Aprilia RX 50 2003 |
29-3-2016 22:35 |
Posts: 6717 |
Die kop komt wel goed. Mits je hem op het juiste moment aantrekt.
De ontsteking is de standaard van Yamaha en niet verstelbaar.
De krukas keerring is duidelijk lek. Vaak een teken dat je krukas lager slecht is. Kun je krukas ook een heel klein beetje op en neer bewegen?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 29-3-2016 om 22:42 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
30-3-2016 15:16 |
Posts: 129 |
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt als je bij die laaste foto heen en weer beweegt aan die stang of die dan weet spelling heeft omdat dat de krukas stang toch is.Al probeer ik de krukasstang te beweegen gebuerd er niks. Dus ook nog de verkeerde krukaskeering vervangen lekker bezig had recht vervangen
Al vervang ik de linker moet de olie er weer uit of niet?
En de juiste momenten was toch 15nm?
En hoe verklaar je de zwetende carb of is dit normaal?
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 30-3-2016 om 16:54 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
bassie909 |
30-3-2016 17:52 |
Posts: 184 |
olie hoeft er niet uit aangezien dit je krukasholte is en alleen benzine in komt tijdens het rijden.
ik dacht dat het 14nm was
en de zwetende carb check de pakkingen even ? er hoort er 1 boven in te zitten bij je gasschuif deksel.
|
|
- |
|
Aprilia RX 50 2003 |
30-3-2016 18:03 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassie909
olie hoeft er niet uit aangezien dit je krukasholte is en alleen benzine in komt tijdens het rijden.
ik dacht dat het 14nm was
en de zwetende carb check de pakkingen even ? er hoort er 1 boven in te zitten bij je gasschuif deksel.
Juist onderin bij je vlotterbak hoort er 1, die andere kant kan geen benzine lekken.
Als de krukas niet op en neer kan (dan hebben we het over 0,1mm he dus geen hele stukken) is enkel de keerring vervangen voldoende. Hiervoor hoeft de olie er niet uit.
Edit: Moment is tussen 14 en 16 Nm
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 30-3-2016 om 18:51 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
31-3-2016 16:27 |
Posts: 129 |
Zit een o ring in boven de gas schijf in dat kapje. Vlotterbak is het niet. dus vindt het maar raar. Nu is het puur nog spullen halen en hopen dat hij het goed doet.
ps is het trouwens 'normaal' dat een carb zweet?
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Viertakt |
31-3-2016 17:43 |
Posts: 3586 |
Dat ding is vooral goor van de olie, en tweetaktolie kleeft behoorlijk lekker op alles, tevens heb je ook maar een heel klein beetje nodig om er een vette smeerzooi van te maken.
Dus ja, in hoeverre zweet die? Ik denk (zoals ik de fotos zie) dat je je brommer een keer vaker schoon moet maken.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Xephos |
2-4-2016 0:07 |
Posts: 129 |
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-4-2016 9:17 |
Posts: 6717 |
Zit op het randje, misschien gaat het net goed, lastig te zien vanaf hier. Heel er uit krijgen kan niet zonder het blok te splitsen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
2-4-2016 11:27 |
Posts: 129 |
als ik het goed lees zit ik dus net aan op het randje van verkloten. Maar kan je hem wel eruit halen als je hem kapot maakt zonder je blok kapot maakt natuurlijk. Al ga ik blok splitsen heb ik ondertussen hele blok uit elkaar gehad gaat wel lekker dan.
Eerst maar kijken of dit goed gaat hopen van zeggen.
iets te lomp hem erin gedaan kan gebeuren van je foute leer je.
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 2-4-2016 om 11:29 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-4-2016 17:19 |
Posts: 6717 |
Je kunt hem gewoon er uit trekken zoals hij nu is, maar dan kun je de keerring er niet heel uit krijgen.
Kost ook niet wat dus ik zou hem er lekker uithalen en vernieuwen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
3-4-2016 12:52 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Je kunt hem gewoon er uit trekken zoals hij nu is, maar dan kun je de keerring er niet heel uit krijgen.
Kost ook niet wat dus ik zou hem er lekker uithalen en vernieuwen.
Wat is de beste manier om hem eruit te halen dan . Want mijne met schroeven draaien was niet best voor de carter gedeelte van de blok. Of zouw ik hem gewoon inlaten want wil graag testen of is dit geen slimme actie.
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 13:05 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-4-2016 13:29 |
Posts: 6717 |
Deze manieren die ik hier neerzet vergen een beetje inzicht en motoriek en zijn op eigenrisico.
1: Klein platte schroevendraaier door de keerring heen slaan en zo er uit wippen. Pas hierbij op dat je niet te ver door tikt en het lager beschadigd.
2: Twee parkers er in draaien en daaraan er uit trekken. Ook hier niet te ver er in draaien anders beschadig je het lager.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Viertakt |
3-4-2016 15:00 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Deze manieren die ik hier neerzet vergen een beetje inzicht en motoriek en zijn op eigenrisico.
1: Klein platte schroevendraaier door de keerring heen slaan en zo er uit wippen. Pas hierbij op dat je niet te ver door tikt en het lager beschadigd.
2: Twee parkers er in draaien en daaraan er uit trekken. Ook hier niet te ver er in draaien anders beschadig je het lager.
Ik verkies optie 2, ik weet niet hoeveel ruimte er zit tussen het lager en de keerring bij AM6, maar een lager is makkelijk gesloopt.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Xephos |
3-4-2016 18:57 |
Posts: 129 |
Domme vraag maar wat zijn parkers zijn dat kruiskopschroeven? Heb hem nu gewoon dichgeknalt met deze verpakking. Nu alleen nog een moment sleutelen en kan ik de cillidnermoeren weer vast draaien.
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 20:19 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|