Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Pvl onsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 503 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69068 - Pvl onsteking afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cjboy 26-3-2016 23:35 Print topicpost
Posts: 3
Hallo iedereen

Ik heb een pvl race ontsteking op mijn aerox gedaan maar hoe moet je die precies afstellen ik heb zelf gekeken op het internet maar daar kon ik alleen maar vinden voor een Hpi

Alvast bedankt
 

thomastikken 27-3-2016 9:59 Print reply
Posts: 94
PRO TUNING 27-3-2016 19:30 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cjboy
Hallo iedereen

Ik heb een pvl race ontsteking op mijn aerox gedaan maar hoe moet je die precies afstellen ik heb zelf gekeken op het internet maar daar kon ik alleen maar vinden voor een Hpi

Alvast bedankt



Analoog of digitaal ??
 
Cjboy 27-3-2016 23:48 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Analoog of digitaal ??





Hij is analoog
 
PRO TUNING 28-3-2016 15:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cjboy
[...]





Hij is analoog


3-12-13 of 22 graden curve ?
 
PRO TUNING 28-3-2016 19:35 Print reply

Posts: 4000
Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.
PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.
Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.
Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.
Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.
De + montage
Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.
Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.
Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.
Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten..
Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)
Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.
Afstellen ontsteking
Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.
PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 – 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.
Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking – maximale aantal graden vervroeging door curve.
Voorbeeld
Kreidler RS – Slag 39.70 mm – Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.
Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking – de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar - 8 graden.
Uw statische voorontsteking is dan 23 – 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.
Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.
Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.

 

Dit topic is 6439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved