Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ontsteking cillinder kop vragen am6 tzr 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69072 - Ontsteking cillinder kop vragen am6...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 29-3-2016 21:27 Print topicpost

Posts: 129
Zo ik ben weer bezig geweest en de onsteking losgehaalt. Mijn vraag is nu of deze onsteking compleet is en of dit een vaste onsteking is dus niet afstelbaar is, zo ver ik zie is hij niet afstelbaar. Hier een paar foto's.




alles wat er in zat.

En de cillinder kop weet ik niet of die nog best in zit. Zit 1 scheurtje in maar dat kan toch geen kwaad.

En de carburateur zweet dat vindt ik ook maar raar.



En dit vindt ik maar raar bij de kering.


Hoop dat ik kan geholpen worden. rij nu met puch naar school niet helemaal legit met kenteken enzo maar wel lekker rijden
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Aprilia RX 50 2003 29-3-2016 22:35 Print reply

Posts: 6717
Die kop komt wel goed. Mits je hem op het juiste moment aantrekt.

De ontsteking is de standaard van Yamaha en niet verstelbaar.

De krukas keerring is duidelijk lek. Vaak een teken dat je krukas lager slecht is. Kun je krukas ook een heel klein beetje op en neer bewegen?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 29-3-2016 om 22:42 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 30-3-2016 15:16 Print reply

Posts: 129
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt als je bij die laaste foto heen en weer beweegt aan die stang of die dan weet spelling heeft omdat dat de krukas stang toch is.Al probeer ik de krukasstang te beweegen gebuerd er niks. Dus ook nog de verkeerde krukaskeering vervangen lekker bezig had recht vervangen

Al vervang ik de linker moet de olie er weer uit of niet?
En de juiste momenten was toch 15nm?
En hoe verklaar je de zwetende carb of is dit normaal?



Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 30-3-2016 om 16:54 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
bassie909 30-3-2016 17:52 Print reply
Posts: 184
olie hoeft er niet uit aangezien dit je krukasholte is en alleen benzine in komt tijdens het rijden.
ik dacht dat het 14nm was

en de zwetende carb check de pakkingen even ? er hoort er 1 boven in te zitten bij je gasschuif deksel.
 
-
Aprilia RX 50 2003 30-3-2016 18:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassie909
olie hoeft er niet uit aangezien dit je krukasholte is en alleen benzine in komt tijdens het rijden.
ik dacht dat het 14nm was

en de zwetende carb check de pakkingen even ? er hoort er 1 boven in te zitten bij je gasschuif deksel.


Juist onderin bij je vlotterbak hoort er 1, die andere kant kan geen benzine lekken.

Als de krukas niet op en neer kan (dan hebben we het over 0,1mm he dus geen hele stukken) is enkel de keerring vervangen voldoende. Hiervoor hoeft de olie er niet uit.

Edit: Moment is tussen 14 en 16 Nm

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 30-3-2016 om 18:51 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 31-3-2016 16:27 Print reply

Posts: 129
Zit een o ring in boven de gas schijf in dat kapje. Vlotterbak is het niet. dus vindt het maar raar. Nu is het puur nog spullen halen en hopen dat hij het goed doet.

ps is het trouwens 'normaal' dat een carb zweet?
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 31-3-2016 17:43 Print reply

Posts: 3586
Dat ding is vooral goor van de olie, en tweetaktolie kleeft behoorlijk lekker op alles, tevens heb je ook maar een heel klein beetje nodig om er een vette smeerzooi van te maken.

Dus ja, in hoeverre zweet die? Ik denk (zoals ik de fotos zie) dat je je brommer een keer vaker schoon moet maken.
 
Viertakt uber alles.
Xephos 2-4-2016 0:07 Print reply

Posts: 129
is dit hem te veer ingeduwd hoorde hem niet aanlopen al draaide ik de stang. Anders zouw hem ook niet wetende heel uit kunnen krijgen



Dit bericht is gewijzigd door 21 op 1-4-2016 om 0:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 2-4-2016 om 0:09 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 2-4-2016 9:17 Print reply

Posts: 6717
Zit op het randje, misschien gaat het net goed, lastig te zien vanaf hier. Heel er uit krijgen kan niet zonder het blok te splitsen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 2-4-2016 11:27 Print reply

Posts: 129
als ik het goed lees zit ik dus net aan op het randje van verkloten. Maar kan je hem wel eruit halen als je hem kapot maakt zonder je blok kapot maakt natuurlijk. Al ga ik blok splitsen heb ik ondertussen hele blok uit elkaar gehad gaat wel lekker dan.
Eerst maar kijken of dit goed gaat hopen van zeggen.
iets te lomp hem erin gedaan kan gebeuren van je foute leer je.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 2-4-2016 om 11:29 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 2-4-2016 17:19 Print reply

Posts: 6717
Je kunt hem gewoon er uit trekken zoals hij nu is, maar dan kun je de keerring er niet heel uit krijgen.

Kost ook niet wat dus ik zou hem er lekker uithalen en vernieuwen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 3-4-2016 12:52 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Je kunt hem gewoon er uit trekken zoals hij nu is, maar dan kun je de keerring er niet heel uit krijgen.

Kost ook niet wat dus ik zou hem er lekker uithalen en vernieuwen.


Wat is de beste manier om hem eruit te halen dan . Want mijne met schroeven draaien was niet best voor de carter gedeelte van de blok. Of zouw ik hem gewoon inlaten want wil graag testen of is dit geen slimme actie.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 13:05 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 3-4-2016 13:29 Print reply

Posts: 6717
Deze manieren die ik hier neerzet vergen een beetje inzicht en motoriek en zijn op eigenrisico.

1: Klein platte schroevendraaier door de keerring heen slaan en zo er uit wippen. Pas hierbij op dat je niet te ver door tikt en het lager beschadigd.

2: Twee parkers er in draaien en daaraan er uit trekken. Ook hier niet te ver er in draaien anders beschadig je het lager.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 3-4-2016 15:00 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Deze manieren die ik hier neerzet vergen een beetje inzicht en motoriek en zijn op eigenrisico.

1: Klein platte schroevendraaier door de keerring heen slaan en zo er uit wippen. Pas hierbij op dat je niet te ver door tikt en het lager beschadigd.

2: Twee parkers er in draaien en daaraan er uit trekken. Ook hier niet te ver er in draaien anders beschadig je het lager.


Ik verkies optie 2, ik weet niet hoeveel ruimte er zit tussen het lager en de keerring bij AM6, maar een lager is makkelijk gesloopt.
 
Viertakt uber alles.
Xephos 3-4-2016 18:57 Print reply

Posts: 129
Domme vraag maar wat zijn parkers zijn dat kruiskopschroeven? Heb hem nu gewoon dichgeknalt met deze verpakking. Nu alleen nog een moment sleutelen en kan ik de cillidnermoeren weer vast draaien.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 20:19 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Dit topic is 4657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved