Aprilia RX 50 2003 |
22-1-2016 19:20 |
Posts: 6717 |
Wat je hebt gehoord geld voor je luchtschroef.
Met de stationair en de luchtschroef samen stel je hem af.
1500 rpm is mooi als hij blijft lopen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
23-1-2016 10:56 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Wat je hebt gehoord geld voor je luchtschroef.
Met de stationair en de luchtschroef samen stel je hem af.
1500 rpm is mooi als hij blijft lopen.
maar bij 1750 gaat het licht beter branden en klinkt wat beter zal nog effe naar de luchtschroef kijken en soms valt hij dan nog terug en het is toch ook niet normaal dat ik de stationair helemaal moet ingedraaid hebben misschien is het wel dat ik de luchtschroef meer moet uitdraaien en dan de stationair wat meer ook uitdraaien maar ik dacht dat de luchtschroef voor het echte fijnetuning was
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-1-2016 13:16 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]
maar ik dacht dat de luchtschroef voor het echte fijnetuning was
Waar denk je dat je momenteel mee bezig bent dan?
Edit: De stationair stel je het beste af door de combi van lucht en stationair schroef. Luchtschroef anderhalve slag uitdraaien is de basisrichtlijn, maar het kan maar zo zijn dat je meer of minder moet. Bij mij staat hij ook een slag of 3 a 4 uitgedraaid.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 24-1-2016 om 13:17 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
24-1-2016 13:45 |
Posts: 129 |
Maar hij rookt als de pest in stationair. mijn basis van mij hoofdpoeier heb ik 108 is hij net te licht bruin met klein beetje wit moet 110 erin en dan zit hij hoge in de toeren goed
alleen waarom smookt hij zoveel onder in en wat ik ook doe al draai ik de stationair schroef veranderd hij weinig of gaat uit krijg met stationaire sproeier niet hoog in de toeren boven de 1500 krijg ik hem niet hoe ik draai of went of keer dus
kan het zo zijn dat mij stationaire sproeier te groot is daardoor soort van verzuipt ben echt radeloos boven in mooi onder in kut
ps het kan toch niet door mij carburateur komen dat die versleten is of wel want tweedehands gekocht met 30800 zonder oliepomp maar heb in een keer 10 liter perfect gemixt op 1:45 vanplaats 1:50 want het is 50cc snel
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 24-1-2016 om 13:48 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-1-2016 18:30 |
Posts: 6717 |
Die 1 op 45 kan de schuldige van het roken wel eens zijn. Bij 50cc snel is 1 op 50 zat. Als je je graag speciaal en specifiek afgesteld wilt voelen stel ik eerder voor dat je naar 1 op 55 dan 1 op 45 gaat.
Verder probeer even wat met interpunctie te doen al ben je er geen held in, dit is bijzonder vervelend lezen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
24-1-2016 19:18 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-1-2016 19:50 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Luchtstelschroef werkt alleen tussen 0.5 en 2.0 omwentelingen uitgedraaid
Zal best bij de meeste carb's, maar het verschil na 2 slagen is erg goed te merken dus er veranderd zeker wat.
Is een imitatie 19.5mm
Edit: Het verschil is merkbaar als in opklimmen tot ca 2000 rpm en terugzakken naar een toertje of 800 en uitvallen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 24-1-2016 om 19:51 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
25-1-2016 9:30 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Die 1 op 45 kan de schuldige van het roken wel eens zijn. Bij 50cc snel is 1 op 50 zat. Als je je graag speciaal en specifiek afgesteld wilt voelen stel ik eerder voor dat je naar 1 op 55 dan 1 op 45 gaat.
Verder probeer even wat met interpunctie te doen al ben je er geen held in, dit is bijzonder vervelend lezen.
Dat is dus het probleem. Iedereen zegt weer wat ander over hoeveel je moet mengen. Maar dat kan toch niet zoveel uitmaken 1:50 of 1:45, want dan gaat hij toch niet meteen als een gek roken. Ik ga binnenkort mij koppelingsplaten vervangen die zijn ook na de tering. En sproeier 110 want hij is net te licht bij 108. Dan staat hij bij de top mooi afgesteld mooie kleur bougie dus. Dan ga ik kijken of het uitmaakt al veranderd ik de gasnaald stand voor stantionare enzo. want heb hem nu op default staan in het midden dus.
Het kan toch niet zijn dat hij bij me cabaratuer valse lucht aan zuigt. Want ik heb de symptomen gekeken bij de FAQ: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/130 , Heeft er geen van .Want heb ook geen te grote sproeier, wilt afstellen, dus ik denk dat hij niet lek is of zoiets. Heb de carbaratuer ook helemaal schoon gemaakt
Ps: is dit better te lessen met mij goede interpunctie
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 25-1-2016 om 9:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 25-1-2016 om 9:32 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-1-2016 22:08 |
Posts: 6717 |
Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar het is nu leesbaar en daar gaat het om
Alle olie die je teveel mengt verbrand niet lekker mee dus dat zul je als rook terug zien. De gasnaald doet weinig aan het stationair gedeelte.
Wat is precies je probleem?
- Hij loopt niet perfect stationair: Spelen met de lucht en stationair schroef.
- Hij rookt: Meerdere opties, te veel smering, te grote sproeier en als laatste: 2 takten roken en stinken nu eenmaal wat meer, zeker als ze koud zijn.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
26-1-2016 16:21 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar het is nu leesbaar en daar gaat het om
Alle olie die je teveel mengt verbrand niet lekker mee dus dat zul je als rook terug zien. De gasnaald doet weinig aan het stationair gedeelte.
Wat is precies je probleem?
- Hij loopt niet perfect stationair: Spelen met de lucht en stationair schroef.
- Hij rookt: Meerdere opties, te veel smering, te grote sproeier en als laatste: 2 takten roken en stinken nu eenmaal wat meer, zeker als ze koud zijn.
Maar stationaire loopt hij net aan 1500 rpm. Wat ik ook doe hij wilt niet afstellen de stationaire dan. Zelf al speel ik met de lucht en stationair schroef. Geen te grote hoofdsproeier want moet 110 in dus dat kan al niet. Omdat hij nu al ga ik rijden hij licht bruin met soms wat wit op de bougie. Rookt nogal veel al stationair, Maar ik zal nog effe de sproeier wissel na 110. U hoord nog van me al heb ik nog steeds een probleem met me stationair
Dat stinken vindt ik geen probleem, roken ook niet echt. Maar ik vindt dat ik hem niet stationair kan bepalen, dat vindt ik raar. Want ik wil gewoon hem hoger kunnen laten stationaire draaien. Misschien is de stationaire sproeier wel te groot kan dat
ps eerst ga ik de koppelingsplaten vervangen. Want die zijn naar de kloten, dus moet effe wachten tot ik die kan halen bij de brommerboer.
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 26-1-2016 om 16:24 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Viertakt |
26-1-2016 17:59 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Luchtstelschroef werkt alleen tussen 0.5 en 2.0 omwentelingen uitgedraaid
2 omwentelingen of 4 slagen is hetzelfde
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Xephos |
27-1-2016 20:05 |
Posts: 129 |
Ik ben net bij een brommerzaak geweest. Wat gevraagt:hij zij dat de gasnaald ook veel kan uit maken met de stationaire. Dan bedoel ik totaal ander gasnaald. Heb dus nu een standaard, mee ga morgen kijken welke er in zit. Volgensmij zat er een heele dunnen in nu wat dikker als ik het goed heb. al fixt dit het nouu wat ben ik blij dan
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|