Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Project hm cre 50 met een 4t blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69110 - Project hm cre 50 met een 4t blok.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HMCRE50 8-5-2016 12:01 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


O je kunt met die std 50cc's ook wel 80 rijden, geen probleem. Is je verbruik iets hoger, zal rond de 1 op 25 liggen.

Welke snelheid wil je op de lange afstand rijden dan?


Oke. En als je de tandwielverhouding aanpast? Blijft het verbruik dan wel wat lager?

Liefst rond de 70/80.

Weet jij trouwens of zo'n eurobegrenzer slecht is voor je motor?
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2016 12:32 Print reply

Posts: 6717
Rond de 70 a 75 kun je nog goed ontspannen rijden met een standaard AM6 blok. Haal je de 1 op 25 wel mee.

Met een DR80 oid kom je op ongeveer hetzelfde verbruik, maar dan gaat het net wat soepeler allemaal.

Eurobegrenzer is slecht voor de ontsteking bij langdurig gebruik.

Sowieso is dat een dom apparaat wat naar mijn inzicht veel te duur en onhandig is. Josdijkman heeft van die mooie perfect af te stellen TT begrenzers die ongeveer hetzelfde doen maar dan beter.

Enige wat er gebeurd is als je met die of de eurobegrenzer te lang rijdt je bougie kapot gaat en bij sommigen de ontsteking.
Is dus enkel als hij aan staat, zodra de begrenzer stand-by staat kan het natuurlijk geen kwaad.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
HMCRE50 8-5-2016 12:54 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Rond de 70 a 75 kun je nog goed ontspannen rijden met een standaard AM6 blok. Haal je de 1 op 25 wel mee.

Met een DR80 oid kom je op ongeveer hetzelfde verbruik, maar dan gaat het net wat soepeler allemaal.

Eurobegrenzer is slecht voor de ontsteking bij langdurig gebruik.

Sowieso is dat een dom apparaat wat naar mijn inzicht veel te duur en onhandig is. Josdijkman heeft van die mooie perfect af te stellen TT begrenzers die ongeveer hetzelfde doen maar dan beter.

Enige wat er gebeurd is als je met die of de eurobegrenzer te lang rijdt je bougie kapot gaat en bij sommigen de ontsteking.
Is dus enkel als hij aan staat, zodra de begrenzer stand-by staat kan het natuurlijk geen kwaad.


Oke bedankt!
Liever een bougie de kapot gaat dan een boete

 
HMCRE50 10-5-2016 15:03 Print reply
Posts: 27
De brommer is nog niet gekeurd. Het originele blok zit er bij. Hoeveel denken jullie dat het keuren gaat kosten dan?

En als ik er een nieuw am6 blok in wil, moet je hem dan ook opnieuw keuren officieel?
 
Aprilia RX 50 2003 10-5-2016 19:48 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
De brommer is nog niet gekeurd. Het originele blok zit er bij. Hoeveel denken jullie dat het keuren gaat kosten dan?

En als ik er een nieuw am6 blok in wil, moet je hem dan ook opnieuw keuren officieel?


Nee, zolang hij al een kenteken hebt hoef je hem niet te laten keuren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 10-5-2016 21:14 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Omkeuren gaat je een godsfortuin kosten omdat de motor en frame niet bij elkaar horen en er dus een nieuw typegoedkeur moet komen. Verder moet alles maar dan ook alles goed zijn aan de brommer want dat kijken ze ook na. Enkel aan keuren, herkeuren etc etc ben je zo 500 a 1000 euro kwijt.

Dan de ombouw zelf nog, voordat je dat netjes hebt (frame verlassen, blok, elektra delen etc etc) is ook zo 1000 euro weg.

Edit: Als je heel graag een cross/sm 4 takt wilt kun je kijken voor een Skyteam ST 4 takt.
Waardeloze kwaliteit, maar dan heb je een basis die werkt en niet gekeurd hoeft te worden. Daar kun je na verloop van tijd alle elektro vervangen, het blok uitwisselen voor een Honda en het frame opnieuw spuiten. Dan ben je nog relatief goedkoop uit tov de ombouw.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2016 om 18:26 uur.


wij hebben afgelopen week een auto laten keuren voor een andere blok dit koste 55 euro (Beoordeling 5 tot 9 aspecten). dit keuren was voor blok met meer pk en hier deden ze totaal niet moeilijk over, dus als je van 2 takt naar 4 takt gaat heb je ook nog vermogen verlies dus dan denk ik dat ze daar ook niet moeilijk over gaan doen en kijken ze puur na hoe alles is gemonteerd.

het gaat hier om een brommer en ik heb een brommer nog nooit laten om keuren maar ik denk niet dat het 1000 euro gaat kosten.
misschien iemand die ervaring heeft met het om keuren van een blok bij een brommer? en misschien telefoontje doen richting rdw?

Bron: https://www.rdw.nl/s...h=Portal/IGK/Brommer

 
honda power
Aprilia RX 50 2003 10-5-2016 21:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


wij hebben afgelopen week een auto laten keuren voor een andere blok dit koste 55 euro (Beoordeling 5 tot 9 aspecten). dit keuren was voor blok met meer pk en hier deden ze totaal niet moeilijk over, dus als je van 2 takt naar 4 takt gaat heb je ook nog vermogen verlies dus dan denk ik dat ze daar ook niet moeilijk over gaan doen en kijken ze puur na hoe alles is gemonteerd.

het gaat hier om een brommer en ik heb een brommer nog nooit laten om keuren maar ik denk niet dat het 1000 euro gaat kosten.
misschien iemand die ervaring heeft met het om keuren van een blok bij een brommer? en misschien telefoontje doen richting rdw?

Bron: https://www.rdw.nl/s...h=Portal/IGK/Brommer



Als er al een kenteken op zit zou ik sowieso nooit keuren met een brommer dus ga uit van geen kenteken.

Keuren zelf kost ca ¤160, dan moet je alles nog op orde maken voor de huidige eisen. Knippers, spiegel, banden moeten goed zijn, remmen mag niks aan mankeren, verlichting mag niks aan mankeren etc etc etc. Voordat je alles voor elkaar heb ga je een heel leuk stuk die kant op. Is er 1 dingetje mis dan moet je opnieuw voor het volledige bedrag. Heeft een maat van mij zich destijds ook erg in vergist die een brommer gekeurd wilde hebben voor op kenteken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 10-5-2016 21:56 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Als er al een kenteken op zit zou ik sowieso nooit keuren met een brommer dus ga uit van geen kenteken.

Keuren zelf kost ca ¤160, dan moet je alles nog op orde maken voor de huidige eisen. Knippers, spiegel, banden moeten goed zijn, remmen mag niks aan mankeren, verlichting mag niks aan mankeren etc etc etc. Voordat je alles voor elkaar heb ga je een heel leuk stuk die kant op. Is er 1 dingetje mis dan moet je opnieuw voor het volledige bedrag. Heeft een maat van mij zich destijds ook erg in vergist die een brommer gekeurd wilde hebben voor op kenteken.


stel ik zou dit bij mijn brommer doen:
banden zijn zo goed als nieuw
remmen werken super.
verlichting alles werkt.
geen spiegels maar is van voor 2006 dus niet verplicht.
dan is het keuren van 5 tot 9 aspecten. gewoon zorgen dat ophang steunen goed gelast zijn en dat het lijkt of komt hij op die manier uit de fabriek.

waarom niet keuren als er al kenteken opzit?
met kenteken betekent gewoon dat hij al helemaal goedgekeurd is en enkel ander blok onder komt en dus alleen daar naar kijken(natuurlijk moet de brommer wel er goed uitzien en niet een of ander afgebeund hok maar neem aan dat hij dat niet van plan is aangezien hij elke dag 60km moet).
na één keer keuren weet je ook snel meer dan voldoende.
zeggen ze van deze hele waslijst moet er aan gebeuren voordat je hem er doorkrijgt of van als je dit even iets anders doet is het klaar(na die eerste keuring kun je zelf die afweging maken van dit is het me waard en dat niet dus ik doe het wel of niet).

stel hij begint helemaal zonder kenteken dan zou ik er zelf niet aan beginnen omdat keuringskosten dan inderdaad in één keer fors om hoog gaan.

maar niemand hier op het forum die brommer met kenteken een ander blok er onder heeft geschroefd en toen laten keuren?
 
honda power
HMCRE50 10-5-2016 22:06 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


stel ik zou dit bij mijn brommer doen:
banden zijn zo goed als nieuw
remmen werken super.
verlichting alles werkt.
geen spiegels maar is van voor 2006 dus niet verplicht.
dan is het keuren van 5 tot 9 aspecten. gewoon zorgen dat ophang steunen goed gelast zijn en dat het lijkt of komt hij op die manier uit de fabriek.

waarom niet keuren als er al kenteken opzit?
met kenteken betekent gewoon dat hij al helemaal goedgekeurd is en enkel ander blok onder komt en dus alleen daar naar kijken(natuurlijk moet de brommer wel er goed uitzien en niet een of ander afgebeund hok maar neem aan dat hij dat niet van plan is aangezien hij elke dag 60km moet).
na één keer keuren weet je ook snel meer dan voldoende.
zeggen ze van deze hele waslijst moet er aan gebeuren voordat je hem er doorkrijgt of van als je dit even iets anders doet is het klaar(na die eerste keuring kun je zelf die afweging maken van dit is het me waard en dat niet dus ik doe het wel of niet).

stel hij begint helemaal zonder kenteken dan zou ik er zelf niet aan beginnen omdat keuringskosten dan inderdaad in één keer fors om hoog gaan.

maar niemand hier op het forum die brommer met kenteken een ander blok er onder heeft geschroefd en toen laten keuren?


Ik begin inderdaad zonder kenteken. Ik had het plan eigenlijk al uit mijn hoofd gezet

 
HMCRE50 10-5-2016 22:11 Print reply
Posts: 27
Heeft iemand enig idee wat voor kabelboom op deze brommer zou passen. Het is niet zo'n hele bijzondere want electrische start zit er niet op. Knipperlichten ook niet want is van 2005.

 
PHB 10-5-2016 22:37 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
Heeft iemand enig idee wat voor kabelboom op deze brommer zou passen. Het is niet zo'n hele bijzondere want electrische start zit er niet op. Knipperlichten ook niet want is van 2005.



Jammer vond het wel leuk project

Ik heb er een op van rieju rr, is ook zelfde zonder start motor. Knipperlichten heb ik er afgeknipt.
 
honda power
HMCRE50 11-5-2016 6:21 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


Jammer vond het wel leuk project

Ik heb er een op van rieju rr, is ook zelfde zonder start motor. Knipperlichten heb ik er afgeknipt.


Oke bedankt!

 
HMCRE50 11-5-2016 6:31 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


Jammer vond het wel leuk project

Ik heb er een op van rieju rr, is ook zelfde zonder start motor. Knipperlichten heb ik er afgeknipt.


Maar passen die aansluitingen dan wel? Of is het allemaal unieke universeel?
En heb jij enig idee waar je een complete kabelboom kan vinden?
 
PHB 11-5-2016 12:01 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
[...]


Maar passen die aansluitingen dan wel? Of is het allemaal unieke universeel?
En heb jij enig idee waar je een complete kabelboom kan vinden?


Ja zijn zelfde aansluitingen.
Marktplaats speurders enz. Eventueel ook nog nieuw verkrijgbaar volgensmij.
 
honda power
HMCRE50 11-5-2016 17:40 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Omkeuren gaat je een godsfortuin kosten omdat de motor en frame niet bij elkaar horen en er dus een nieuw typegoedkeur moet komen. Verder moet alles maar dan ook alles goed zijn aan de brommer want dat kijken ze ook na. Enkel aan keuren, herkeuren etc etc ben je zo 500 a 1000 euro kwijt.

Dan de ombouw zelf nog, voordat je dat netjes hebt (frame verlassen, blok, elektra delen etc etc) is ook zo 1000 euro weg.

Edit: Als je heel graag een cross/sm 4 takt wilt kun je kijken voor een Skyteam ST 4 takt.
Waardeloze kwaliteit, maar dan heb je een basis die werkt en niet gekeurd hoeft te worden. Daar kun je na verloop van tijd alle elektro vervangen, het blok uitwisselen voor een Honda en het frame opnieuw spuiten. Dan ben je nog relatief goedkoop uit tov de ombouw.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2016 om 18:26 uur.


Ik bedenk me net, de brommer is van 2005, dus heeft het toch geen typegoedkeuring nodig?
Dus dan zou het goedkoper moeten zijn?
 

Dit topic is 5476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved