Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6902 - Cilinder vastloper
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk - Tanky 4-1-03?14:22 Print topicpost
Posts: 397
Hallo,

Ik had eergister een powerfilter en een spitfire bougie op me brommer gezet.
Nou hij reed weer heeel goed.
Trek als een beer etc..
Maar nu is ie vastgelopen.
3e keer.
Hoe kan dat.
Ik rij wel steeds met een 70cc IMI
ligt zoiets aan me rij gedrag of aan die IMI?
Wat voor cilinder kan ik er nu beter op gaan doen?
 

Steve_ZHC 4-1-03?14:31 Print reply

Posts: 2716
Hmmm, ik zou na deze cilinder ff 3 tientjes meer uitgeven een bij 50cc.nl een 70 Eurokit/Airsal kopen, want dat gaat veel beter.
Er zitten veel mooiere poorten in en natuurlijk een nicasil wand.

Enne, je hebt er een powerfilter op gezet.
Sproeier wel aangepast?

En als de cilinders alle 3 nieuw waren, reed je ze wel in?

Edit;
En wat ik bij nieuwe cilinders altijd doe, is even de randen van de poorten met wat schuurpapier wat boller/minder scherp maken want dat scheelt heel wat, kan je beter ook ff met je zuiger doen.
Dan is de kans op een vastloper gewoon zo veel kleiner als je normaal rijdt.

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 4-1-03 14:36]
 
Henk - Tanky 4-1-03?14:34 Print reply
Posts: 397
jawel ik heb ze wel ingereden,
en waren ook nieuwe cilinders.
en nee sproeier niet aangepast.
maar dat was ook niet nodig.
ik had wel daarvoor 1:50 getankt en ben bang dat ie daardoor is vast geslagen.

en hoeveel verschil maakt zo cilinder?
is hij alleen maar slijtvaster of gaat hij ook harder.

[Dit bericht is ge-edit door hetleger op 4-1-03 14:36]
 
Henk - Tanky 4-1-03?14:38 Print reply
Posts: 397
uhm..
ik heb ze niet bijgewerkt
ik heb wel wat olie gebruikt om de boel in te smeren.

 
Steve_ZHC 4-1-03?14:37 Print reply

Posts: 2716
Kameraad van me heeft 1 keer een 70 imi gekocht en die is ook bijna meteen vastgeslagen, waarom weten we niet maar oke.
Toen een Airsal, hiermee trok hij veeeeeeeel harder op, ding loopt veel beter etc. en slijtvaster?
Absoluut.

Er zijn mensen die zeggen dat de poorten van imitatie en Airsal hetzelfde zijn, maar ik denk niet dat die lui goed de poorten hebben bestudeerd.

Ik zou gewoon voor de Airsal gaan want dat is gewoon 10x beter als de nieuwe imi's...

Edit;
En tank met inrijden altijd 1 op 35 en na 500 km 1 op 40 en daar kan je beter mee blijven rijden als je geen vastlopers wil...

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 4-1-03 14:41]
 
Blukaap 4-1-03?14:42 Print reply

Posts: 10006
Gewoon 1:40 smeren, zelf mengen dus (met fatsoenlijke olie allicht ), geen pompsmering kopen.

En geen grotere sproeier als je er een powerfilter op zet ?
Tsjah, dan loopt ie vanzelf wel een keer vast, of je moest al een te grote sproeier gehad hebben...

En een eurokit/airsal is rommel qua afwerking, degene die ik een keer vergeleken heb met mijn imi70 was slechter afgewerkt (naja, afgewerkt ) dan die imi.

Koop dan een eurocilindro en mik er een asso zuiger in, kost ietsje meer, maar is tenminste een beetje fatsoenlijk afgewerkt en loopt waarschijnlijk ook harder.

En gebruik een goed powerfilter, dus niet zo'n dom gaasding van 10 euro ofzo, maar koop een twin-air van 15/20 euro.
 
Bastila is lief
Henk - Tanky 4-1-03?14:46 Print reply
Posts: 397
dan moet ik maar ff sparen voor zo cilinder.
loopt dat een beetje op deze setup:
20mm cab
19,5 mm spruistuk
lichtere krukas
powerfilter
zo spitfire bougie
tandwiel verhouding weet ik zo niet;
meende
12/43 ofzo

wat word zijn top dan ongeveer?
 
Henk - Tanky 4-1-03?14:48 Print reply
Posts: 397
ja ik heb zo twin filter in me filterbak gebouwt.
maar het word straks wel een duur grapje.
wat die dingen kosten wel weer over de 100euro
is wat voor voordelen heb ik dan.
met mijn setup
top ongeveer...
 
Blukaap 4-1-03?14:49 Print reply

Posts: 10006
Eurocilindro/athena is een stuk beter afgewerkt dan eurokit/airsal en imi, alleen de zuiger die er standaard bijzit is niet echt geweldig, dus als je slim bent vervang je die door een asso zuiger van 20/30 euro.

Daarnaast denk ik (weet ik dus niet zeker) dat de algehele poortvorm van een eurocilindro beter is.

En mits goed afgesteld zou je een top van tegen de 100 wel moeten kunnen halen.
 
Bastila is lief
Henk - Tanky 4-1-03?15:44 Print reply
Posts: 397
Oke dus dat word toch wel 160 euro uitgeven..
Want eerst die cilinder en dan ook nog een goede zuiger.
Kan ik dan niet direct beter gaan voor een polini of malosie.
of is daar ook nog van alles mee mis.
en ga ik dan nog harder?
 
SIWWN 4-1-03?15:52 Print reply
Posts: 7079
Koop een Eurocilindro, rij hem goed in, smeer goed,stel hem goed af,nieuwe pakkingen gebruiken,laat hem tunen, en dan...
 
Blukaap 4-1-03?15:54 Print reply

Posts: 10006
rijdt ie kut he.

Polini of Malossi zijn ook leuke opties en is volgens mij weinig tot niks echt mis mee.
Zou je idd ook kunnen doen.
 
Bastila is lief
Henk - Tanky 4-1-03?15:55 Print reply
Posts: 397
en dan...
dan is het misschien wel blazen.
maar mijn slijtage gaat dan ook weer mega hard.
en over een paar maanden wil ik toch ook wel een auto.
en dat tunen dat word dan bij elkaar wel over de 200 euro.
nou lekker grapje is dat dan.
als je rond de 50 euro ook een cilinder kan kopen.
 
Blukaap 4-1-03?16:00 Print reply

Posts: 10006
Als je een imi netjes afwerkt en er een wat te grote sproeier infrot dan kunnen ze nog wel eventjes meegaan en zijn ze goedkoop.

Maar een ongetunede polini gaat ook behoorlijk lang mee als je netjes warmrijdt enzo.
 
Bastila is lief
jeroen 4-1-03?16:12 Print reply

Posts: 15066
Ach, die imi 70's zijn volgens mij niet slecht hoor.
Rij er nu al een paar duizend km mee.
Zit geen plingel in ofzo, prima.
Rijdt ook tegen de 90 geloof ik.
Ga em binnenkort wat bijwerken denk ik.
 
Henk - Tanky 4-1-03?16:18 Print reply
Posts: 397
En wat is nu beter.

Die eurocilindro van athena
die polini
of die malosie

ligt de snelheid ongeveer het zelfde?
 

Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved