Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel vespa eraf halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6905 - Vliegwiel vespa eraf halen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 4-1-03?17:11 Print topicpost

Posts: 8499
misschien een stomme vraag maar kan 1 van jullie mij ook eens helpen?? ik heb na een halve middag kloten eindelijk het blokje onder m'n vespa uit (jaja nog nooit aan vespa gesleuteld) nu heb ik cilinder/pet er al af, cartertje al opengemaakt enzo alleen ik had graag m'n krukas eruit zodat ik ff nieuwe lagertjes in dat blokje kan mikken (zand liep zo uit de inlaat....).. maar daarvoor moet eerst het vliegwiel deraf en ik zou niet weten hoe.. ik heb dat ene ringetje er al afghaald..

want ik zie niet iets zitten voor vliegwieltrekker ofzo


/als jullie willen mag je me nu wel uitlachen hoor...
 
Members zijn vervelend :-|

Blukaap 4-1-03?17:40 Print reply

Posts: 10006
Heb je de koppeling d'r wel afgesloopt ?
Toen ik die d'r bij mijn citta afgebikt had (letterlijk ja) kon ik het vliegwiel d'r gewoon af trekken.

en anders een keertje d'r tegenaan tikken en een beetje wrikken ofzo .
 
Bastila is lief
SIWWN 4-1-03?18:32 Print reply
Posts: 7079
Met een schroefendraaier en een hamer lukt alles
 
Hier_ben_ik - Administrator 4-1-03?18:40 Print reply

Posts: 8499
maar er is geen "officiele" manier om het vliegwiel van een vespa eraf te halen
kan het me bijna niet voorstellen dat je met een hamer en schroevendraaier standaard een vliegwiel eraf moet halen... ze zullen bij vespa toch nog wel ERGENS over nagedacht hebben??
 
Members zijn vervelend :-|
SIWWN 4-1-03?18:49 Print reply
Posts: 7079
Daar zou ik maar niet van uitgaan
Bij me MT kan ik het vliegwiel met de hand erafhalen..

Misschien dat WD40 o.i.d. helpt...
En dan rustig met rubber/kunstof hamer tikken..
Of flink meppen, komen toch nieuwe lagers op.
Meestal komt ie wel los.. soms pas na 30 minuten kloten
 
Blukaap 4-1-03?18:51 Print reply

Posts: 10006
Zoals ik al zei, bij m'n citta donderde dat vliegwiel d'r af als je d'r een keer d'r aan trok en de spie etc zagen er echt niet slecht uit.
En anders: aan de gang krijgen en ffkes laten lopen, vliegt ie er ook vanzelf wel af .

D'r zit wel schroefdraad in het vliegwiel dacht ik, maar je hebt volgens mij ook wel ergens ruimte voor een poelietrekker.
 
Bastila is lief
jeroen 4-1-03?18:53 Print reply

Posts: 15066
ja, gewoon een electromagneeteraan vast maken, touw aan binden, en dan aan de trekhaak van een auto.
En dan maar gas geven, brommer wel vastghouden.
 
PlaceR 4-1-03?19:31 Print reply
Posts: 1588
oplosing




en rammen baasje HARD rammen

of als dat niet lukt



[Dit bericht is ge-edit door PlaceR op 4-1-03 19:37]
 
Woeter 4-1-03?21:04 Print reply

Posts: 2832
Ook voor Vespa's zijn vliegwieltrekkers nodig. Die as waar de koppeling overheen gaat steekt nog een stuk uit als het goed is, en verder moet er gewoon schroefdraad inzitten als met je MT vliegwiel, wel iets kleiner maar ik weet zeker dat het er zit. Heb zelf ooit ook nog eens een groene Boxer 2 gehad
 
Hier_ben_ik - Administrator 4-1-03?21:18 Print reply

Posts: 8499
hmm.. dan ga ik daar maandag maar weer is achteraan....

big-endje is nog goed.. zuiger heeft 1,5mm speling woei..

mwah, moet nog ff denken wat ik daarmee ga doen..

frame schoeren, spuiten misschien?? weet nog niet wat het beste is.....






als het een snorfiets is dan knap ik hem mooi op, als het een bromfiets is niet, dan maak ik hem lopend en verkoop ik hem weer...


aan da carter kon ik trouwens niet echt zien of het een snor was of niet.. kei klein allemaal daar, carb ook woei.. denk dat er zelfs geen potlood doorkan ofzo man :n gekke dinger!!



[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 4-1-03 21:29]
 
Members zijn vervelend :-|
Woeter 4-1-03?21:26 Print reply

Posts: 2832
ej niet 2 keer posten he! daar hebben we dit knopje voor uitgevonden!!
 
Hier_ben_ik - Administrator 4-1-03?21:31 Print reply

Posts: 8499
huh?? kijken doe je iig met je ogen: :n :n













y/k
 
Members zijn vervelend :-|
Kouwe Arie 4-1-03?21:36 Print reply
Posts: 2065
What the fuck??!!!! TF Verkloten???!!!

Er zullen zeker sancties volgen jongens.... :n

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik
aan da carter kon ik trouwens niet echt zien of het een snor was of niet.. kei klein allemaal daar, carb ook woei.. denk dat er zelfs geen potlood doorkan ofzo man :n gekke dinger!!

[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 4-1-03 21:29]


Je moet je achterpoelie eraf halen. Die zit op zo'n asje..... dat is je de klok...
haal je achterwiel er nu af...
haal dat asje eruit (is maar ongeveer 5 cm)
tel de tandjes
11 tandjes is een bromvertanding (bromklok)
10 tandjes is een snorvertanding (snorklok)

Tip: check deze [URL[t]]http://members.lycos.nl/vespa/[/t]vespa site[/URL] eens
 
SIWWN 4-1-03?21:44 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Kouwe Arie
Blaat




Ontopic please.

Je kunt Piaggio NL ook bellen of proberen te verzekeren en dan vragen ze je frame nummer en aan de hand daarvan kun je vragen of het een snor of een brom versie is
 
Kouwe Arie 4-1-03?21:52 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Quote:
Originally posted by: Kouwe Arie
Blaat




Ontopic please.

Je kunt Piaggio NL ook bellen of proberen te verzekeren en dan vragen ze je frame nummer en aan de hand daarvan kun je vragen of het een snor of een brom versie is


Je hebt al meerdere irritante posts geplaatst en bij deze dus een waarschuwing. Iedere irritante/onzinnige post die jij in dit forum nog plaatst wordt bestraft.
 
DaveTSX 4-1-03?22:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

hmm.. dan ga ik daar maandag maar weer is achteraan....

big-endje is nog goed.. zuiger heeft 1,5mm speling woei..

mwah, moet nog ff denken wat ik daarmee ga doen..

frame schoeren, spuiten misschien?? weet nog niet wat het beste is.....






als het een snorfiets is dan knap ik hem mooi op, als het een bromfiets is niet, dan maak ik hem lopend en verkoop ik hem weer...


aan da carter kon ik trouwens niet echt zien of het een snor was of niet.. kei klein allemaal daar, carb ook woei.. denk dat er zelfs geen potlood doorkan ofzo man :n gekke dinger!!



[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 4-1-03 21:29]


dat word dan opknappe want het is een snor.
Een snor heeft een 7/10 carb en een brom een 10/12 carbje.
En de de inlaat in het carter is ook maar heel klein bij een snor.

Suc6 met je vespa'tje

Owjah, er zijn gewoon vliegwieltrekkers voor, hij heeft gewoon draad in het vliegwiel.
Je kan hem er niet afkrijgen met een poelietrekker.
maar wat ook werkt, 2 waterpomptangen pakken, iemand het blokje laten vasthouden, en dan die 2 waterpomptangen ergens in de vinnen op het vliegwiel zetten en dan wat rammelen en trekken en dan is het er zo af (zit bij vespa super los!!).
En wat is zoeen vliegwiel GROOT zeg, en lomp zwaar! Bij de mechanische ontsteking valt het mee, maar bij electronische ontsteking (wat ik heb) weegt het vliegwiel 1,2kilo geloof ik (had het eens ooit gewogen). En mijn binnenrotor op tsx weegt echt NIX vergeleken met dat .
Verwacht ook niet de gasreactie van je crossmotor dus
Maar mijn vespa trok wel hard, 0-60 in 5 sec ofzow.
Vanuit stilstand valt het optrekke tegen, omdat het geen vario's zijn he, dus blauwe veertjes in de koppeling dan slipt ie als een gek, want pakt bij meer toeren, maar trekt wel harder op. Als ie eenmaal aangegrepen is trok ie echt hard door voor vespa!
Had dan wel polini speedengine (voor 80cc) en 70cc polini cillinder + 50kop, imi krukas, electro ontsteking, 13/13carb, malossi luchtfilter, blauwe veren in de koppeling, 80 achterpoelie.
Dit liep zoeen 90KM/h met z'n 2'en nog!!
Wel eng hard op vespa, voorwiel kwam soms ff los op die snelheid als je met z'n 2en rijd en bij optrekke komt voorwiel soms ook ff los omdat er gewoon teveel gewicht naar achteren zit.

Vespa zijn kut

Zo dat was weer heel verhaal!
Vespa's kan je wel goed mee stoppie'en als je je rem goed fixt!!
Dit is mijn stoppie op mijn vespa:

op tsx:


genoeg geshowed, suc6 met je vespa'tje!!
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 1639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved