Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - agility city 16

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69129 - agility city 16
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jeremy123 24-5-2016 12:58 Print topicpost
Posts: 3
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om te posten maar ik had een vraagje over het upgraden van de cilinder uit mijn kymco agility city 16 4 takt.

Ik heb ongeveer een jaar geleden de variobus vervangen door een gladde maar ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat. Ook heb ik de sproeier vervangen met een iets grotere. De cdi is als het goed is ook ontgrensd.
De topsnelheid ligt nu op 47 km/h en de optrek kracht is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
Ik heb gehoord dat de prestaties van de scooter echt omhoog gaan als je de cilinder vervangt.
Er zit op dit moment een standaard 50cc cilinder in deze zou ik dan willen vervangen door een wat grotere, alleen mijn vraag was als ik hem vervang is het dan nodig om ook andere onderdelen te vervangen? (uitlaat, carburateur?)

Alvast bedankt en als er meer info nodig is dan hoor ik het graag

mvg Jeremy
 

vol_gas 24-5-2016 13:13 Print reply
Posts: 173
Het is veel makkelijker/goedkoper/sneller om snelle CDI te halen en acceleratiepomp af te sluiten. Je zult dan meteen sneller optrekken. Tot snelheden van ongeveer 60 km/h op de teller.

Groter cilinder op 4-takt scooter haalt niet heel veel uit. Betere cilinderkop/nokkenas wel, maar dit gaat veel kosten.
 
A.m 24-5-2016 14:58 Print reply

Posts: 15
Toch wel weer jammer van die viertakters dan.
Die kun je minder makkelijk opvoeren.
 
124cc staande cilinder , bamibak :]
Viertakt 24-5-2016 19:02 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Het is veel makkelijker/goedkoper/sneller om snelle CDI te halen en acceleratiepomp af te sluiten. Je zult dan meteen sneller optrekken. Tot snelheden van ongeveer 60 km/h op de teller.

Groter cilinder op 4-takt scooter haalt niet heel veel uit. Betere cilinderkop/nokkenas wel, maar dit gaat veel kosten.


"There is no replacement for displacement"

Bij de GY6 een andere nokkenas plaatsen zou ik niet doen, de standaard nokkenas heeft een vrij goed en prettig verloop.

Check eerst maar eens of je geen begrenzing bovenin je carburateur hebt zitten.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 24-5-2016 19:10 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: A.m
Toch wel weer jammer van die viertakters dan.
Die kun je minder makkelijk opvoeren.



Heel makkelijk; onder zo'n kymco agility knal je zo een gy6 125cc blok onder. Kost geen drol en loopt achterlijk hard, zonder dat het een bult lawaai geeft.


Edit; www.brinkmotoren.nl/Motorblok_gy6/
Dat geld ben je ook zo kwijt bij een 2takt voor een fatsoenlijke cilinderset/sportvario/carburateur.

Als je de blokken rechtstreeks uit china laat verschepen kan het zelfs nog goedkoper.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 24-5-2016 om 19:12 uur.
 
Viertakt uber alles.
Jeremy123 24-5-2016 21:54 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Het is veel makkelijker/goedkoper/sneller om snelle CDI te halen en acceleratiepomp af te sluiten. Je zult dan meteen sneller optrekken. Tot snelheden van ongeveer 60 km/h op de teller.



Ik heb pas deze cdi aangeschaft, http://k-parts.nl/cd...0-4-takt-7-pins.html

Met deze cdi merk ik geen verschil. Ik heb de winkel een mailtje gestuurd om te vragen waar het aan kan liggen, en als reactie heb ik gekregen dat het aan de scooter ligt en dat ik de cilinder moest vervangen. Hier heb ik toen op geareageerd en een paar vragen over gesteld maar geen antwoord op gekregen.

Maar ik ga nu even proberen uit te zoeken hoe het zit met de acceleratiepomp afsluiten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Check eerst maar eens of je geen begrenzing bovenin je carburateur hebt zitten.


Ook ga ik hier even naar kijken

Bedankt voor de snelle reacties
 
Jeremy123 24-5-2016 22:14 Print reply
Posts: 3
Ik heb dit gevonden met betrekking tot mijn type motorblok
http://www.scooterhu...-4takt-scooters.html

De acceleratiepomp is als het goed is met een tyrip afgesloten.

De carburteur ontgrenzen, moet doormiddel van het afzagen van en stukje bovenin de kop? Als dit zo is zal ik dit misschien van het weekend proberen
 
Viertakt 25-5-2016 8:11 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeremy123
Ik heb dit gevonden met betrekking tot mijn type motorblok
http://www.scooterhu...-4takt-scooters.html

De acceleratiepomp is als het goed is met een tyrip afgesloten.

De carburteur ontgrenzen, moet doormiddel van het afzagen van en stukje bovenin de kop? Als dit zo is zal ik dit misschien van het weekend proberen


Ja, maar dan moet je eerst even controleren of je gasschuif al helemaal omhoog kan, gewoon even de carb eraf halen en de gasschuif omhoog drukken, wil die helemaal omhoog is die ontgrensd, wil die maar tot halverwege dan is hij begrensd.

Edit: niet in de kop, in het zwarte dekseltje natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 25-5-2016 om 8:17 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 5685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved