Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 558 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69115 - suzuki tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mestyle 8-5-2016 14:18 Print topicpost
Posts: 630
laatst heb ik een nieuwe cillinder ( 50 cc dmp ) op de tsx gestoken. afgesteld en liep als een zonnetje. net geen 70 km met de vertanding die ik erop had trok lekker.

helaas is er een stukje van de circlip ( pistonpen borging)

afgebroken de clip zat er nog goed in de zuiger was alleen stukje af. dus de zuiger en cillinder al na de klote.

nu moet ik weer een nieuwe hebben maar er is maar verdomd weinig keuze in cillinders.

ik wil niet boven de 70 km/h uitkomen liefst 65.

wat kan ik er het beste opgooien. liefste en belgische 50 cc maar kan er geen vinden. die dmp was een lomp zwaar ding.

heb nog een oude belische maar die is al zo vaak gehoond kan niet meer. en de orginele cillinder die ik heb kom ik niet harder dan de 45 mee.

iemand suggesties of nog een goede liggen ?
 

TSX-fan 9-5-2016 21:33 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
laatst heb ik een nieuwe cillinder ( 50 cc dmp ) op de tsx gestoken. afgesteld en liep als een zonnetje. net geen 70 km met de vertanding die ik erop had trok lekker.

helaas is er een stukje van de circlip ( pistonpen borging)

afgebroken de clip zat er nog goed in de zuiger was alleen stukje af. dus de zuiger en cillinder al na de klote.

nu moet ik weer een nieuwe hebben maar er is maar verdomd weinig keuze in cillinders.

ik wil niet boven de 70 km/h uitkomen liefst 65.

wat kan ik er het beste opgooien. liefste en belgische 50 cc maar kan er geen vinden. die dmp was een lomp zwaar ding.

heb nog een oude belische maar die is al zo vaak gehoond kan niet meer. en de orginele cillinder die ik heb kom ik niet harder dan de 45 mee.

iemand suggesties of nog een goede liggen ?


Ik heb zelf een hele tijd met een DMP 50 snel gereden i.c.m. 16mm, ori filter en ori uitlaat. Ik vond het prima rijden, ging ongeveer 75 met 13-52, dus je kan m dan makkelijk wat langzamer laten lopen op top.

Moet er wel bij zeggen dat ik de cilinder wat bewerkt heb door de poorten netter af te werken (want standaard is het vrij scherp allemaal). Nooit problemen mee gehad verder en ook nog aardig zuinig

Wat je ook zou kunnen doen is een 70cc (eurokit ofzo) met originele uitlaat. Dan wordt die behoorlijk begrensd door de uitlaat, maar heb je wel flink wat koppel en kan je m ook op trekvertanding afstellen, net wat je zelf fijner vind..


Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 9-5-2016 om 21:34 uur.
 
Stroothoes 27-5-2016 11:36 Print reply
Posts: 33
Hallo,

Ik weet dat het een beetje off-topic is, maar heb je een 50cc DMP cilinderkit gekocht? Ik raad af om de DMP zuiger te gebruiken, want dit is niet van hoge kwaliteit, de zuigerveren willen nog wel aardig snel breken.
 
Braaap
TSX-fan 27-5-2016 13:23 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Hallo,

Ik weet dat het een beetje off-topic is, maar heb je een 50cc DMP cilinderkit gekocht? Ik raad af om de DMP zuiger te gebruiken, want dit is niet van hoge kwaliteit, de zuigerveren willen nog wel aardig snel breken.


Ik had destijds inderdaad een DMP kit gekocht, maar zoals vermeld wel de cilinder bewerkt, zodat alle scherpe randjes eruit waren.
Zuiger was prima, veren zijn bij mij ook nooit geknapt.
Als je rustig inrijdt en de brommer goed afsteld, krijg je doorgaans geen problemen. Heb er meerdere 1000 km's mee gemaakt, dus prima
 
bassie909 27-5-2016 16:50 Print reply
Posts: 184
ik heb op mijn grasbaan suzuki nu ook een 50cc dmp alleen is die langs de tandarts geweest waarbij de uitlaatpoort is verbreed en verhoogd de spoelers zijn groter gemaakt inlaat groter allemaal proffesioneel laten doen bevels laten aanbrengen. Het is een beest van een cilinder over prijs kwaliteit mag je ook niet klagen eigenlijk zolang je de scherpe randjes maar ff afwerkt
 
-
TSX-fan 27-5-2016 17:00 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
ik heb op mijn grasbaan suzuki nu ook een 50cc dmp alleen is die langs de tandarts geweest waarbij de uitlaatpoort is verbreed en verhoogd de spoelers zijn groter gemaakt inlaat groter allemaal proffesioneel laten doen bevels laten aanbrengen. Het is een beest van een cilinder over prijs kwaliteit mag je ook niet klagen eigenlijk zolang je de scherpe randjes maar ff afwerkt


Inderdaad Even afwerken en je hebt een prima cilinderkit!
 

Dit topic is 4632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved