Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - No compressie!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6899 - No compressie!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sr_johan 4-1-03?12:35 Print topicpost
Posts: 32
Als je bijna geen compressie hebt waaraan kan dit dan liggen. Er zitten een paar krasjes op de zuiger, maar niet in de cilinder.
Ik heb trouwens een airsal 50 snel, met 1 zuigerveer.


 

SIWWN 4-1-03?12:59 Print reply
Posts: 7079
Zuigerveer versleten
koppaking lek
voetpakking lek
bougie niet goed vast
membraam dat niet goed afsluit ()

 
Aprilia r-ass 4-1-03?13:06 Print reply
Posts: 741
wroom help je die scooterkuthoer

je meot zand in je tank flikkerke..dan krijgt i veel meer compressie
 
I like Castrol!
Woeter 4-1-03?13:15 Print reply

Posts: 2832
jongens een beetje vriendelijk he!!

een aprillia RS is ook niet veel meer dan een apart model skoeter met versnellingen
 
Aprilia r-ass 4-1-03?13:18 Print reply
Posts: 741
hahaha pikpaard nee maar hij was die gast die eerst zat te kutte opt forum...sr johan
 
I like Castrol!
Grischnakh 4-1-03?16:22 Print reply

Posts: 1369
heb je cht helemaal geen compressie of wel wat, want sommige 50 snel cillinders hebben van nature al weinig compressie, die van mij heeft ook helemaal geen compressie is dan wel een tsx 50 snel, maar maakt nie uit, die van mij kun je in de 1 gewoon vooruit duwen met geen moeite, en doet het wel perfect
 
jeroen 4-1-03?16:27 Print reply

Posts: 15066
Die gast heeft ook een mt, dus ook schakel rijder.
Waarom gelijk schelden?

Enne, ik ken hier zon mt dat is de fluf fluf machine.
Geloof me, zo weinig compressie heb je nog noooit gezien.
Als er een vlinder op de kick gaat zitten, gaat ie al naar beneden, en dat ding loopt redelijk.
Maar je zuiger zo af kunne zijn, of je zuigerveren.
Of lekke koppaking/voetpakking.
 
sr_johan 4-1-03?17:35 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: TS_driver

heb je cht helemaal geen compressie of wel wat, want sommige 50 snel cillinders hebben van nature al weinig compressie, die van mij heeft ook helemaal geen compressie is dan wel een tsx 50 snel, maar maakt nie uit, die van mij kun je in de 1 gewoon vooruit duwen met geen moeite, en doet het wel perfect


Ik heb wel wat compressie, maar niet veel. Ik denk dat het wel aan de krassen op de zuiger moet liggen, anders weet ik het ook niet. Kun je een nickesiel cilinderwand ook laten honen, of kan dit niet.
 
sr_johan 4-1-03?17:40 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Aprilia r-ass

hahaha pikpaard nee maar hij was die gast die eerst zat te kutte opt forum...sr johan

IK moet eerst een beetje op gang komen.
 
SIWWN 4-1-03?18:26 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: sr_johan

Ik heb wel wat compressie, maar niet veel. Ik denk dat het wel aan de krassen op de zuiger moet liggen, anders weet ik het ook niet. Kun je een nickesiel cilinderwand ook laten honen, of kan dit niet.



Nicasil kun je wel honen, niet te veel anders moet je er een nieuwe wand in laten zetten en dat is duuuur!
 
jeroen 4-1-03?18:45 Print reply

Posts: 15066
Waarom honen?
Als er geen echte krassen inzitten, niet doen bij nicasil.
Zou er gewoon een andere zuiger indoen, als daar krassen opzitten.
 
Grischnakh 4-1-03?19:46 Print reply

Posts: 1369
Maar als je een klein krasje hebt in je cillinder betekend dat toch nog niet dat je bijna geen compressie meer hebt, als die krassen er niet zitten veranderd er waarschijnlijk niet zo heel veel.
 
FastCrosser 4-1-03?20:05 Print reply
Posts: 473
nou, mijn tsx cil heeft redelijk veel compressie terwijl de zuiger zo gaar is als het achterend van een varken,in de cilinder een flinke kras zit door tune-perikelen van Michiel ! Dus... Maar zo superveel maakt compressie niet uit voor prestaties, hij zal hoogstens 'lekkerder'gaan rijden, dus iets krachtiger, maar echt nie zoveel. Mijn advies, koop een zuiger met 2 zuigerveren, rijdt die netjes in (hoe moet dat eigenlijk op scooter, gaat toch al meteen 10k toeren maken?) En klaas is Kees, nix honen, geen zuigerveertjes vervangen gewoon hele nieuwe '2-verige-zuiger' kopen!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
-Michiel RS- 5-1-03?00:06 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: SlowCrosser

nou, mijn tsx cil heeft redelijk veel compressie terwijl de zuiger zo gaar is als het achterend van een varken,in de cilinder een flinke kras zit door tune-perikelen van Michiel !


Uuh flinke kras ? dat is gewoon een oppervlakige uitschiet plekje van de dremel van maar 1 a 2mm man !! En dat heb ik netjes weer weg gepolijst. Hij rijdt beter nu toch ? Niet zeiken dan !
 
Woeter 5-1-03?00:13 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: -Michiel RS-

oppervlakige uitschiet plekje van de dremel van maar 1 a 2mm man !! En dat heb ik netjes weer weg gepolijst. Hij rijdt beter nu toch ? Niet zeiken dan !

oooooh een kras van maar 1 of 2 mm!! daar zou ie inderdaad beter van moeten gaan lopen
 
chriss 5-1-03?00:16 Print reply
Posts: 1859
hij zal wel lengte bedoelen,

1 a 2 mm diep is nooit bevordelijk voor je prestaties
 

Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved