Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki tsx 70cc charmo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69123 - suzuki tsx 70cc charmo
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bassie909 13-5-2016 21:00 Print topicpost
Posts: 184
hallo allemaal,

ik heb dus een 2de suzuki erbij met dit:

70cc charmo ook wel dmp volgens mij ?
50cc kop
de snellere uitlaat weet ff het nummer niet
16mm mikuni sproeier 150
geen luchtfilter
en 15-52

maar als ik in zn 1 rijd gaat het tot 3k toeren goed en dan ineens schiet die naar de 10k zonder vooruit te gaan rara... koppelingssegmenten versleten ? blok is los geweest maar de koppelingssegmenten waren helemaal droog omdat het blok 3 jaar zonder olie stilstond...

ik ga eerst maar is opzoek naar een fatsoenlijk hopelijk origineel luchtfilter zoeken.

wat zou dan ongeveer de sproeiermaat moeten worden ?
ik dacht 110/120 ongeveer ?

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 13-5-2016 om 21:29 uur.
 
-

vol_gas 19-5-2016 11:24 Print reply
Posts: 173
-Waarschijnlijk bedoel je koppelingsplaten.
-koppelt hij wel goed? niet zozeer de platen maar het systeem met de veren die de koppelingsplaten op elkaar moet drukken.
-Helemaal origineel luchtfilter zou de prestaties flink omlaag brengen.
-Beter powerfilter of originele box met ander filter (schuim).
-van sproeier 150 naar 110 zou veel te grote stap zijn (waarschijnlijk wordt het rond de 140) Mikuni sproeiers hebben andere maten dan Keihin.


 
bassie909 19-5-2016 20:33 Print reply
Posts: 184
naja het blok is los geweest heb de koppeling gewoon in elkaar gezet en zat goed hoe strak moeten die veren eigenlijk ?

gr bas
 
-
TSX-fan 19-5-2016 21:16 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
naja het blok is los geweest heb de koppeling gewoon in elkaar gezet en zat goed hoe strak moeten die veren eigenlijk ?

gr bas


Veren gewoon vast is vast monteren
 
bassie909 20-5-2016 11:24 Print reply
Posts: 184
dat heb ik gedaan en de koppeling slipt nog steeds dus ik denk dat de platen op zijn ?
 
-
kenny77 20-5-2016 11:38 Print reply

Posts: 29286
Heb je het koppelingsarmpje in de ontstekingsdeksel ook afgesteld?
Mogelijk staat deze te strak.
 
bassie909 20-5-2016 12:01 Print reply
Posts: 184
Heb de koppelingskap er nu af liggen en de koppeling los maar de platen zijn zo goed als op zit nog een nageldikte aan voering op want helemaal glazig is dus maar ff nieuwe plaatjes halen

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 20-5-2016 om 18:18 uur.
 
-
vol_gas 23-5-2016 15:48 Print reply
Posts: 173
Waarschijnlijk zijn zwaardere koppelingsveren met 70cc ook een goed idee.
Wellicht zijn deze platen zo gesleten doordat de veren te ligt zijn en dus de koppeling slipt en de platen kaal worden.


 
bassie909 23-5-2016 17:30 Print reply
Posts: 184
waar kan ik zwaardere koppelings veren halen ?
of moet ik die uit een rm80 nemen ?


 
-
vol_gas 24-5-2016 10:50 Print reply
Posts: 173
Maakt niet zo veel uit waar ze vandaan komen, als ze maar passen en zwaarder zijn. Bij Honda M-serie en NSR gebruik ik koppelingsveren van een Honda CR 80cc.
 
bassie909 25-5-2016 10:41 Print reply
Posts: 184
platen zijn vervangen zwaardere veren zitten erin brommer loopt weer goed en trekt op zijn achterwiel weg

alleen jammer dat die zoveel zuipt...
 
-

Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved