Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
laatst heb ik een nieuwe cillinder ( 50 cc dmp ) op de tsx gestoken. afgesteld en liep als een zonnetje. net geen 70 km met de vertanding die ik erop had trok lekker.
helaas is er een stukje van de circlip ( pistonpen borging)
afgebroken de clip zat er nog goed in de zuiger was alleen stukje af. dus de zuiger en cillinder al na de klote.
nu moet ik weer een nieuwe hebben maar er is maar verdomd weinig keuze in cillinders.
ik wil niet boven de 70 km/h uitkomen liefst 65.
wat kan ik er het beste opgooien. liefste en belgische 50 cc maar kan er geen vinden. die dmp was een lomp zwaar ding.
heb nog een oude belische maar die is al zo vaak gehoond kan niet meer. en de orginele cillinder die ik heb kom ik niet harder dan de 45 mee.
iemand suggesties of nog een goede liggen ?
Ik heb zelf een hele tijd met een DMP 50 snel gereden i.c.m. 16mm, ori filter en ori uitlaat. Ik vond het prima rijden, ging ongeveer 75 met 13-52, dus je kan m dan makkelijk wat langzamer laten lopen op top.
Moet er wel bij zeggen dat ik de cilinder wat bewerkt heb door de poorten netter af te werken (want standaard is het vrij scherp allemaal). Nooit problemen mee gehad verder en ook nog aardig zuinig
Wat je ook zou kunnen doen is een 70cc (eurokit ofzo) met originele uitlaat. Dan wordt die behoorlijk begrensd door de uitlaat, maar heb je wel flink wat koppel en kan je m ook op trekvertanding afstellen, net wat je zelf fijner vind..
Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 9-5-2016 om 21:34 uur.
|