Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB 125cc toerengebied

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69112 - Honda MB 125cc toerengebied
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shogun 6-5-2016 21:54 Print topicpost

Posts: 26
sinds het verkloten van mijn 70cc ben ik overgegaan op een 125 wat beide gemeen hebben is de lage top snelheid bij wat
mijn vader en ik gedeeltelijk vrij hogen toeren vinden

mijn 125cc ATHENA trouwens heeft een top van 70/80 kpu
hij raakt de 70 op de 8000 toeren
en de 80 op 9000 toeren nou gebeurt er iets vreemds rond de 9000 toeren daar ga ik straks verder op in.

nou heb ik meerdere vragen.
is 9000 toeren top niet vrij laag voor een 125cc
als ik namelijk rond lees op het forum hebben sommigen het er over dat hun powerband pas begint bij de 9000 toeren tot 11000 en soms zelfs toeren zo hoog dat je het niet op de toeren teller kunt aflezen aan de andere kant heb ik ook een keer gelezen dat een athena 125cc een laagtoerigen cilinder is
dus wat is een beetje een beetje reƫle toeren gebied voor een Honda mb in het algemeen en voor een 125cc

dan over het probleem bij de 9000 toeren rond de 80kpu dan begint de toerenteller een beetje heel erg omhoog en omlaag te gaan als ik hem dan nog een beetje door trek hoor ik opeens een pssshhh(soort turbo) geluid en een kleine klap/tik bij mijn cilinder als ik dan gas minder kan ik wel weer gelijk volop uiteraard niet boven de 80 dus ik verlies geen vermogen ofzo

nu zit ik dus te denken dit kan aan meerdere dingen liggen
1 hij krijgt te weinig smering en er moet een grotere sproeier in

2 hij maakt over toeren maar 9000 toeren vind ik niet echt over toeren tenzij mijn toeren teller dus niet naar behoren werkt?

ook heb ik een vrij lichte tandwielverhouding 12/40 dat verklaart uiteraard de lage top maar waarom zijn die toeren dan zo hoog

hier nog mijn setup
125cc athena
20mm mikuni carb externe sproeier
tdw 12/40
std honda mb8 uitlaat



 

Aprilia RX 50 2003 6-5-2016 22:26 Print reply

Posts: 6717
Ik ben geen honda expert hoor, maar in de 2 takt vinden we een cilinder die tot 9000 toeren gaat gewoon laagtoerig.

Zo is de DR80 voor AM6 een laagtoerige cilinder en die gaat tot 10500 rpm.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 7-5-2016 1:03 Print reply

Posts: 3586
Die std mb8 uitlaat is je bottleneck, daarmee kun je niet toerenbeuken. Een mb8 uitlaat is een schottenpijp, geen expansieuitlaat.

En 9000 toeren is niet veel, 11k moet hij makkelijk kunnen halen, helemaal gezien je tandwielverhouding.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-5-2016 om 1:05 uur.
 
Viertakt uber alles.
WestlandMB 7-5-2016 18:07 Print reply

Posts: 1338
Minimaal tandwiel 16 voor monteren. Op deze manier rij je het blok kapot.

Controleer ook de slangen van de carburateur naar het luchtfilter of deze begrenst zijn. Begrensde kunnen net een pink doorheen. Grote slangen passen ruim twee duimen doorheen.
Die uitlaat begrenst ook zoals Viertakt zegt.

Cilinder moet wel 11.000 toeren kunnen maken.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 7-5-2016 om 18:09 uur.
 
drestar 7-5-2016 18:29 Print reply

Posts: 631
dacht dan 15 voor minimaal was. maar 16 is idd nog beter. en met een 20mm carburateur gaat het ook minder dan met een 24 of 28mm. ik had eest ook onder mijn athena een 20mm. haalde net 90. nadat ik er verder niks aan veranderde dan enkel een 28mm monteren ging het ineens 15km harder
 
Shogun 8-5-2016 15:18 Print reply

Posts: 26
Sorry voor de laten reactie

APRILIA RX 50 2003:

Ben ik met je eens wist het eerst niet echt zkr nu wel


VIERTAKT:

Ik wist niet dat de std uiaat een schottenpijp was sterker nog ik had er nog nooit van gehoord was wel al van plan om een andere uitlaat te halen zat alleen een beetje te twijfeleb tussen een proma en een homoet heb er heel wat topics over gelezen hier op bf en internet maar het is erg verdeeld dacht wel dat een proma hoogtoeriger was dan een homoet sommige zeggen zelfs dat ze een crossmotet uitlaat van ik dacht een cr125 eronder doen maar een bovenlangse pijp ziet er niet uit op een mb heb jij nog enig info of iemand anders over een pijp voor een mb 125cc


WESTLAND MB:

Had al een nieuwe tandwielen set liggen
Namelijk 15/40 is 16 echt het minimale trekt die dan niet erg traag tuurlijk als je een grotere carb hebt zal dat wel mee vallen vindt het alleen een beetje zonde om nu dan een 16 te kopen terwijl ik net een 15 heb gekocht en drestar zegt ook 15 denk je dat het kwaad kan? Ik heb trouwens grotere slangen heb ze nog besteld omdat de std slangen amper alleen gebeunt op een 20mm passen en allhelemaal niet op een 24 heb trouwens Geen luchtfilter aleen de twee slangen zitten er wel


DRESTAR:

Ben het met je eens de reden dat er nog een20 in zit is vanwege de externe sproeier zodat ik hem effe makkelijker goed kon afstellen werd helenaal gek van die imitatie 24 die ik er iedere keer op en af moest schroeven en heb die 24 zowel op me 70 en 125 nooit helemaal goed gekregen denk dat ik in de toekomst (binnekort)
voor een 28 ga

Dit bericht is gewijzigd door Shogun op 8-5-2016 om 15:21 uur.
 

Dit topic is 4286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved