Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr is nogsteeds niet goed na vervanging krukaskeering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 530 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69041 - Tzr is nogsteeds niet goed na verv...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2016 18:13 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]



Heb ik daarvoor een speciaal ducati onsteking sleutel voor nodig om er bij te komen.


https://www.google.be/#q=am6+vliegwieltrekker

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 11-3-2016 22:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Benzine met een laag octaan getal bevat meestal veel methanol, terwijl de 102 octaan geen methanol bevat.

Bij benzine met veel methanol is het verbruik veel hoger, dus het prijsverschil heft mekaar dus op.


Even er van uit gaande dat dit zoveel is dat het merkbaar is zul je ook je brommertje opnieuw moeten afstellen en kom je weer aan het kloten als je ergens wilt tanken waar je geen hoger dan 95 kunt tanken.

Ik geloof er verder ook niks van dat het meer dan 10% zuiniger (ongeveer het prijsverschil hier bij de firezone) is dus je zult hoe dan ook duurder uit zijn.

En als euro 95 zo slecht zou zijn had heel brommerend nederland wel een probleem wat niet zo is.

Ook dat gedoe over smeermiddelen vind ik ik flink opgeblazen voor een relatief standaard brommertje. Ik heb meer dan 20k gewoon de goedkoopste peut die je kant en klaar bij het tankstation koopt getankt zonder problemen te hebben.

In beide hoef je dit probleem echt niet te zoeken.

@ Xephos, alle benzine is tegenwoordig ongelood.

Met een slagmoer sleutel krijg je enkel de moer los, maar het vliegwiel nog niet gezien die conisch vast zit.
Die ontsteking die je op de foto ziet is std AM6 met verstelbare grondplaat. Deze wordt bijna niet meer gebruikt (tegenwoordig gewoon gefixeerd).
Verder heb jij een Yamaha en dus een 12 spoels ontsteking waar ook niks aan te verstellen is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 11-3-2016 23:22 Print reply

Posts: 129
@ pangolopalanga
gelukkig zijn ze niet duur zotezien.



@Aprilia RX 50 2003
zoals ik het leest kan de timing dus niet worden veranderd omdat het gefixeerd is.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 12-3-2016 2:01 Print reply

Posts: 3586
Het enige wat je merkt van de ETHANOL in benzine is dat je rubber benzineleidingen er staf van worden en je rubberen vlotternaaldjes op den duur oplossen. Voor de rest lijkt het me sterk dat je het verschil merkt omdat er in euro95 ongeveer 5% volumeaandeel ethanol zit.

Ja, ethanol heeft per kilo minder energie dan benzine. Ongeveer 40% minder.

Dus al met al heb je door ethanol in benzine plusminus 3% minder energie. Dus OF 3% minder vermogen, of ongeveer 3% hoger verbruik.

Verwaarloosbaar.

Verder een waardeloze discussie waar de topicstarter niets aan heeft.

Gewoon euro95 tanken en tweetaktolie naar keuze er in gooien, is voor een standaard setup prima.


Zoals ik al eerder vroeg, maak eens een foto van de bougie onder goed licht. Niet onder de flits van een (telefoon)camera.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-3-2016 om 2:03 uur.
 
Viertakt uber alles.
Xephos 12-3-2016 10:43 Print reply

Posts: 129
Ik heb foto genomen. dit is wel dat hij niet warm is, maar na een week rijden.




Ik denk inderdaad dat er een kleiner sproeier er in moet. Maar waarom rijdt hij iets slechter wanneer hij warm is?
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 12-3-2016 13:20 Print reply

Posts: 3586
Te rijk.

Waarom hij beter loopt als hij koud is? Omdat dan de benzine condenseert in je inlaattraject en op de cilinderwand. Simpelweg omdat het niet goed verdampt/verneveld. Daarom kan niet alle benzine goed meedoen in de verbranding, daarom loopt een bromfiets koud altijd arm. Daarvoor hebben ze de choke uitgevonden, voor een koude start een beetje extra benzine.

Omdat die van jou zo rijk staat, krijgt hij deze benzine koud al in overvloed, echter wanneer hij dus warm is, en 'alle benzine mee doet' krijgt hij dus teveel.


Een bougie mag behoorlijk lichtbruin zijn, niet zo donker bruin als je ziet op alle plaatjes uit het jaar 0. Dit komt omdat benzine tegenwoordig ongelood is en sterkreinigend. Door lood in benzine vroeger werden de bougies donkerder qua kleur.

Zolang de bougie maar niet wit of grijs is.

En uiteraard, bougie is een indicatie, als hij goed rijdt, goed oppakt bij van niets naar WOT, over het hele bereik goed oppakt, dan pas is de afstelling goed.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-3-2016 om 13:26 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 5507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved