, hoe is je compressie? Heb je de zuiger juist gemonteerd?

Ook moet je je spruitstuk niet té strak aandraaien, dan kunnen ze nog wel eens buigen en dergelijken.
 
Braaap
Herpediederp 31-5-2016 21:17 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Aangezien ik lees dat je een vastloper hebt gehad en je 'cilinder enzo' hebt vervangen, hoe is je compressie? Heb je de zuiger juist gemonteerd?

Ook moet je je spruitstuk niet té strak aandraaien, dan kunnen ze nog wel eens buigen en dergelijken.



ik heb compressie, alles pakkingen zijn vervangen en goed gemonteerd.
ik heb hem vandaag heel even in stationair kunnen laten lopen tot ik gas gaf en hij meteen uit viel, alsof hij te weinig benzine krijgt.

kan het zijn dat ik gewoon spruitstuk en membraan moet vervangen omdat deze versleten/valse lucht trekken?

hij start telkens bijna, tijdens rennen voel je alsof hij wil starten, maar slaat net niet aan. als ik startpilot erin spuit maakt hij wel een paar slagen maar blijft niet aan.
 
Stroothoes 1-6-2016 11:28 Print reply
Posts: 33
Goed om te horen dat je compressie hebt. Om terug te komen op het verhaal, wanneer een brommer uitvalt met het gas geven betekent hoeft dit niet te betekenen dat je brommer valse lucht trekt, valse lucht uit zich vaak in dat je brommer erg hoog in de toeren gaat lopen zonder dat jij extra gas geeft o.i.d.

Welk geluid maakt je brommer precies als ik vragen mag? Een bwoaahhpp geluid is vaak te weinig benzine.

Over de startpilot gesproken, je hebt niks aan je ontsteking vervangen? / weet je zeker dat deze het goed doet? Controleer anders even op vonk.

Je hebt er een andere cilinder opgedaan, welke had je eerst en welke heb je nu? Welke uitlaat en carburateur heb je?
 
Braaap
Herpediederp 1-6-2016 20:46 Print reply
Posts: 18
ik heb een vonk. als ik bougie tegen carterdeksel hou en el start dan zie je heel duidelijk sterke vonken.

geluid is inderdaad een soort van bwoaaahp.
ontsteking is niks aan veranderd.

zoals ik al zei heeft hij gister wel een minuut of 1 gelopen met sproeier 100, maar toen ik gas gaf viel die meteen uit en hierna kreeg ik hem niet meer goed afgesteld.

cilinder was standaard en zit nu een Carenzi cilinder op, een iets snellere maar niet dramatische verandering.

uitlaat was ook standaard. heb er nu een yasuni onder zitten.
carb is 17,5 dellorto phbn
 
Stroothoes 2-6-2016 18:32 Print reply
Posts: 33
Oke, nou zit ik niet zo in de AM6 wereld in (Ik ben zelf van de Honda), maar wat je denk ik het beste kunt doen, als je financiën dit toelaten natuurlijk, is een paar sproeiertjes bestellen op internet, heel erg duur zijn die niet. Neem eens een sproeier van 10 en 20 maten groter en een van 10 kleiner, en probeer deze eens. Je merkt vanzelf wel met welke hij beter gaat lopen, en dan kan je precies gaan afstellen, met welke sproeier er precies in past. Persoonlijk dek ik dat je groter moet gaan qua sproeier
 
Braaap
Herpediederp 2-6-2016 22:15 Print reply
Posts: 18
ten eerste bedankt voor je continue reacties.

ik heb vandaag met een vriend aan de brommer gewerkt.
en hij doet het in ieder geval weer.
we hebben cilinder eraf gehaald.
nog een keer alles vernieuwd voor de zeker heid, we hebben nieuwe racemembraan gekocht, nieuwe pakkingen daarvoor. nieuwe bougie.

alles netjes schoon gemaakt en hij liep welliswaar weer.
nou is het afstellen nog steeds een probleem,

ik denk dat ik maar eens beegin met een nieuwe carburateur??
deze die ik nu heb is een 17,5 dellorto maar de choke is helemaal kapot.
gasschuif is niet helemaal netjes meer.
vlotterbakje is nu ook opeens lek. dus blijft benzine doorstromen.

ik hou jullie allemaal op de hoogte mocht iemand anders dit probleem hebben.

wat was nou de oorzaak denken we?
Valse lucht.
we hebben alleen vooral de pakkingen vernieuwd.
symptomen van valste lucht zijn:
luchtschroef vaak helemaal dicht gedraaid en blijft alleen zo stationair lopen.
Gas geven in stationair blijft hij op toeren hangen en komt niet netjes terug in toeren.
Overgrote sproeier met vergeleken andere brommers met dezelfde setup of standaard setup.
 
Stroothoes 4-6-2016 13:56 Print reply
Posts: 33
Hmmm, mooi dat hij weer loopt.

Ik zou inderdaad een nieuwe carburateur kopen, ondanks dat ik hem niet heb gezien klinkt die ook niet erg veelbelovend. Heeft die vriend van je niet toevallig nog een carburateur liggen die je kan / mag proberen?
 
Braaap
Herpediederp 5-6-2016 21:00 Print reply
Posts: 18
helaas, niet.
maar ik heb een handchokeje kunnen kopen bij de bromboer, dus de choke doet het weet normaal. en voor de rest een paar onderdelen vervangen dus de carburateur is een soort van gereviseerd.

nu loopt hij weer normaal en is het een kwestie van afstellen.

nou heb ik nog 1 vraagje?
zodra ik op mijn rieju ga zitten zakt hij gelijk bijna zover in dat hij niet verder kan? is de schokbreker lek? of is deze gewoon slap afgesteld... als dat uberhaubt kan?

of zal ik me de moeite besparen en een tweedehandsje kopen op mp. en deze monteren, of verhelp ik daarmee het probleem niet?

ik weeg maar 60 trouwens.
 

Dit topic is 3905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved