Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rainbow bougie op tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69114 - Rainbow bougie op tzr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 8-5-2016 0:38 Print topicpost

Posts: 129
Ik ben weer bezig geweest want loopt nogsteeds niet lekker. Toen heb ik nog een keer me membraan na gekeken en nee was goed in orde. Dus ik ging dus effe motor warm rijden, lekker rijden, vol gas, en dan killswitch inklikken. En toen draaide ik de bougie los en toen was er een kleur dat ik dacht van wat moet dit nouw weer voorstellen. Het is klein beetje rainbow achtig. Heb natuurlijk foto's gemaakt. Maar wat betekent dit weet ik echt niet ook na google kwam niet zoiets tegen. nouw ben echt de draad kwijt


Zouw morgen met de zelfde afstelling nog een keer rijden en kieken of hij hetzelfde doet. Denk het wel want heb niks veranderd althans de membraam los en vast gehad maar dat moet niks uitmaken.


Trouwens nu ik toch aant vragen ben over de bougie. Ik heb nouw al twee tzr gekocht met elke een hittegraad 7 er in. Waarom zetten mensen die er in al staat er in het boekie hittegraad 9?



Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-5-2016 om 0:48 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Aprilia RX 50 2003 8-5-2016 10:19 Print reply

Posts: 6717
Welke hittegraad heeft deze bougie dan?

Hittegraad 9 is eigenlijk te hoog hier in NL, zeker in de winter.
Hoe hoger de hittegraad, hoe lager de temperatuur die hij vast houdt. Bij temperaturen rond het vriespunt en vlak daar boven blijft een 9 vaak niet warm genoeg en gaat stotteren en anders vervelend doen.
In de winter draaien veel mensen (oa ik destijds) er een 7 in omdat die het gewoon tot iig -15 blijft doen.

Die 7 moet je echter wel vervangen met mooier weer omdat het anders te heet wordt en een gat in de zuiger brand.

Ik raad eigenlijk aan wanneer je niet te veel opgevoerd hebt het hele jaar met een 8 te rijden.

Om even op jouw probleem te komen, hij ziet mij er net wat te wit uit, een teken dat hij te heet geweest is, dat verklaard ook de hippe kleurtjes.
Dus ik verwacht ene te kleine sproeier of een te lage hittegraad bougie.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 8-5-2016 11:21 Print reply

Posts: 129
Het is dus heb ik zelf hittegraad 9 in heb de winter en nu ook. Maar hij rookt als een gek zeker al sta ik in neutraal en dan gewoon wat gas geven en dan vol gas en dan weer niet. Daarna na in neutraal gestaan te hebben. Pakt hij hem niet komt hij niet hoger als 3k en dan loop ik hem wat verder had ik gister althans en dan pakt hij hem wel aan heel raar allemaal. Ik heb trouwens wel die 50cc airsal kweet niet wanner je kan zeggen dat je hem veel hebt opgevoerd maar heb zoiezo wel wat opgevoerd. En wat ook nog wel belangrijk is dat ik van carb ben veranderd maar wel 16mm van de ander hij doet daardoor better.


dat punt wat je ziet naast de cijfers daardoor doet hij het better. En waardoor mij carburateur zweten. Kwam doordat die moer wat je links onder ziet los zat. Ik denk dat het daaruitkwam.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-5-2016 om 11:38 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 8-5-2016 12:36 Print reply

Posts: 6717
Alletering wat een onsamenhangend verhaal.

Heb je de carb wel afgesteld?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 8-5-2016 13:05 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Alletering wat een onsamenhangend verhaal.

Heb je de carb wel afgesteld?


Zal wel iets verkorten. Ik heb de heletijd hittegraad 9 erin gehad ook s'winters.

Doordat ik nog een tzr had gekocht pakte ik die carbaratuer. Waar dus dat bronse tuitje zit en al houw ik die dicht dan loopt hij zeer slecht. al laat ik hem open dan loopt hij een stuk beter maar op die ander carb zat dat tuitje niet. Maar waarom doet hij het better met die bronse puntje open?

En dat afstelling wilt dus niet lukken weet niet welke kant ik op moet de struggels

En wat mij opvielt was die moer links onder die zat los. Daar kwam dus denk ik olie uit want die kon ik zo los draaien en vaster draaien met de hand, hem hem nu vaster gezet.

gasnaald:A7
hoofdsproeier is:112
ga wel effe een groter in doen kijken of hij het dan better doet.

dus nu heb ik 114 er in. Ik ging rijden hij rookt wat meer toen hij koud was. wat me wel opviel wat ook al was bij de 112 is dat al schakel ik terug in hoog toeren en wil dan gas geven reageert hij niet direct. Wat me nu nog meer op viel rond de 5k blijft hij wat hangen in ze 1 wat minder dan in ze 2 maar hij blijft wel effe hangen. En toen ik dus een stuk had gereden ik zet hem uit bougie eruit en jahoor de kleur is netje koffiebruin maar dat is allen dat binneste gedeelte. Dat stangetje is nogsteeds rainbow achtig. ik heb fotos gemaakt zie:


Maar toen deed ik de bougie er terug in, ik wil effe starten. Maar toen gebeurde er iets raars. Hij starten maar al gaf ik gas ging hij niet voor bij de 2k en al liet ik de gas los valt hij uit. Dus ik ging ernaast en rennen toen hij in ze 1 stondt toen kreeg ik hem voorbij de 2k. Toen hoorde ik hem al opgang komen en toen koppeling in. In ze neutraal zetten en ja hij kwam voorbij de 2k. en ging al better. Maar volgas kwam hij niet boven in alleen met minder gas ging hij voorbij de 7k. Betekent dit dat hij teveel krijgt? verkeerde gasnaald?

En nu lijkt hij ook wel meer te lekken bij de uitlaatpoort van de cillinder kant.






Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-5-2016 om 17:40 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
bassie909 8-5-2016 20:16 Print reply
Posts: 184
begin maar vanuit het 0 punt met opnieuw afstellen want dit word m ook niet

zet je luchtschroef vanuit dichtstand 1,5/2 slagen open.
zet je gasnaald op de middelste gooi er een sproeier 130 in en kijk wat die doet

vanuit daar kun je verder gaan dus kleinere of grotere sproeier en je gasnaald maar blijf van je lucht stelschroef af !
 
-
Xephos 8-5-2016 23:52 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
begin maar vanuit het 0 punt met opnieuw afstellen want dit word m ook niet

zet je luchtschroef vanuit dichtstand 1,5/2 slagen open.
zet je gasnaald op de middelste gooi er een sproeier 130 in en kijk wat die doet

vanuit daar kun je verder gaan dus kleinere of grotere sproeier en je gasnaald maar blijf van je lucht stelschroef af !




Ik heb de gasnaald veranderd van A7 naar A13. En toen nog 120 erin en trekt als een tereleer doet het al een stuk beter. Dankjewel voor je reagersel om het zo te zeggen. nu nog better afstellen en klaar is kees. Ga eerst maar stotteren boven in zoeken. Want dat heeft hij nu nog niet. Met shoke gaat hij nog better in eerder geval hoord hij ook better dus zoiezo nog groter .
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Xephos 9-5-2016 14:43 Print reply

Posts: 129
had gister wat over gezegd alleen dat lekken van de cillinder. Is echt erg want me benen zitten onder de zwarte troep van de cillinder. Dat is niet fijn maar rookt niet erg of zogoed als niet. Want met de shoke is hij net wat better boven in.
bedoel deze dus






Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 9-5-2016 om 16:00 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
bassie909 9-5-2016 20:25 Print reply
Posts: 184
dat maakt niet veel uit vervang de uitlaat pakking desnoods als het echt irriteert en beter met choke betekent dat die een rijker mengsel nodig heeft zet de gasnaald is helemaal op het onderste sleufje
 
-
vol_gas 11-5-2016 14:08 Print reply
Posts: 173
Nog even aanvulling over wat de juiste hitte graad van de Bougie.
1 Hij moet heet genoeg worden de koolaanslag van je bougie te braden. (hoe lager de hitte graad hoe heter deze wordt)
2 Hij mag niet te heet worden zodat hij gaat gloeien, en zo zelfontbranding gaat geven voordat de vonk zou moet komen. (wat weer zorgt voor die gaten in de zuiger)




 
Xephos 11-5-2016 15:30 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
dat maakt niet veel uit vervang de uitlaat pakking desnoods als het echt irriteert en beter met choke betekent dat die een rijker mengsel nodig heeft zet de gasnaald is helemaal op het onderste sleufje



Onderste gleuf was iets teveel van de goede maar eentje omlaag doet hij beter. En nu ziet de rand van de bougie ook wat meer licht bruin te worden. Dus ga groter sproeier halen gasnaald naar midden tot de goede hoofdsproeier. Maar al die tijd lag het aan me gasnaaldmaat moker dom van me. ken gebueren ben nu weer wat slimmer

Vol_gas nu leer ik nog wat erbij zeer slim wordt ik
danku schonen


Nu examens halen en kan eindelijk genieten van het weer en lekker rijden met een vriend die ook tzr heeft nu al zin . En natuurlijk nog een am6 blok reviseren want die krukas heb ik gesloopt door de pisttonpen eruit te slaan. Deze komt van een tzr die ik gekocht voor 120 euro maar zeer blij mee. Dus zeer zin in de vakantie zeer leuke dingen tegemoet. zoiezo ga ik struggels krijgen met dat blok revisie of vergeet iets terug te doen iets klein .

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 11-5-2016 om 15:31 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved