Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Techno 50/70cc MB uitlaat op 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 486 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69103 - Techno 50/70cc MB uitlaat op 125cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 29-4-2016 10:16 Print topicpost

Posts: 631
Hallo,

even een nuchtere vraag..

Ik las ergens eens iets dat een Techno 50/70cc MB uitlaat het goed zou doen op een 125cc Athena,dat die hoogtoerig zou worden..

Gepost door: Richard 28.02.2016

Ik rij zelf met 2 mb8en met 125cc eurocilindro.
En rij het liefst met een Homoet of 70cc techno uitlaat.
Die techno uitlaat wordt onder een 125cc hoogtoerig.
Daarbij wel het vliegwiel 250 gram afgedraaid en een vroege ontstekingsplaat gemonteerd.
Dan de ontsteking zo vroegmogelijk zetten(naar rechts).
En heb een mps300 cdi en een 29mm keihin rondschijf van een crosser er op zitten.
Gaat als de brandweer.

Gepost door: Oost.MT5 28.04.2016


Ik heb een paar jaar geleden op dit forum gelezen dat een onderlangse tecno voor 50/70cc het kneiters doet op 125cc, vraag me niet waarom maar kan iemand dit nog bevestigen?

Nu kan ik verder niks lezen op heel internet dat meerderen deze techno mb uitlaat ook hebben op een 125cc..

dus vandaar dat ik hier mijn vraag maar stel. wil graag weten of het echt zo is natuurlijk?

mijn setup is,

125cc Athena,
28mm Polini met twin air filter
HPI 2 TEN ontsteking,
chrome bovenlangse bocht maar goed voor 105km p/u





Dit bericht is gewijzigd door drestar op 29-4-2016 om 13:14 uur.
 

PRO TUNING 30-4-2016 13:00 Print reply

Posts: 4000
105 km/u is een veel te lage snelheid voor een 125 cc, dat haalt een 50 cc ook (met gemak).
 
drestar 30-4-2016 15:48 Print reply

Posts: 631
ja precies, maar gaat een techno uitlaat goed op een 125cc was de vraag?
 
bassie909 1-5-2016 14:48 Print reply
Posts: 184
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
105 km/u is een veel te lage snelheid voor een 125 cc, dat haalt een 50 cc ook (met gemak).

'



das wel een heel klein beetje erg overdreven....

weet niet welke vertanding je wilt gebruiken 17-30 zeker...

@drestar wat is je vertanding op dit moment als deze erg licht is kun je die verzwaren want een 125cc kan dat makkelijk aan

maar als de uitlaat bij jou goed gaat gewoon laten toch ?
 
-
drestar 1-5-2016 20:01 Print reply

Posts: 631
16x38 heb ik .. hij trekt wel snel op. is een 6 bak. maar ik zou graag 120 willen halen.

las ook dat ze zo'n Techno uitlaatje op een mbx 110cc hebben.M shop verkoopt ze ook voor 80cc mbx, maar mbx heeft volgens mij een andere slag dan een 80cc mt/mb blok
 
vol_gas 2-5-2016 10:22 Print reply
Posts: 173
Idd 110cc MBX/NSR cilinder is meestal werkelijk rond de 90cc.
Vandaar dat een 70/80cc uitlaat het er vaak goed op doet.

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 2-5-2016 om 10:23 uur.
 
drestar 2-5-2016 10:33 Print reply

Posts: 631
Ik heb nu ergens over de Techno uitlaat gelezen dat die niet goed op een 80cc presteerd maar juist beter op grotere (opgeboorde)cilinders..wel mbx/nsr maar ook 125cc..

Tecno exhaust for the mbx/nsr 80. Based on the polini design of the 90's. Works great on a big bore like malossi 53mm and athena 55mm and autisa 55mm or bored out mbx 80 cilinder (exhaust raised to 185°). Performs not so good on a 80cc. The pipe performs between 6500-11000 rpm with a standard malossi 53mm or 2mm raised athena cylinder. Is a good pipe for a very reasonable price (around 65 euro). Still in production. Topspeed with this pipe with 28mm Oko carb is around 130 km/H. The quality is poor, the pipe cracks fast and the paint drops fast.

Ook staat er iets over de proma.omdat iedereen denkt in Nederland dat proma zo goed is..dat blijkt dus niet zo te zijn..de techno uitlaat zou veel beter zijn..

The proma is a well known and used pipe in the Netherlands. The question is rather why...? The pipe delivers a overall delivery of power, it's not peaky. The pipe is still available for around 75-85 euro. The quality is poor, the pipe is loud. It deliver's its powerband between 6500-10000 rpm. Some people use this pipe with a malossi 53 cylinder, although the tecno, above mentioned, is better on top power than this proma
 
vol_gas 2-5-2016 11:03 Print reply
Posts: 173
Ik heb techno uitlaat op NSR 50cc snel, 70cc, Hebo, Malossi en Charmo gehad. Bij 70cc komt deze pijp vanaf 8.000 rpm in zijn powerband tot ongeveer 11.000 rpm. Ben er erg tevreden ook kijkende naar de aanschafprijs.

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 2-5-2016 om 11:05 uur.
 
drestar 2-5-2016 11:30 Print reply

Posts: 631
de prijzen verschillen nogal per webshop. ik zie deze uitlaten zelfs voor 138 euro staan en bij een andere webshop dezelfde uitlaat weer voor 70 euro.

ik wil toch eerst van meerderen horen die oók deze uitlaat op hun honda MB of MT met 110 of 125cc hebben gehad voordat ik hem koop. ik heb maar 1 verhaal van iemand (zie bovenstaande post) dat een techno 70cc uitlaat op zijn honda mb8 met 125cc eurocilnder als de brandweer zou gaan. maar voor hetzelfde geld is het een fantasie verhaal
 
drestar 2-5-2016 17:18 Print reply

Posts: 631
Het Verhaal van een webshop,maar misschien enkel om te kunnen verkopen?
hoelang bestaat die techno uitlaat al?

De techno van mb heb ik zijn vroegst woensdag weer opvoorraad

(vrijdag is het zeker)


Uit vroegere ervaring weet ik nog dat we de uitlaat veel gebruikten voor honda mb 5 met 80/125 cilinder






 
honda fryslan 4-5-2016 20:19 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
105 km/u is een veel te lage snelheid voor een 125 cc, dat haalt een 50 cc ook (met gemak).



Iets met appels en peren?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
drestar 6-5-2016 11:52 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
105 km/u is een veel te lage snelheid voor een 125 cc, dat haalt een 50 cc ook (met gemak).


ik ben gisteren 10 sproeiermaten naar beneden gegaan. van 170 keihin naar 160..stationair sproeier is 58.. nu is hij veel feller en de bougie beter van kleur. ik dacht dat ik steeds hoger moest omdat de bougie bij sproeier 180 nog wit was maar stotterde .durfde dus niet te rijden met veel kleinere sproeiers omdat ik dacht dat die dan te arm zou staan.maar nu met kleinere sproeier is de bougie ineens koffiebruin en beukt meer toeren.

top heb ik nog niet getest maar verwacht dat die ook iets hoger zal liggen nu.

met een 50cc kan je wel hoge snelheden halen misschien door ondermeer je tandwielen aan te passen,maar hoe lang duurd het dan voordat je eens op de 100 bent. daar heb je meer tijd voor nodig dan met een 125cc die veel meer koppel heeft dan een 50cc.1 zuchje wind of een bergje op en je valt weer helemaal terug met je 50cc.. of je moet 50cc extreem gaan tunen maar we praten nu over standaard cilinders...en de meeste halen geen 100 met een std 50cc..

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 6-5-2016 om 11:54 uur.
 

Dit topic is 4867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved