Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Balansas AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69050 - Balansas AM6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robbemarien 13-3-2016 22:14 Print topicpost
Posts: 25
Hallo

Is het aan te raden om een balansas in mijn am6 blok te zetten? het is een blok uit een beta die blijkbaar geen balansas gebruikt dus er heeft er nooit een ingezeten maar de vraag is dus is het aan te raden om het te doen en kan het uberhaupt?

Alvast bedankt!
 

Xephos 13-3-2016 22:41 Print reply

Posts: 129
Bij mijn tzr 50 ook am6 dus. Had ik de balansas niet op de goede plek zitten want ik had de krukaskeerring vervangen. Mijn blok trilde heel erg niet normaal meer . Toen had ik opgezocht en zitten op de balansas twee stippen en de tandwiel om je krukas 1 stip al lijn je deze correct op dan tril je blok niet meer als een malle.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 13-3-2016 om 22:42 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 14-3-2016 22:24 Print reply

Posts: 6717
De reden dat Beta het std niet heeft is dat ze hun krukas zo goed uitgebalanceerd hebben op de std zuiger dat het niet nodig was.

Mocht je een andere krukas en/of cilinder hebben/nemen dan origineel zou ik het zeker doen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 15-3-2016 7:46 Print reply
Posts: 25
Bedankt voor het antwoord beide!

Ik ga volgende week waarschijnlijk mijn blok reviseren en dan rito krukas en tp 80 cilinder er in zetten. Heb jij per toeval de hele balansas assembly liggen? Dus de as zelf lager, tandwielen, spie,... Of weet je waar ik deze set volledig kan bestellen?
 
PRO TUNING 15-3-2016 10:24 Print reply

Posts: 4000
Je nieuwe krukas laten balanceren op het gewicht van de nieuwe zuiger of je oude krukas laten reviceren en balanceren is een beter idee

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 15-3-2016 om 10:26 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 15-3-2016 18:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je nieuwe krukas laten balanceren op het gewicht van de nieuwe zuiger of je oude krukas laten reviceren en balanceren is een beter idee

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 15-3-2016 om 10:26 uur.


Enig idee waar je dat voor een beetje schappelijke prijs kunt laten doen dan?
Ik heb er prijsopvragen voor gedaan maar dan kwam je ver boven de grenzen van wat je van een 16/18 jarige mag verwachten dat hij even op hoest.

Over onderdelen mag je even een PB doen!
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 15-3-2016 19:34 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Enig idee waar je dat voor een beetje schappelijke prijs kunt laten doen dan?
Ik heb er prijsopvragen voor gedaan maar dan kwam je ver boven de grenzen van wat je van een 16/18 jarige mag verwachten dat hij even op hoest.

Over onderdelen mag je even een PB doen!


Wat zijn schappelijke prijzen ?

Gezien de hoeveelheid werk - kennis - gereedschappen en speciale materialen je er voor nodig hebt.

Weet je wat Tungsten kost ?
 
jordi50cc 15-3-2016 19:42 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Weet je wat Tungsten kost ?



heel veel geld Piet!

 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 16-3-2016 18:25 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Wat zijn schappelijke prijzen ?

Gezien de hoeveelheid werk - kennis - gereedschappen en speciale materialen je er voor nodig hebt.

Weet je wat Tungsten kost ?


Laat ik het anders stellen. Duur zal het misschien niet zijn, maar wel ontzettend veel geld voor een 16/18 jarige.

Even ter vergelijking:
Als je kijkt wat voor een vakmanschap en materiaal er in een nieuwe Audi R8 zit betaal je er best een schappelijke prijs voor.
Echter is het wel dusdanig veel geld dat ik momenteel in een 11 jaar oude Seat rondrijd ipv die R8...


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-3-2016 om 18:29 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 17-3-2016 14:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Laat ik het anders stellen. Duur zal het misschien niet zijn, maar wel ontzettend veel geld voor een 16/18 jarige.

Even ter vergelijking:
Als je kijkt wat voor een vakmanschap en materiaal er in een nieuwe Audi R8 zit betaal je er best een schappelijke prijs voor.
Echter is het wel dusdanig veel geld dat ik momenteel in een 11 jaar oude Seat rondrijd ipv die R8...


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-3-2016 om 18:29 uur.


Voor en Audi R8 betaal je geen schappelije prijs.
Om de Audi te maken kost het slechts 20 % van de vraagprijs de rest zijn winst en vooral belastingen.

Een staafje Tungsten van 25 x 100 mm kost ± ¤ 80.00
 
Viertakt 17-3-2016 15:13 Print reply

Posts: 3586
Stomme discussie, voor een bromfiets voldoet een balansas prima.

Stel je wil voor idioot hoge vermogens gaan, alles tot het uiterste pushen, dan zou ik zeggen, laat lekker je krukas balanceren.

Wil je gewoon hard jagen, gooi er een dikke cilinder en carb op, eventueel een andere krukas, uitlaatje erbij zoeken en knallen met die hap. Eventueel icm een balansas.

Ik ga er van uit dat appie mx genoeg am6 blokjes in elkaar geknutseld heeft met verschillende setups om te weten wat wel of niet lekker en rustig loopt.


En wat zijn schappelijke prijzen? Als je nou gewoon verteld wat je kwijt ben aan euros op het moment dat je een krukas/zuiger bij een balanceerboer op de mat flikker, dan kan TS zelf de afweging maken van; "Goh, die meerprijs van het balanceren tov een balansas is het wel/niet waard."

Voor wat mijn mening waard is, vind ik het balanceren van een krukas/zuigercombinatie voor een straatsetup onzin.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-3-2016 om 15:21 uur.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 17-3-2016 15:17 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Voor en Audi R8 betaal je geen schappelije prijs.
Om de Audi te maken kost het slechts 20 % van de vraagprijs de rest zijn winst en vooral belastingen.

Een staafje Tungsten van 25 x 100 mm kost ± ¤ 80.00


Verschil moet er zijn, je betaald vooral voor status, merknaam en gewoon een dikke bak onder je reet. Wil je dat niet moet je een Lada of een Dacia kopen, prima autos die je van A naar B knallen zonder gezeur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 17-3-2016 17:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Stomme discussie, voor een bromfiets voldoet een balansas prima.

Stel je wil voor idioot hoge vermogens gaan, alles tot het uiterste pushen, dan zou ik zeggen, laat lekker je krukas balanceren.

Wil je gewoon hard jagen, gooi er een dikke cilinder en carb op, eventueel een andere krukas, uitlaatje erbij zoeken en knallen met die hap. Eventueel icm een balansas.

Ik ga er van uit dat appie mx genoeg am6 blokjes in elkaar geknutseld heeft met verschillende setups om te weten wat wel of niet lekker en rustig loopt.


En wat zijn schappelijke prijzen? Als je nou gewoon verteld wat je kwijt ben aan euros op het moment dat je een krukas/zuiger bij een balanceerboer op de mat flikker, dan kan TS zelf de afweging maken van; "Goh, die meerprijs van het balanceren tov een balansas is het wel/niet waard."

Voor wat mijn mening waard is, vind ik het balanceren van een krukas/zuigercombinatie voor een straatsetup onzin.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-3-2016 om 15:21 uur.


Eens met bovenstaande.

Noem eens een prijs of een link naar waar een prijs te vinden is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
vol_gas 17-3-2016 19:08 Print reply
Posts: 173
Dit stel ik wel op prijs :P
 
jordi50cc 18-3-2016 0:41 Print reply

Posts: 677
adres waar ik wel eens een bestaand krukasje heb laten doen
was ik 220ex kwijt, ik zou het eventueel zelf kunnen
maar ik laat het liever aan iemand over die dagelijks
met krukassen bezig is (expert)

voor een opgevoerd brommertje voor op straat kan het helemaal
niet uit! maar mocht er toch interesse zijn dan heb ik een
adres, deze persoon maakt ook onze ponti krukassen zodat de
ktm sx50 ciinders die we gebruiken op 50cc uitkomen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 18-3-2016 om 0:45 uur.
 
JST performance
PRO TUNING 18-3-2016 10:36 Print reply

Posts: 4000
Uitgaande van een blok met balansas :

Zodra je het gewicht van de zuiger - drijfstang etc verandert b.v. 80 cc monteren verander je al de balansfactor, dus je balansas deugt al niet meer voor de nieuwe setup
 

Dit topic is 6268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved