Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Project hm cre 50 met een 4t blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69110 - Project hm cre 50 met een 4t blok.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HMCRE50 5-5-2016 21:12 Print topicpost
Posts: 27
Hallo mensen,

Ik kan een hm cre 50 kopen zonder motorblok voor een vriendelijk prijsje. Ik wil hem gaan gebruiken voor dagelijks naar school (60km p dag). Dus ik zat er over na te denken om er een 4t blok van een honda ss50 of dax/monkey in te leggen.
Denken jullie dat het mogelijk is? En waar moet ik dan een beetje rekening mee houden?
De brommers schijnen van oerdegelijke kwaliteit te zijn.

En ik weet dat 4t niet trekt vergeleken bij 2t maar anders betaal ik me per jaar scheel aan benzine. En ik vind het geluid van 4t ook dikker.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Gr
 

bassie909 5-5-2016 22:12 Print reply
Posts: 184
vooral opletten of je de uitlijning van de ketting wel netjes recht kunt maken! en waarom niet gewoon een skyteam pbr ofzo kopen ? zijn goed te betalen en geen gezeur bij de politie als je creatie niet netjes eruit ziet
 
-
HMCRE50 6-5-2016 9:54 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
vooral opletten of je de uitlijning van de ketting wel netjes recht kunt maken! en waarom niet gewoon een skyteam pbr ofzo kopen ? zijn goed te betalen en geen gezeur bij de politie als je creatie niet netjes eruit ziet


Oke, bij welk blok denk je dat dat het makkelijkst is? Dus welk blok raad jij aan?
Skyteam pbr vind ik weer zo'n klein ding, en het lijkt me dat je dan niet zo comfortabel zit op zo'n ding.

 
PRO TUNING 6-5-2016 10:19 Print reply

Posts: 4000
Dat zal de RDW niet goed vinden, wijkt af van zoals gekeurd en is dan ook niet verzekerd.
 
HMCRE50 6-5-2016 12:43 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Dat zal de RDW niet goed vinden, wijkt af van zoals gekeurd en is dan ook niet verzekerd.


Ik ga hem ook gewoon opnieuw laten keuren. Dat zal toch wel gewoon kunnen?

 
Aprilia RX 50 2003 6-5-2016 13:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
[...]


Ik ga hem ook gewoon opnieuw laten keuren. Dat zal toch wel gewoon kunnen?



Dat gaat je zoveel geld kosten dat je wel 100000 km kunt rijden aan benzine

HM CRE is super degelijk. Een 4 takt blok er onder bouwen kan, maar kost erg veel tijd, moeite en geld.

De 4 takt blokken met liggende cilinder (Honda SS etc) gaan sowieso niet passen omdat je dan met de lengte van je frame zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
HMCRE50 6-5-2016 18:10 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dat gaat je zoveel geld kosten dat je wel 100000 km kunt rijden aan benzine

HM CRE is super degelijk. Een 4 takt blok er onder bouwen kan, maar kost erg veel tijd, moeite en geld.

De 4 takt blokken met liggende cilinder (Honda SS etc) gaan sowieso niet passen omdat je dan met de lengte van je frame zit.


Bedoel je dat het keuren veel geld gaat kosten?

En hoeveel schat je dat het ombouwen gaat kosten? Tijd is geen probleem want het duurt nog wel ff voordat ik 16 word.

Honda ape heeft een staande cilinder?
 
Aprilia RX 50 2003 6-5-2016 18:15 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
[...]


Bedoel je dat het keuren veel geld gaat kosten?

En hoeveel schat je dat het ombouwen gaat kosten? Tijd is geen probleem want het duurt nog wel ff voordat ik 16 word.

Honda ape heeft een staande cilinder?


Omkeuren gaat je een godsfortuin kosten omdat de motor en frame niet bij elkaar horen en er dus een nieuw typegoedkeur moet komen. Verder moet alles maar dan ook alles goed zijn aan de brommer want dat kijken ze ook na. Enkel aan keuren, herkeuren etc etc ben je zo 500 a 1000 euro kwijt.

Dan de ombouw zelf nog, voordat je dat netjes hebt (frame verlassen, blok, elektra delen etc etc) is ook zo 1000 euro weg.

Edit: Als je heel graag een cross/sm 4 takt wilt kun je kijken voor een Skyteam ST 4 takt.
Waardeloze kwaliteit, maar dan heb je een basis die werkt en niet gekeurd hoeft te worden. Daar kun je na verloop van tijd alle elektro vervangen, het blok uitwisselen voor een Honda en het frame opnieuw spuiten. Dan ben je nog relatief goedkoop uit tov de ombouw.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2016 om 18:26 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
HMCRE50 6-5-2016 18:37 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Omkeuren gaat je een godsfortuin kosten omdat de motor en frame niet bij elkaar horen en er dus een nieuw typegoedkeur moet komen. Verder moet alles maar dan ook alles goed zijn aan de brommer want dat kijken ze ook na. Enkel aan keuren, herkeuren etc etc ben je zo 500 a 1000 euro kwijt.

Dan de ombouw zelf nog, voordat je dat netjes hebt (frame verlassen, blok, elektra delen etc etc) is ook zo 1000 euro weg.

Edit: Als je heel graag een cross/sm 4
takt wilt kun je kijken voor een Skyteam ST 4 takt.
Waardeloze kwaliteit, maar dan heb je een basis die werkt en niet gekeurd hoeft te worden. Daar kun je na verloop van tijd alle elektro vervangen, het blok uitwisselen voor een Honda en het frame opnieuw spuiten. Dan ben je nog relatief goedkoop uit tov de ombouw.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2016 om 18:26 uur.


Ow, dat gaat hem niet worden dan.. :-0

Waar kan je die skyteam kopen? Op mp staat er geen 1. En Nederlandse sites kan ik niet vinden.
dus als je bij die skyteam een ander blok erin zet hoef je hem niet weer laten keuren? Of kost dat gewoon veel minder?

 
HMCRE50 6-5-2016 19:04 Print reply
Posts: 27
En kan je een am6 blok ook 1:30/1:35 laten lopen?
 
Aprilia RX 50 2003 6-5-2016 20:51 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
En kan je een am6 blok ook 1:30/1:35 laten lopen?


Als jij je rechterhand in bedwang houdt en niet opvoert kun je wel 1 op 30 rijden ja. Zeker als je lange afstand rijdt.

Ik weet niet welke dealers nog skyteams verkopen. 2e hands zijn ze niet te koop omdat ze niet zo oud worden dat ze 2e hands worden. Deze hebben standaard een namaak Honda 4 takt blok.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
HMCRE50 7-5-2016 7:11 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Als jij je rechterhand in bedwang houdt en niet opvoert kun je wel 1 op 30 rijden ja. Zeker als je lange afstand rijdt.

Ik weet niet welke dealers nog skyteams verkopen. 2e hands zijn ze niet te koop omdat ze niet zo oud worden dat ze 2e hands worden. Deze hebben standaard een namaak Honda 4 takt blok.


Maakt het ook uit als je hem ontgrensd? Of dat die dan ook zuiniger loopt?
En ik moet vooral lange rechte stukken rijden dus dat is al een voordeel.
 
Aprilia RX 50 2003 7-5-2016 8:53 Print reply

Posts: 6717
Ik ga sowieso al uit van ontgrensd.
Lopen ze een stuk beter van. Als je op kange rechte stukken gewoon 55 a 60 rijdt haal je de 1 op 30 wel.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
HMCRE50 7-5-2016 16:47 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik ga sowieso al uit van ontgrensd.
Lopen ze een stuk beter van. Als je op kange rechte stukken gewoon 55 a 60 rijdt haal je de 1 op 30 wel.


En als ik er een 70/80cc op zet en laag in z'n toeren rijd, denk je dat dat scheelt? Want 60 is wel een beetje traag

 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2016 10:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HMCRE50
[...]


En als ik er een 70/80cc op zet en laag in z'n toeren rijd, denk je dat dat scheelt? Want 60 is wel een beetje traag



O je kunt met die std 50cc's ook wel 80 rijden, geen probleem. Is je verbruik iets hoger, zal rond de 1 op 25 liggen.

Welke snelheid wil je op de lange afstand rijden dan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bassie909 8-5-2016 10:51 Print reply
Posts: 184
als je op de lange afstanden 80 gaat rijden heeft de politie je zo van de weg af hoor je kan beter gewoon een am6 ontgrenzen en klaar dat heb je ook geen gezeur en rijdt prima
 
-

Dit topic is 5474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved