Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr is nogsteeds niet goed na vervanging krukaskeering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 551 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69041 - Tzr is nogsteeds niet goed na verv...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 8-3-2016 18:37 Print topicpost

Posts: 129
Ik had laast me krukaskeering vervangen maar dat was het niet. De krukaskeering die ik heb vervangen zag er zelfs nog goed uit. Ik ben goed aan denken geweest en komt er echt niet meer uit. Ik ga nu kijken of me kvs of olie lager wordt want dan weet ik nog iets meer. Denk niet dat het aan me afstelling ligt want me bougie is gewoon bruin achtig. Zouw het kunnen zijn dat door mij 50cc snel airsal meer lucht toevoer nodig is. Maar dan zouw het dus ook gewoon kleiner sproeier allen wordt hij dan wit. Hij trekt niet echt goed, komt niet in powerband zeker als hij warm is. Komt hij nog moeilijker in de powerband in ze 5 a 6 lukt het wel schiet er snel door de toeren dan zo 1.5/2 k erbij. rookt ook veel maar rare is dus dat de bougie niet zwart is.
hier foto bougie:

en me cillinderkop


dit zit er in de carburateur
gasnaald:A7
stationaaresproeier:32
hoofdsproeier:104
Ik weet niet precies of dit normaal ongerveer bij mij setup is
airsal 50 cc
leovince v6 ontgrensd
Kan overtoeren er ook nog mee temaken hebben dat ik een groter voor tandwiel erop moet doen.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-3-2016 om 18:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-3-2016 om 18:42 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-3-2016 23:50 Print reply

Posts: 8613
Dat bougiebeeld is toch niet zo mooi.
De buitenkant is nattig van olie --> mengverhouding ?
De binnenkant is wat rauwig en de kleur is meer roestig --> timing ?
Het zou simpelweg aan de bougie zelf kunnen liggen, dat zou ik eerst doen. Verder zou de uitlaat wel aangekoold kunnen zijn als je al lang zo rijdt.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Viertakt 9-3-2016 0:07 Print reply

Posts: 3586
Ik vind de bougie nog wel behoorlijk donker. Maar dat kan ook bedrog zijn gezien de foto gemaakt is met flits. Maak eens een foto van de bougie onder gewoon daglicht of onder een gloeilamp. (Dan doet zo'n smartphone cameraatje het een stuk beter)

Verder, hoe smeer je?
 
Viertakt uber alles.
Xephos 10-3-2016 9:26 Print reply

Posts: 129
Sorry dat ik zo laat reageer. Mijn meng verhouding kan er niet aan liggen. Want ik tank in een keer 10 liter en doe 200ml olie erbij dus 1 op 50. En bougie had ik vervangen maar dat was zelf nog op me ouwe cillinder en die deedt het nog slechter want die was flink naar de klote vandaar een nieuwe cillinder.
En de timing dat weet ik niet. Hoe kun je kijken of de timing goed staat.
En ga dan wel ook me uitlaat ontkolen had ik ook gedaan toen ik hem had gekocht. heb nu ongeveer 400km gerijden.
Blijf wel raar dat hij iets maar ook iets beter rijd als hij koud dan warm is. Koud kan ik in lage versnellingen nog net aan in de powerband komen wel ontzettend veel rook van af, maar lukt wel. Als hij warm kom in er voor geen meter in, in lage versnelling.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 10-3-2016 10:55 Print reply

Posts: 3586
Koud beter lopen dan warm is een teken van een sproeier die aan de grote kant is.

Start hij ook makkelijk zonder choke? Ik denk dat je toch je sproeier een tikkie aan de grote kant hebt, eventueel icm eem verkeerde hittegraad bougie die daardoor een verkeerd beeld geeft.

Heeft hij eerder wel goed gelopen met deze setup? Weet je zeker dat je carb/luchtfilter schoon zijn?
En beginnen met een vers bougietje kan nooit kwaad. Die dingen kosten geen drol, zijn makkelijk te vervangen en dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt.

Een bougie kan er nog zo mooi en onbeschadigd uit zien, maar als ze intern gebarsten zijn kan dat hele rare symptomen geven.
 
Viertakt uber alles.
Xephos 10-3-2016 12:43 Print reply

Posts: 129
Het probleem is dus dat hij nooit goed gelopen heeft had overgekocht voor 500 waarvan ik had gekocht zat dus een cillinder die goed naar de klote was

Carb en luchfilter de luchtfilter is zeker goed zit zelf neiuwe element in. En carb heb ik ook schoongemaakt

En ren hem aan en start wel makkelijk ja. En heb gewoon aangeraden hittegraad wat in dat boekie stond 9 was dat



Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-3-2016 om 15:58 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
PRO TUNING 10-3-2016 14:14 Print reply

Posts: 4000
Bougiekleur is nog te licht

Wat voor merk / type benzine - olie gebruik je ?
 
Xephos 10-3-2016 15:50 Print reply

Posts: 129
Gewoon benzine bij pomp. Gebruikt castrol de rode fles.

Zouw het mijn bobine kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-3-2016 om 16:00 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
PRO TUNING 10-3-2016 19:38 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Gewoon benzine bij pomp. Gebruikt castrol de rode fles.

Zouw het mijn bobine kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-3-2016 om 16:00 uur.



Rode fles betekent dus de goedkoopste Castrol minerale olie, die slecht verbrandt en veel aanslag geeft door ricinus toevoeging.

Koop minimaal 98 octaan (voorkeur 102 octaan) benzine en vol synthetische 2-takt olie.
 
Aprilia RX 50 2003 10-3-2016 21:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Rode fles betekent dus de goedkoopste Castrol minerale olie, die slecht verbrandt en veel aanslag geeft door ricinus toevoeging.

Koop minimaal 98 octaan (voorkeur 102 octaan) benzine en vol synthetische 2-takt olie.


Waarom zou je met een hoog octaan getal gaan rijden voordat je detonatie ziet of merkt?

Edit: Die brandstof is niks beter, enkel een hogere klopvastheid waarvan ik zeker weet dat deze jongen dat niet nodig heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-3-2016 om 21:15 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 10-3-2016 21:26 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Rode fles betekent dus de goedkoopste Castrol minerale olie, die slecht verbrandt en veel aanslag geeft door ricinus toevoeging.

Koop minimaal 98 octaan (voorkeur 102 octaan) benzine en vol synthetische 2-takt olie.



denk ik dat het voor normaal gebruik niks uit maakt. En ik rij er ook geen race mee maar wil dat ik gewoon normaal me kan rijden. en snap toch niks wat je bedoelt met actoon
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 10-3-2016 21:41 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]



denk ik dat het voor normaal gebruik niks uit maakt. En ik rij er ook geen race mee maar wil dat ik gewoon normaal me kan rijden. en snap toch niks wat je bedoelt met actoon


Het octaan getal van de benzine (wat er achter staat dus).

Kijk maar eens bij de pomp daar heb je vaak euro 95 of euro98/102.
De 95 is wat iedereen tankt.

98/102 is voor racers met hoge compressie en temperaturen waardoor de motor gaat zelf detoneren of pingelen (hoe je het wilt noemen).
Ook mensen die zich speciaal voelen gooien dit er graag in omdat het hun een beter gevoel geeft ofzo.
Als je een van die mensen bent dan verkoop is datzelfde goede gevoel in groentepotjes en zal ik mijn rekening nummer even doorgeven.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 10-3-2016 22:02 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het octaan getal van de benzine (wat er achter staat dus).

Kijk maar eens bij de pomp daar heb je vaak euro 95 of euro98/102.
De 95 is wat iedereen tankt.

98/102 is voor racers met hoge compressie en temperaturen waardoor de motor gaat zelf detoneren of pingelen (hoe je het wilt noemen).
Ook mensen die zich speciaal voelen gooien dit er graag in omdat het hun een beter gevoel geeft ofzo.
Als je een van die mensen bent dan verkoop is datzelfde goede gevoel in groentepotjes en zal ik mijn rekening nummer even doorgeven.



ja dan is het 95 want er staat euro 95. en heb je ook nog super dat is dan ongelood. maar 95 is gewoon goed genoeg tank bijna iedereen.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2016 22:56 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos

En de timing dat weet ik niet. Hoe kun je kijken of de timing goed staat.





Ontsteking een millimeterje achteruit miischien, om ze iets te verlaten valt ook nog te proberen.
Er blijken verschillende AM6 ontstekingen te zijn, dus het kan best dat de jouwe anders is dan op de foto.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
PRO TUNING 11-3-2016 10:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Waarom zou je met een hoog octaan getal gaan rijden voordat je detonatie ziet of merkt?

Edit: Die brandstof is niks beter, enkel een hogere klopvastheid waarvan ik zeker weet dat deze jongen dat niet nodig heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-3-2016 om 21:15 uur.


Benzine met een laag octaan getal bevat meestal veel methanol, terwijl de 102 octaan geen methanol bevat.

Bij benzine met veel methanol is het verbruik veel hoger, dus het prijsverschil heft mekaar dus op.
 
Xephos 11-3-2016 11:19 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


afbeelding

Ontsteking een millimeterje achteruit miischien, om ze iets te verlaten valt ook nog te proberen.
Er blijken verschillende AM6 ontstekingen te zijn, dus het kan best dat de jouwe anders is dan op de foto.




Heb ik daarvoor een speciaal ducati onsteking sleutel voor nodig om er bij te komen. of kan ik de slagmoersleutel van 24v gebruiken heb dat ook gebruikt om me koppeling los te krijgen ging heel geod .(stuk makkelijker dan een hele luchtsleutel te gebruiken al hebben we die ook. Eigenlijk mijn vader heeft die ook.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

Dit topic is 5506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved