Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69005 - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Snellehenkie 9-2-2016 15:51 Print reply
Posts: 15
Oeps! Einde oefening dus....is dit nog rendabel om te maken?
 
Viertakt 9-2-2016 16:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RivaBTC
http://nl.tinypic.com/m/j14uux/3

http://nl.tinypic.com/m/j14uuu/3

Dit bericht is gewijzigd door RivaBTC op 9-2-2016 om 14:00 uur.



Oei, mooie puinzooi ja.

Is nog wel te maken, moet je even je bigend lager controleren, en eigenlijk ook je blok splitsen om hem gruisvrij te maken.

Wss zit je gehele oliesysteem vol met bagger.

Hoe is verder de staat van de scooter? Als het verder nou een hele nette scooter is, zou je kunnen overwegen een nieuw blok te kopen.

Heb je toevallig een motorcode & bloknummer voor mij?
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 9-2-2016 17:03 Print reply

Posts: 3586
Brinkmotoren verkoopt trouwens complete blokken. Dit zijn wel de lage kwaliteitblokken, maar goed, als je die netjes behandeld, zoals altijd de olie op peil houden, regelmatig de olie ververst en het oliefilter schoonmaakt, dan kunnen ze best oud worden.

www.brinkmotoren.nl/Motorblok_gy6/

En als je dan helemaal dol wil zijn pleur je er plug en pray een 150cc onder.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 9-2-2016 17:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]



Hebben ze ook.

Er zijn echter een paar fabrikanten die het niet zo nauw nemen met de toleranties.
De klepsteelgeleiders in de kop zijn van brons, en de kop van alu. En die bamivreters hebben niet in de gaten dat als de zooi warm word dat het alu verder uit zet dan het brons, daardoor willen ze wel eens los gaan zitten waardoor het klepje geen houvast meer heeft in de kop.

Bij de hondas echter zitten de klepsteelgeleiders zo vast dat als die er een keer uit moeten dat je goed moet weten waar je mee bezig omdat je anders de passing sloopt. Bij de (goedkope)gy6 blokjes druk je ze er zo uit met een drijver als je de troep lokaal een beetje verwarmt.



Laat maar ik zat helemaal verkeerd te lezen.

En ja als een viertakt er zo uit ziet is het doorgaans wel einde oefening.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 10-2-2016 12:37 Print reply
Posts: 61
Ik heb een andere cilinder gekocht en een andere zuiger enzovoorts,

Mijn blok krijg ik nog niet in 2 omdat ik geen poelietrekker heb.
Ik heb deze ook bijbesteld.
Ik hoop het zo hersteld te krijgen.
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2016 17:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RivaBTC
Ik heb een andere cilinder gekocht en een andere zuiger enzovoorts,

Mijn blok krijg ik nog niet in 2 omdat ik geen poelietrekker heb.
Ik heb deze ook bijbesteld.
Ik hoop het zo hersteld te krijgen.


Kijk eens op die link van Brinkmotoren. Voor dat geld ging ik niet eens aan het kloten met die 4 takten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 10-2-2016 19:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Kijk eens op die link van Brinkmotoren. Voor dat geld ging ik niet eens aan het kloten met die 4 takten


Ik ook niet, cilindertje+ zuiger zit je op 40 euro, kop met inhoud 40 euro, pakkinggrut, naaldlager, klein grut ook zo weer 20 euro.

En dan maar de vraag wat er van de rest van je blok allemaal defect is, oliepomp zou ik ook vervangen want die zit wss vol zooi. Is allemaal een bult ellende en gevloek.

Voor 300 euro zou ik niet klagen, dan heb je het in 1x 100% goed, en heb je je oude blok nog voor eventuele reservedelen.

Mocht je je dan alsnog vervelen, kun je dat ding in alle rust uit elkaar trekken, kijken wat er te redden valt en gereviceerd op de plank leggen als reserve.
 
Viertakt uber alles.
RivaBTC 13-2-2016 1:32 Print reply
Posts: 61
Onderdelen: cilinder+zuiger+cdi+spanningsregelaar zijn aangekomen en geïnstalleerd. Alleen had ik bij het uit elkaar halen van de scooter alles gedemonteerd. Nu hoor ik enkel een klik als ik wil starten. Kan dat? En een dikke zwarte kabel met een ringetje zoals bij de batterij hangt nog los, waar zou deze moeten? Kan het tikken daardoor komen of door iets anders?

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet.
Matthias.
 
Viertakt 13-2-2016 2:38 Print reply

Posts: 3586
Wil je nou zeggen dat je cilinderkop nog heel was?

Kun je het vliegwiel met de hand draaien?

En die dikke kabel, is dat niet de kabel vanaf je relais naar de startmotor?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 13-2-2016 om 2:39 uur.
 
Viertakt uber alles.
RivaBTC 13-2-2016 17:23 Print reply
Posts: 61
Cilinderkop lijkt nog redelijk intact.
Alleen krijg ik nu geen vonk meer maar de startmotor draait wel....
Ik kan het vliegwiel met de hand draaien, vrij moeilijk maar gaat wel.



Dit bericht is gewijzigd door RivaBTC op 13-2-2016 om 17:24 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 13-2-2016 17:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RivaBTC
Cilinderkop lijkt nog redelijk intact.
Alleen krijg ik nu geen vonk meer maar de startmotor draait wel....
Ik kan het vliegwiel met de hand draaien, vrij moeilijk maar gaat wel.



Dit bericht is gewijzigd door RivaBTC op 13-2-2016 om 17:24 uur.


Kleppen niet krom?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 13-2-2016 17:48 Print reply
Posts: 61
Nee die heb ik net gesteld.
Maar er staat een nieuwe cdi op en heb een andere bobine+bougiedop geprobeerd maar nog geen vonk..
De cdi geeft een vrij hoge spanning dus ik denk niet at er iets mis is met de stator..
 
RivaBTC 13-2-2016 17:55 Print reply
Posts: 61
Ik heb net even gebeld naar een scooterzaak, hij zegt dat ik een nieuwe aarding moet bijleggen van het kleppendeksel naar het frame,
Hoe doe ik dat en hoe zou dit de problemen kunnen oplossen?
 
Aprilia RX 50 2003 13-2-2016 18:03 Print reply

Posts: 6717
Als je kleppen krom zijn kun je stellen wat je wilt maar dan blijven ze krom.

De aarding aanbrengen vanaf je kop naar je blok doe je door simpelweg een kabel vanaf je kop naar je blok te trekken en aan beide kanten op een willekeurige bout vast te maken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 13-2-2016 18:25 Print reply
Posts: 61
Ik zal even kijken hoe kromme kleppen eruit zien.
Ik word echt gek van die scooter want moet binnenkort weer gaan werken en dat is mijn enige vervoersmiddel....
 

Dit topic is 11419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved