Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Homoet Special powerband

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68981 - Homoet Special powerband
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 12-1-2016 19:27 Print topicpost

Posts: 144
Hallo,

Hoeveel toeren is nou de powerband van een Homoet Special voor Honda NSR? Mijn Malossi cilinder ligt bij de tuner en hij zei dat de uitlaatpoort nog wat hoger kon?

Alleen weet niet of het veel zin heeft als die homoet dan boven de 12k geen kracht meer heeft.
 

vol_gas 12-1-2016 20:53 Print reply
Posts: 173
Ik heb zelf totaal geen ervaring met een Homoet uitlaat op een NSR.
Hoe er rekening meer dat je voor een goede werking van de(expansie) uitlaat je ontsteking mogelijk wat moet verlaten.

 
De Schout 12-1-2016 21:13 Print reply
Posts: 5327
De homoet heb ik nooit gehad. Tecno uitlaatje zal het waarschijnlijk erg goed doen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
fearox 13-1-2016 11:53 Print reply

Posts: 144
Na ongeveer 12000toeren kapte die ermee toen hij nog reed. Ook in zijn laatste versnelling trok hij hem niet door boven de 12000toeren.

Misschien dat de cilinder nog door kon maar denk dat de uitlaat er gewoon bij de 12k mee stopt. Al weet ik dat dus niet zeker

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 13-1-2016 om 11:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 13-1-2016 om 11:53 uur.
 
vol_gas 13-1-2016 13:49 Print reply
Posts: 173
12k voor die malossi is niet verkeerd.(daarboven is je kopppel toch weg)
Wat voor CDI heb je? Die kan er namelijk ook voor zorgen dat je niet verder dan 12 k komt.

 
Viertakt 13-1-2016 14:53 Print reply

Posts: 3586
Homoet doet het goed met een malossi. Powerband begint dan ongeveer op 7.5k en gaat door tot ong 11.5.

Onder de 7k is hij vrij dood.

Edit: ik vind dat een malossi al vrij dood is onderin. Op het moment dat je de uitlaatpoort omhoog haalt, wordt de powerband alleen nog maar hoger en smaller. Ik vind dat persoonlijk kut rijden, o.a. een reden dat ik een laagtoerige cilinder icm proma op mn mtx heb, en lange slag krukassen in mn 4takten heb liggen. Hoogtoerig is leuk, als je geen waarde hecht aan je rijbewijs.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 13-1-2016 om 14:59 uur.
 
Viertakt uber alles.
fearox 13-1-2016 16:50 Print reply

Posts: 144
Cilinder is ook bijna max getuned. Alleen de uitlaatpoort kon nog wat hoger maar dat gaat niet zo lekker rijden inderdaad.

Zit nu een mps300 cdi op maar boven de 12000-12500 ging die niet. Ontsteking is ook flink vervroegd.

Grondplaat is 4-5mm uitgevijlt.

Cilinder word trouwens geboord en gehoond naar 45.9 met 0.06 zuigerspeling. En een nieuwe malossi zuiger erin uiteraard.

Dus moet ff 250km rustig aan gaan doen al heb ik nog nooit een cilinder ingereden. Alleen een zuiger...

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 13-1-2016 om 16:59 uur.
 
JB1 13-1-2016 17:30 Print reply

Posts: 14881
Mijne trok door tot 14.5k
Wel met HPI
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
fearox 13-1-2016 17:51 Print reply

Posts: 144
Het kan ook zo zijn dat het door die 2 extra boyesen poorten in de inlaat komen dat die niet boven de 12 12.5k toeren uitkomt.

Las namelijk dat ze op hoge toeren tegen gaan werken ofso.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 13-1-2016 om 19:55 uur.
 
fearox 14-1-2016 8:49 Print reply

Posts: 144
Hebben jullie trouwens nog tips voor het inrijden? word namelijk de eerste keer en vind het toch wel een beetje spannend...

Haal sowieso castrol olie..

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 14-1-2016 om 8:50 uur.
 
vol_gas 14-1-2016 17:44 Print reply
Posts: 173
Boven de 12.5k (mocht je dan nog kracht uit de cilinder halen) veel meer kans op detonatie, warmloper enz.
Met deze hoge toerentallen is race ontsteking (hpi) gewenst.

En nogmaals als je in die toeren gebieden wil rijden.
Haal je waarschijnlijk meer vermogen uit je motor als je samen met een goede expansie uitlaat de ontsteking weer gaat verlaten.

Voorbeeldje van een Kreidler:
http://www.motelek.n...ung/zuendkurven2.png
 

Dit topic is 4334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved