Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - smelten rubberspruitstuk?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6903 - smelten rubberspruitstuk?!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 4-1-03?14:37 Print topicpost
Posts: 178
Ik merkte zopas dat mijn rubberen spruitstuk van mijn ts aan het smelten gaat. Vooral bij die opspan ring, dus dichtst bij de cilinder. Denk dan ook dat ie het niet lang meer zal uithouden. Iemand enig idee wat hier de oorzaak kan van zijn? Tis ne watergekoelden als dat iets moest uitmaken. Want ik heb geen goesting om een nieuwe te bestellen om em direct weer te laten smelten.

 

SIWWN 4-1-03?15:11 Print reply
Posts: 7079
Misschien dat je cilinder te heet wordt?


Thermostaat blijft dichtzitten
Geen/te weinig koelvloeistof



 
Neonlampje 4-1-03?16:42 Print reply

Posts: 14825
hmmja dan wordtie veelste heet je cyl!!
maar gebruik je nog normale pakkingen?
als je er een normale pakking tussen propt zit je met een veel slechtere geleiding tussen het rubber en je cylinder... en zal het denk ik minder snel zmelten
 
springbowtje 4-1-03?19:38 Print reply
Posts: 178
Damn, dan draait mijn schoepje van mijn waterkoeling niet meer! En wat bedoel jij met die dichtingen? Er zitten daar geen dichtingen tussen, tis opschuif carbu en tussen carb en spruit/cil. zit gewoon een rubberen slang/verbindstuk.


 
Martijn 4-1-03?19:56 Print reply
Posts: 10000
hmm kun je uitleg geven over dat spruitstuk??? ik snap het nl niet...ik heb nu ook een lc blok van tsx...maar je moet dus een speciaal spruitstuk hebbe?? of bedoel je dat zwarte plastic achtige flensje?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
springbowtje 4-1-03?20:42 Print reply
Posts: 178
ja misschien is spruitstuk nie echt het juiste woord. Het spruitstuk zal wel gewoon da cilindervormig (buisje dus) zijn en die carb past daar nie op die moet ik via rubberen cilindertje ermee verbinden. en dat smelt
 
SIWWN 4-1-03?21:03 Print reply
Posts: 7079
Hoord dat ding er tussen? of is dat niet origineel?
 
springbowtje 4-1-03?21:26 Print reply
Posts: 178
Dat ding hoort er voor zover ik weet tussen. Vroeger smolt het niet, allez da denk ik toch anders was het me wel al eerder opgevallen. Zal wel aan mijn waterkoeling liggen
Hoog tijd voor revisie dus (na de examens :( )

 
Hier_ben_ik - Administrator 4-1-03?21:33 Print reply

Posts: 8499
rubber smelt toch niet?? ik heb bij m'n kawasaki rubberen ringen die de uitlaat aan laten sluiten op cilinder en die smelten ook niet en daar wordt het toch wel erg heet dacht ik altijd hoor??

maar zal misschien wel ander rubber zijn.. of plestik ofzo...
 
Members zijn vervelend :-|
jeroen 4-1-03?21:40 Print reply

Posts: 15066
sommige soorten smelten niet.
HEb op school eens geprobeerd een draad van een soldeerbout dor te smelten, omdat de leraar zei dat het niet wou.
Nou, het wou dus niet.

 
verwijderd 4-1-03?23:00 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

rubber smelt toch niet?? ik heb bij m'n kawasaki rubberen ringen die de uitlaat aan laten sluiten op cilinder en die smelten ook niet en daar wordt het toch wel erg heet dacht ik altijd hoor??

maar zal misschien wel ander rubber zijn.. of plestik ofzo...



heeft kx80 ook, werkt perfect, andere motors hebben het ook vaak.
 
Martijn 5-1-03?02:28 Print reply
Posts: 10000
hmm heb net ff mn cil bekeken en idd...het is een soort opschuifsysteem lijkt het...dus er moet idd een rubberen spruitstuk oid tussen....crap...hebbik niet...maar wouter had een of ander slim plan verzin wel wat beters.

edit: waar de fuck zit een thermostaat?? in de radiateur/? want ik ben nog geen thermostaat tegengekomen in mn blokkie..en ik kan me herinneren dat ie geloof ik in de rad zit...maar wil graag confirmatie.

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 5-1-03 02:30]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
solidsjakie 5-1-03?03:10 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: Martijn

hmm heb net ff mn cil bekeken en idd...het is een soort opschuifsysteem lijkt het...dus er moet idd een rubberen spruitstuk oid tussen....crap...hebbik niet...maar wouter had een of ander slim plan verzin wel wat beters.

edit: waar de fuck zit een thermostaat?? in de radiateur/? want ik ben nog geen thermostaat tegengekomen in mn blokkie..en ik kan me herinneren dat ie geloof ik in de rad zit...maar wil graag confirmatie.

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 5-1-03 02:30]

bij een honda zittie bove op de cilinder kop, in dat tuitje waar je de slang aansluit, als die warmer als(ik geloof 60, maar kan ook anders zijn)gaattie open, zodat je cil gekoeld word maar wel op bedrijfstemp blijft.
 
Blukaap 5-1-03?12:48 Print reply

Posts: 10006
74 graden zou ie volledig moeten openen.
En ik heb er geen meer inzitten, stomme mormels kunnen alleen maar kapot.
Dan maar wat langer warmrijden en een stuk karton voor de radiateur .
 
Bastila is lief
Martijn 5-1-03?15:57 Print reply
Posts: 10000
ok...thermostaat is dus niet significant....dus...maakt niet zo uit...eerst es denken over het spruitstuk :a
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Woeter 5-1-03?16:43 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Martijn
maar wouter had een of ander slim plan verzin wel wat beters.

Haha drol ik had toch uitgelegd dat dat maar voor nood was!!
 

Dit topic is 1239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved