PRO TUNING |
17-2-2016 10:28 |
Posts: 4000 |
Je veren kunnen gekrompen zijn of je voorvorkpoten staan niet evenwijdig b.v. dor verkeerde afstandbussen of na val - aanrijding
|
|
|
|
thomastikken |
17-2-2016 18:39 |
Posts: 94 |
Keerringen lek?
|
|
|
|
Santa Cruz |
17-2-2016 21:10 |
Posts: 716 |
Als je voorvork niet omhoog komt, ligt dat aan de veren en niet aan de olie of lekke keerringen.
Als het plots is gekomen vermoed ik dat er iets gebroken is.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Alec_B |
20-2-2016 18:02 |
Posts: 110 |
Bedankt voor de antwoorden,
Heb dit vandaag nog eens goed onder de loep genomen en het zijn wel degelijk de keeringen.
En dus is waarschijnlijk alle olie er al uitgelopen.
Want hij veert nog wel maar komt gewoon niet meer volledig terug.
Dan zal ik mij voorvork maar eens een goede herstelbeurt geven
Daarna kan ik weer gerust rijden
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
Viertakt |
21-2-2016 9:36 |
Posts: 3586 |
Wss vol met water, hopelijk zijn ze niet verroest.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
21-2-2016 10:53 |
Posts: 6718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
Bedankt voor de antwoorden,
Heb dit vandaag nog eens goed onder de loep genomen en het zijn wel degelijk de keeringen.
En dus is waarschijnlijk alle olie er al uitgelopen.
Want hij veert nog wel maar komt gewoon niet meer volledig terug.
Dan zal ik mij voorvork maar eens een goede herstelbeurt geven
Daarna kan ik weer gerust rijden
Ik zou eens kijken naar wat de keerringen + olie kosten en eens kijken wat een nieuwe vork kost. Bij Orion zal dat niet veel schelen denk ik.
Edit: Bij de importeur zelf kom je dit tegen:
http://store.orionmo...&products_id=743
Misschien elders zelfs wel goedkoper.
De keerringen + stofkappen + olie gaat al richting de ¤100. En je hebt een boel gekloot.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 21-2-2016 om 10:58 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Alec_B |
21-2-2016 15:24 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Ik zou eens kijken naar wat de keerringen + olie kosten en eens kijken wat een nieuwe vork kost. Bij Orion zal dat niet veel schelen denk ik.
Edit: Bij de importeur zelf kom je dit tegen:
http://store.orionmo...&products_id=743
Misschien elders zelfs wel goedkoper.
De keerringen + stofkappen + olie gaat al richting de ¤100. En je hebt een boel gekloot.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 21-2-2016 om 10:58 uur.
Ja, zal eens zien.
Was toch van plan om tegen de zomer het uiterlijk wat te verfrissen, en ging dan waarschijnlijk toch een nieuwe voorvork steken.
Bedankt voor je andwoord.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
Alec_B |
22-2-2016 22:42 |
Posts: 110 |
Heb vandaag nog eens gekeken en er lijkt wat natte vloeistof uit te komen via de keerringen.
Het lijkt een beetje op roest met water, wat moet ik doen is dit de voorvork weg gooien of kan ik de nog herstellen?
En kan ik hier nog mee rijden of beter niet?
Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 22-2-2016 om 22:43 uur.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
Viertakt |
22-2-2016 23:01 |
Posts: 3586 |
Als je poten verroest zijn kun je nieuwe keerringen monteren wat je wilt, maar omdat deze roestplekken ruw zijn, zullen je keerringen binnen de kortste keren weer om zeep zijn.
Ff setje nieuwe poten scoren is de beste oplossing.
En tja, kun je er mee rijden, ja, gevolgschade zal niet groter zijn dan de schade die er nu al is.
Tenzij je door ongecontroleerd veergedrag bij een hobbel of hard remmen op je muil gaat, dan is de schade wss groter.
Goede vering op een bromfiets vind ik niet geheel onbelangerijk.
Edit: je zou Groothandel NeMeCo of Brinkmotoren een mailtje kunnen sturen of ze toevallig poten hebben in dezelfde maat als wat jij hebt. Moet je even de dikte van poten bij de kroonplaat en de asdiameter opmeten. (En eventueel de ophanging van de remklauw, al zijn deze na mijn weten bij 90% vd Chinabikes het zelfde)
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-2-2016 om 23:13 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Alec_B |
23-2-2016 7:36 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je poten verroest zijn kun je nieuwe keerringen monteren wat je wilt, maar omdat deze roestplekken ruw zijn, zullen je keerringen binnen de kortste keren weer om zeep zijn.
Ff setje nieuwe poten scoren is de beste oplossing.
En tja, kun je er mee rijden, ja, gevolgschade zal niet groter zijn dan de schade die er nu al is.
Tenzij je door ongecontroleerd veergedrag bij een hobbel of hard remmen op je muil gaat, dan is de schade wss groter.
Goede vering op een bromfiets vind ik niet geheel onbelangerijk.
Edit: je zou Groothandel NeMeCo of Brinkmotoren een mailtje kunnen sturen of ze toevallig poten hebben in dezelfde maat als wat jij hebt. Moet je even de dikte van poten bij de kroonplaat en de asdiameter opmeten. (En eventueel de ophanging van de remklauw, al zijn deze na mijn weten bij 90% vd Chinabikes het zelfde)
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-2-2016 om 23:13 uur.
Ja voor nieuwe poten heb ik nu eventjes het geld niet voor, en ja die poten passen ook.
Heb ik alleen andere kroonplaten nodig, dus dan zou dat in totaal 120 euro zijn.
Maakt dit uit dat deze 7cm korter is van top tot as of niet?
En bij mijn huidige voorvork zie ik helemaal geen roest plekken, alen maar dat beetje water met wat roet bij dat langs de poten blijft hagen als ik inveer.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
Aprilia RX 50 2003 |
23-2-2016 17:57 |
Posts: 6718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
[...]
Ja voor nieuwe poten heb ik nu eventjes het geld niet voor, en ja die poten passen ook.
Heb ik alleen andere kroonplaten nodig, dus dan zou dat in totaal 120 euro zijn.
Maakt dit uit dat deze 7cm korter is van top tot as of niet?
En bij mijn huidige voorvork zie ik helemaal geen roest plekken, alen maar dat beetje water met wat roet bij dat langs de poten blijft hagen als ik inveer.
Je hebt binnenin roestvorming. Hoe je het ook wendt of keert, die poten ga je niet meer redden.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-2-2016 19:06 |
Posts: 8649 |
Roest aan de buitenkant wegpoetsen. Roest aan de binnenkant lost op in de vorkolie.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Alec_B |
23-2-2016 19:34 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Je hebt binnenin roestvorming. Hoe je het ook wendt of keert, die poten ga je niet meer redden.
Redden moet niet wil gewoon dat ze nog een paar maanden meegaan zodat ik wat kan sparen en bijwerken voor nieuwe, was zowizo het plan.
Maar als hij het nog langer volhoudt des te beter.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Roest aan de buitenkant wegpoetsen. Roest aan de binnenkant lost op in de vorkolie.
Er is geen roest aan de buitenkant, en ben je zeker dat dit moet lukken als ik de keerringen vervang?
Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 23-2-2016 om 20:01 uur.
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-2-2016 22:53 |
Posts: 8649 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
[...]
Er is geen roest aan de buitenkant, en ben je zeker dat dit moet lukken als ik de keerringen vervang?
Zoek eens op internet of je veel doorgeroeste voorvorken vindt...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Alec_B |
24-2-2016 20:14 |
Posts: 110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Zoek eens op internet of je veel doorgeroeste voorvorken vindt...
Wat wil je daar mee zeggen?
Kan ik bij deze voorpoten gewoon nieuwe keerringen steken en eventueel nog een maar andere dingen vervangen 'along the way'?
|
|
If it smokes it's a two stroke |
|