Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke cilinder moet ik nemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 492 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69047 - welke cilinder moet ik nemen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RYZ SM 13-3-2016 11:48 Print topicpost
Posts: 9
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen donderdag een warmloper gehad met de brommer. Hierdoor zijn mijn cilinder en zuiger naar de klote gegaan.
Nu is mijn vraag, welke cilinder moet ik nemen waardoor ik sneller ga dan de standaard cilinder,maar waar ik niet al teveel de huidige setup hoef te veranderen?
De setup die ik nu heb is alles standaard alleen een 17,5mm carburateur. Ik heb trouwens een motorhispania ryz dus een am6 blok.
Alvast bedankt
 

MT5Dennis 13-3-2016 11:54 Print reply
Posts: 73
70 cc airsal of je kan een standaard cilinder laten honen ofzo dat de poorten groter worden
 
braaaaappp
Aprilia RX 50 2003 13-3-2016 11:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5Dennis
70 cc airsal of je kan een standaard cilinder laten honen ofzo dat de poorten groter worden


Laten honen zodat de poorten groter worden...
Zo werkt het niet, maar daar mag je je verder zelf over inlezen.

Met bijvoorbeeld een DR80 kom je goed weg met de meeste standaard onderdelen en ook kwa afstelling van de carb zit je redelijk in de buurt van standaard.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RYZ SM 13-3-2016 14:43 Print reply
Posts: 9
ik was eerst ook van plan om een dr80 te nemen alleen dacht ik dat je dan (bijna) de hele setup moet vervangen. aangezien ik nog de standaard krukas en uitlaat heb dacht ik dat een dr80 dan niet handig was. maar als ik een dr80 aanschaf kan ik hem dus gewoon lekker laten lopen op std uitlaat? dan kan ik later namelijk nog een ander pijpje er onder gooien.
 
MT5Dennis 13-3-2016 14:45 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Laten honen zodat de poorten groter worden...
Zo werkt het niet, maar daar mag je je verder zelf over inlezen.

Met bijvoorbeeld een DR80 kom je goed weg met de meeste standaard onderdelen en ook kwa afstelling van de carb zit je redelijk in de buurt van standaard.


Je zou de ori cilinder toch zelf ook groter kunnen maken, dat bedoelde ik daar eigenlijk mee
 
braaaaappp
Aprilia RX 50 2003 13-3-2016 16:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RYZ SM
ik was eerst ook van plan om een dr80 te nemen alleen dacht ik dat je dan (bijna) de hele setup moet vervangen. aangezien ik nog de standaard krukas en uitlaat heb dacht ik dat een dr80 dan niet handig was. maar als ik een dr80 aanschaf kan ik hem dus gewoon lekker laten lopen op std uitlaat? dan kan ik later namelijk nog een ander pijpje er onder gooien.


De DR80 kan op de standaard as (beter dan snelle 50cc's).
De std uitlaat is niet optimaal, maar het kan wel. Maar dit geld ook voor snelle 50cc's.

@MT5Dennis
Met ophonen ga je niet merkbaar groter.
Je kunt hem wel een heel eind opboren, maar de poorten komen niet recht de cilinder in dus je timingen worden volledig anders.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved